امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 پس از فعل و انفعالات بسیار و گذشتِ حوادث متنوع، توأم با عموما بی تدبیری در سال‌های اخیر و بر مسند مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز، سعید دشتی‌زاده به عنوان مدیر این شرکت خدمات رسان معرفی شد.

 مساله دو حوزه‌ی آب و فاضلاب در این استان به ویژه شهر اهواز جزو موارد پر چالش بوده که همواره در سال‌های اخیر با مساله‌ی تغییر زودهنگام مدیریت آن، شیب این چالش‌ها فزونی گرفته و این مورد خاص نیز به موانع پیش روی این حوزه در سطح کلان شهر اهواز مبدل گشته است.

 یکی از اثرات سوء این تغییرات نا به هنگام و کوتاه مدت، نبود برنامه‌ریزی مدون و مشخص در این حوزه بوده و می‌شود گفت: شخص مدیر تا به خودش آمده دوره‌ی مدیریت اش به سر رسیده و کار به دیگری سپرده شده است...

 برنامه‌ریزی برای رفع موانع پیش رو با توجه به محدودیت امکانات، نبود تاسیسات هم‌خوان با گسترش شهرنشینی و رشد جمعیت، شرایط تحریم‌های بین‌المللی، نیروی انسانی ناکافی و شکل سوق‌الجیشی شهر، نبود یا تاخیر در پرداخت منابع مالی تخصیص یافته و گاه ناهمخوانی درآمد و هزینه در شرکت‌های خدماتی مانند  آب و فاضلاب، جز موارد اثر گذار در ارایه‌ی خدمات بهینه بوده که با توجه به موارد گفته شده نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت در این حوزه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

  سپردن سکان شرکت خدمات رسان بزرگی مانند آب و فاضلاب اهواز را- که طیف مشترکینِ متنوعی را هم در بر می‌گیرد- باید به فال نیک گرفت؛ چرا که دشتی‌زاده خود مدارج رشد را در این مجموعه طی کرده و بر این اساس می‌توان امیدوار بود که با شناخت ریشه‌ای وی از مجموعه، بتواند کارنامه در خور توجه ای را در پاسخ به نیاز کلان شهر اهواز به این دو حوزه‌ی پر اهمیت از فعالیت خویش ارایه دهد.

 سعید دشتی‌زاده در حوزه‌ی دفتر فنی و معاونت مهندسی و توسعه، مدیریت شبکه و توزیع آب و معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز سال‌ها فعالیت موثر و قابل قبولی داشته و با شناختی که از زیر و بم چالش‌ها و موانع پیش روی حوزه‌های مذکور (آب و فاضلاب) و توانمندی نیروهای شرکت در این سال ها به دست آورده، می‌توان روشن‌بینانه به حضور وی در مرکز تصمیم های کلان این مجموعه نگریست و امید داشت با فرصت لازمی که هر مدیری برای تبیین سیاست‌گذاری‌های بالادستی و چشم‌انداز پیش روی مجموعه نیاز دارد، کشتی در تلاطم افتاده‌ی این شرکت را به ساحل آرامش برساند.

 لازم به توضیح است: در زمان پذیرش مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز از سوی دشتی‌زاده، این مجموعه با چندین ماه حقوق معوقه کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری خود روبه رو بود و در مناطق مختلفی سطح رضایت مندی عمومی نسبت به عملکرد و خدمات رسانی شرکت در دوره‌ی مدیران پیشین قابل قبول نبود.

 ناگفته نماند: ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری و حمایت نکردن دولت گذشته در این موضوع نیز به شکل چشمگیری بر مشکل های این شرکت‌ها و نیز نبود توازن درآمد و هزینه و خدمات رسانیِ آن ها اثر سوء گذاشته است...

 اهواز- علی حمید

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید