امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 همان طوری که پیش بینی می شد بعد از قهرمانی تیم فولادخوزستان در جام حذفی فوتبال کشور و کسب مجوز حضور در رقابت های فوتبال آسیا، تحولات مدیریتی در سطح باشگاه فولاد خوزستان صورت گرفت.

 سعید آذری از کالبد مدیریت باشگاه جدا شد و حمیدرضا گرشاسبی سکان هدایت باشگاه فولاد خوزستان را به دست گرفت و این انتصاب با استقبال کم سابقه هواداران فولاد و اهالی فوتبال و ورزش خوزستان مواجه شد و خیلی ها تمام قد، این آمدن و حضور را دلگرم کننده و انگیزه ساز دانستند و به فال نیک گرفتند.

 در این میان عده ای هم با القاب و شعارهای خاص روحیه ساز هم چون:  فرزند خوزستان آمد، باز گشت عزت و شرف به فوتبال خوزستان، دکتر خوش آمدی، تخصص و تدبیر خوزستانی آمد و... به حمایت از حمیدرضا گرشاسبی پرداختند.

 هرچند از گذشته تا به امروز و مطمینن از فرداها هم، در فضای ورزش و فوتبال چنین بوده و خواهد بود که ابتدا استقبال کننده خوب و مهربان است  و بعد...!؟

 اما عده ای به اقتضای زمان و آفتاب خوردگی و برمبنای مصلحت اندیشی، رنگ عوض می کنند و با دیدن آب، شناگران خوبی می شوند تا بر روی امواج به هر سو شناور باشند و گاهی این چنین حمایت ها، نمی تواند طبیعی باشد و قطعا سناریوی را در پس این حمایت و سینه زنی زیر پرچم جدید را برای خود تعریف کرده و کنار گذاشته اند تا بعد از استقرار حمید گرشاسبی آن را اجرایی و دنبال کنند!

 البته این چنین سناریو ها در مدیریت های بومی قبل از این انتصاب هم، چند بار خود را نشان داده و حتما  اهالی فوتبال، یادشان هست که چهار مدیر عامل خوزستانی باشگاه  فولاد یعنی: "اصغر باقریان، مسعود رضائیان، شاه غلام  دهکردی و حبیب رضائیان" با چه عزتی آورده شدند و چه گونه از فضای مدیریتی این  باشگاه  بدرقه شدند!

 به هر روی، کرسی مدیریت نه تنها در باشگاه  فولاد، که در کل فضای ورزش و فوتبال، ثبات و وفا ندارد و گاهی چنان این کرسی  چموش می شود که نه تنها سواری دهنده نیست بلکه گاهی، گریبانگیر و نابود کننده هم می شود!

حمیدرضا گرشاسبی خوب می داند به کجا آمده است؟ اینجا خوزستان است؛ همان جایی که قبلا مدیرکل ورزش آن بود و برایش سکوی پرتاپ موفقیت شد تا این چنین در سطح کلان مدیریت ورزش مطرح شود.

 اما گرشاسبی باید قبول کند، به تیمی و باشگاهی ورود کرده که نامش فولاد خوزستان است. با بهترین امکانات سخت افزاری و چارت سازمانی و حمایت های اعتباری و دارای افتخارات فراوان که جدیدترین آن کسب دو سهمیه پی در پی آسیایی و یک قهرمانی در جام حذفی است.

البته بدون در نظر گرفتن آمار موفقیت تیم های فوتبال پایه فولاد، گرشاسبی حتما می داند و باید هم خوب بداند که اینک توقع هواداران فولاد بسیار بالاست.

 او در جلسه معارفه خود، از زبان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه و مقام عالی کارخانه فولاد خوزستان شنید که باصراحت گفت: حمیدرضا گرشاسبی مدیر جدید باشگاه  فولاد، باید در نخستینن گام هم به دنبال کسب قهرمانی جام در جام، پیش فصل فوتبال ایران و هم حضور در میان سه تیم برتر بالای جدول لیگ برتر آینده باشد.

در حقیقت، نوع تکلم یک مدیر ارشد، یعنی: تعیین هدفگداری و خط مشی و انتظار از حمید گرشاسبی. باید گفت: کار برای مدیر عامل جدید باشگاه فولاد خوزستان سخت بود و حالا سخت تر هم شد. 

بنابراین حمیدرضا گرشاسبی باید ضمن استفاده از هر فرصتی کارش را مقتدرانه و با تدبیر زودتر آغاز کند و نباید خود را سرگرم گفتمان های وقت گیر و سرگرم کننده بی حاصل کند یا دلخوش به مشاوره با رفوزه های امتحان پس داده باشد! چون این حمایت های سرگرم کننده، نمی تواند پالس های مثبتی برای حمید گرشاسبی باشند.

بدیهی است در این رهگذر رفوزه ها- که اینک به ظاهر حامی نشان می دهند- به نوعی دنبال تضمین نفوذ خود یا نفوذ عوامل شان هستند.

 به هر روی، هواداران فولاد خوزستان و بیشتر اهالی فوتبال- که آرزو و خواهان مشاهده موفقیت تیم استان شان و سربلندی مدیر بومی جدید باشگاه  فولاد خوزستان هستند- امیدوارند حمیدرضا گرشاسبی خام این بازی های دو سر باخت نشود و خود را بی جهت وامدار کسانی نکند که با دلقک بازی قصد نفوذ به فضای فولاد را دارند.

 باشگاه فولاد به ویژه  فوتبال آن، ( تیم بزرگسالان، تیم فولاد نوین، تیم های امید وجوانان و نوجوانان و آکادمی فولاد ) نیازمند تلاش و تدبیر و تحول و هدایت مدیریتی است و فاکتورهای اشاره شده با حرف و شعار و دورهمی و شب نشینی و خط مشی پشت پرده ای، برای طرد کردن و تسویه حساب های شخصی و تخریب و تحریف، به سرانجام نخواهد رسید مگر با تدبیر مدیریتی.

 به عنوان ختم کلام، یاد آور می شویم:

اقای گرشاسبی! هر چه زودتر تیم اجرایی و پرسنلی خود را مهیای کار کنید؛ چون بهتر می دانید در فوتبال خوزستان،  خیلی زود دیر می شود.

بنابراین اجازه ندهید دیر شود؛ زیرا حالا همه نگاه ها به نوع تدبیر و عملکرد شماست؛ به این نگاه ها اطمینان بدهید که مدیر شایسته و کننده کار هستید. موفق باشید. 

✍ سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید