امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

کلیپی از یک مدرسه فوتبال در آبادان، دیروز و امروز فضای مجازی را تحت شعاع قرار داد.

این کلیپ نحوه گفتمان و التماس و درخواست یک مربی و جمعی از نونهالان و نوجوانان مدرسه فوتبال را نشان می‌دهد که به دنبال فریاد رسی هستند تا شاید زمین محل آموزش و تمرین و بازی فوتبال را- که مزین به نام  شهرداری است-  به خاطر درآمد زایی و ساخت و توسعه فضای تجاری، تخریب نکنند!

می خواهم به آقای شهردار آبادان عرض کنم: آیا التماس فرزندان و نسل آینده فوتبال شهرت را- که با معصومیت خاصی شعار حمایت حمایت سر داده بودند- شنیدی؟

آقای شهردار آبادان! شنیدی صدای یک مربی دلسوزی که فریاد می زد زمین فوتیال را می خواهند تبدیل به چندین زمین تجاری کنند!

آقای شهردار آبادان! آیا صدای این مربی دلسوز را شناختی؟ روزگاری برای تماشای بازی این مربی- که جوان  بود- فوج فوج مردم آبادان به ورزشگاه تختی ابادان می رفتند و اینک به عشق شهرش در بدترین شرایط آب و هوایی در حال ادای دین به فرزندان آبادان است.

آقای شهردار آبادان! این مربی و شاگردان کوچک اش از شما ساختن ورزشگاه نمی خواهند. از شما تخفیف برای کم کردن شهریه نمی خواهند. از شما لباس ورزشی وتوپ هم نمی خواهند. این عزیزان امید و آینده ساز نسل فوتبال آبادان خواهند بود و آن مربی هم از نسل بازماندگان منوچهر سالیا و محمد سعدونی  است.

آقای شهردار آبادان! می دانی چقدر خوش شانس هستی که آقا سالیا و آقا سعدونی  نیستند؛ چون اگر بودند قبل از اذان صبح می آمدند و در میان چارچوب درب ورودی اتاق شهرداریت بست می نشستند وکلی خجالت زده ات می کردند.

آقای شهردار آبادان! با ورزش و فوتبال آشنا هستی؟ اصلا  اهالی ورزش و فوتبال را می شناسی؟ خیلی امیدوار و خوش بین هستم که پاسخ این دو پرسش از شما ان شاالله بله باشد.

بنابراین اگر با مرام ارزشی ورزشی و فرهنگی فوتبال آبادان آشنایی دارید، اجازه ندهید این التماس و درخواست شیر بچه های فوتبال شهرت شنیده نشود. حتما صدای شان را بشنوید و به مرام ارزشی ورزش لبیک بگویید.

اقای شهردار آبادان! اجازه ندهید زمین فوتبال شهرداری- که سال ها سنبل و محل عشق ورزی و سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت، نسل گذشته و آینده فوتبال بوده و هست- توسط عده‌ای نا آشنا به مرام ارزشی ورزش نابود شود.

آقای شهردار آبادان! فوتبال عشق بی بدیل مردم آبادان در همه نسل ها است. اجازه بدهید نام و مرام و خدمت شما به فوتبال در ورزش و فوتبال آبادان مانا شود.

ختم کلام نوشتاری یک خبرنگار قدیمی ورزش و فوتبال خوزستان:

ما گفتیم و نوشتیم، دیگر انتخاب با شما و همکاران و مشاوران شماست. یا عزت و حفظ حرمت مقام شامخ پیشکسوتان فوتبال و خادمان به نسل آینده فوتبال را می خواهی؛ یا در پی اجرای چنین طرح ضد مرام ارزشی ورزش هستید آن هم به بهانه توسعه تجارت، اما در حقیقت تخریب ورزش.

امیدواریم به زودی خبرهای خوشی از شهردار آبادان برای درخواست کنندگان جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری این زمین پرسابقه فوتبال شنیده و منتشر شود.

      سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید