امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

 قصدم از بیان این دو تیتر نه حسادت است و نه تخریب، تحریف و تضعیف؛ که می خواهم بگویم ما (خوزستان) مهد ورزش و  فوتبال و روزگاری صادر کننده و الگوی بهترین ها بودیم.

 معلم اخلاق و مرام ارزشی ورزش فوتبال، از سرزمین طلای سیاه فوتبال خوزستان به فضای فوتبال کشور صادر شد.

 لقب برزیل فوتبال ایران، به خاطر تکنیک ناب بی بدیل فوتبال خوزستان پدید آمد.

 نخستین های فوتبال و کسوت آن و نخستین کانون پیشکسوتان ورزش از سرزمین سرخ شهادت خوزستان پدید آمد. پس چه شد که حالا پیشکسوتان ورزش و فوتبال خوزستان با دیدن یک کلیپ این چنین از ورزشکار و قهرمان و داشتن لقب پیشکسوت ورزش ناراضی و به آنچه بودند و هستند دیگر افتخار نمی‌کنند و اکثریت می گویند: ای کاش هرگز در فضای ورزش و فوتبال نبودند؟!

 به راستی چرا کار به اینجا کشید؟ چرا کسوت ورزش خوزستان ناراحت است و بهتر بگویم چرا فضای ورزش و فوتبال خوزستان نالان است؟!

  پیشکسوتان می گویند: چرا اصفهان توانست کسوت ورزش و فوتبال را حفظ کند اما خوزستان علنا اصرار در محو کردن آن دارد؟!

  پاسخِ پرسش این است: چون فضای ورزش و فوتبال اصفهان دانست حفظ و حمایت و استفاده از تجربه بزرگان و پیشکسوتان، در حقیقت آتیه ساز و هموار کردن مسیر پیشرفت و تزریق انرژی مثبت و  آرامش بخش و گسترش دهنده حرمت و منزلت مقام شامخ پیشکسوتان برای رسیدن به هدف واحد و همانا قله موفقیت ورزش و فوتبال است.

  چون مدیران بومی ورزش و فوتبال اصفهان به این درک و فهم رسیده اند که حفظ کرسی مدیریتی در بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان ورزش است اما فضای مدیریتی انتصابی، انتخابی ورزش و فوتبال خوزستان چه بومی و چه غیر بومی، دقیقا از دهه هشتاد تاکنون، علنا به عنوان یک هدف ضد کسوت ورزش و تلاش برای محو کردن پیشکسوتان ورزش ترسیم شده است!

  در دو دهه اخیر عده ای تنگ نظر با هدف تسویه حساب های شخصی و برطرف کردن عقده های خاص و به بهانه پوست اندازی، نه تنها ورزش و فوتبال خوزستان را تهی از کسوت و تخصص و هویت و ارزش های ورزش کردند که آن را به سمت ناکجا آباد، دلالی و غیر بومی و نفوذی ها و جعل و نابودی بردند و فوتبال باشگاه های اهواز و آبادان را به تعطیلی کشاندند تا اتوبوس، اتوبوس بازیکن غیر بوی را به کالبد فوتبال و دیگر رشته های ورزشی تحمیل کنند!

حتا آن تعداد انگشت شماری که سفت و سخت دنبال احیای نام پیشکسوتان ورزش بودند و چند سالی در مقابل فتنه ها ایستادگی کرده بودند با نفوذ و فریب دادن یکی دو نفر از ساده اندیشان طالب قدرت و ماندن به هر قیمت در فضای ورزش، کانون پیشکسوتان ورزش خوزستان را متلاشی کردند تا آن آب باریکه موجود برای دفاع از کسوت ورزش هم  قطع شود!

 پیشکسوتان ورزش خوزستان اگر امروز با دیدن کلیپ حرمت گذاری از مقام شامخ پیشکسوتان باشگاه سپاهان اصفهان، سوالی را مطرح می کنند که چرا ما چنین نیستیم؟ انصافا حق دارند؛ چون عده ای تنگ نظر و خود محور که همه چیز را برای خود می خواستند و هنوز هم می خواهند با فتنه و کشیدن دیوار بلند میان مدیران ورزشی فوتبالی و پیشکسوتان هرگز اجازه ندادند ورزش و فوتبال خوزستان همدل، همراه، همگام و هم گفتار با پیشکسوتان شود  و شرط صدور نهایی حکم انتخاب یا انتصاب هر مدیر ریز و درشت ورزشی و فوتبالی، پرهیز و عدم ارتباط با پیشکسوتان واقعی ورزش و فوتبال بود!

اگرلازم باشد در نگارش بعدی نام و مشخصات کامل اعضای تشکیل دهنده و سرگروه این تیم تخریب و تفریح حذف کننده پیشکسوتان را از فضای ورزش و فوتبال خوزستان نام خواهیم برد. همان دشمنان دیروزی که اینک بنا به مصلحت  برای هم نوشابه انرژی زا تعارف می کنند. 

  سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید