امروز:
چهارشنبه - 2 خرداد - 1403
ساعت :

 انتفاضه کلمه ای است که از ریشه نفض گرفته شده است و به زبان عربی یعنی زدودن خاک از بدن.

  حرکت انقلابی جوانان فلسطینی علیه صهیونیست های غاصب که چند دهه ای است با پرتاب سنگ شروع شده بود  اینک با پیوستن جوانان فلسطینی به جنبش هایی نظیر حزب الله، حماس، عزالدین قسام و فتح ادامه دارد.

 از سال ۱۹۴۸ تاکنون یعنی نزدیک به ۷۳ سال است که رژیم جعلی و جنگ افروز اسراییل با پشتیبانی دول غربی منجمله انگلستان و به تبع آن ایالات متحده آمریکا سرزمین فلسطین را با بهانه های تاریخی و رواج مسائل فرهنگی اشغال کرده است.

 متاسفانه در بدو ورود زمین های کشاورزان عرب فلسطینی توسط سرمایه داران صهیونیست خریداری و به دنبال آن اخراج دهقانان فلسطینی آغاز شد.

 البته خیانت سران دول همسایه عرب بجز سوریه و لبنان سر آغاز چپاول و کشتار و بی خانمان شدن جوانان فلسطینی توسط اسراییل بوده است.

این روند یعنی جنبش انتفاضه نسل به نسل توسط مردان میانسال و پیر فلسطینی به جوانان این سرزمین ادامه پیدا کرد ولی عقل سلیم آشکار ساخت که فلسطینیان برای دفاع و بیرون راندن صهیونیست ها می بایست به ابزار نظامی دست پیدا کنند که این امر جز با ارسال تجهیزات موشکی امکان پذیر نبود.

 ما به خوبی در جنگ های دو دهه اخیر جنبش های اسلامی دیدیم که هیمنه پوشالی اسراییل در هم شکسته شد. تا جایی که در چند روز اخیر موشک های جنبش حماس و غیره در قلب تل آویو- که به ادعای خودشان امن ترین منطقه دنیا است- اصابت کرد.

رعب و وحشت ایجاد شده در شهرهای رژیم صهیونیستی بیانگر قدرت جنبش هایی است که در سه دهه اخیر توسط ایران تعلیم نظامی دیده اند و این خود یک پیروزی بزرگ برای مردم مظلوم فلسطین است.

به امید روزی که رژیم جعلی اسراییل و این غده سرطانی در منطقه از بین برود و منطقه خاورمیانه خالی از جنگ و شیطنت های دول چپاولگر غربی شود و صلح و آرامش به این منطقه بازگردد.

 بهروز فرامرزی- کارشناس مسایل سیاسی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید