امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک کارشناس فوتبال با بیان این‌که با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه فولاد، بخت و اقبال به استعدادهای خوزستانی و بازیکنان رده جوانان و امید این باشگاه رو کرده و می‌توانند نسل طلایی دیگری در فوتبال استان و کشور همچون زمان بگوویچ را شکل دهند، گفت: تجربه نشان داده هر زمان تیم‌های خوزستانی به بازیکنان جوان میدان داده‌اند، پشیمان نشده‌اند.

 

  با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات فولاد و با در نظر گرفتن موانع، مشکلات و دلایل موجود از جانب فیفا که امکان بازشدن پنجره کمی بعید به نظر می‌رسد و از طرفی نیز انتهای فصل بوده و زمان زیادی برای شناسایی و آماده‌سازی بازیکنان رده‌های پایه فولاد در اختیار نداریم، می‌توان جای آن نفراتی را که از فولاد می‌روند، با بازیکنان شایسته جوانان و امیدهای فولاد پر کرد.

 

 پس باید از همین حالا به فکر این موضوع بود تا به زودی به تیم بزرگسالان فولاد اضافه شده و در کنار آن‌ها تمرین کرده و شرایط و تجربه لازم برای مسابقات جام حذفی، لیگ برتر و احتمالا جام باشگاه های آسیا در فصل آینده را پیدا کنند تا چوب بی‌تجربگی آن‌ها را نخوریم و فردا روز در پی عدم نتیجه‌گیری احتمالی کادر این تیم، کاسه کوزه‌ها سر آن‌ها خراب نشود.

 

 در رده‌های جوانان و امیدهای فولاد بازیکنان مستعد و توانمند زیادی حضور دارند که از میان آن‌ها نیز علیرضا سواری، احمد جنادله، علی باویه، حیدر حیدری، علی عالی‌نژاد، امیر پولادوند، امیرحسین جلالی‌وند، محمدامین شهرویی و یاسر بهرام شرایط بهتر و مناسب‌تری به لحاظ فنی جهت حضور در تیم اصلی فولاد را داشته و به نظر من می‌توانند فصل بعد در این تیم بازی کنند.

 

 بسته بودن پنجره نقل و انتقالات فولاد بسیار ناراحت‌کننده است اما از یک سو شاید چندان هم بد نباشد زیرا بالاخره بخت و اقبال به استعدادهای خوزستانی و بازیکنان رده جوانان و امید این باشگاه رو کرده و می‌توانند نسل طلایی دیگری در فوتبال استان و کشور همچون زمان بگوویچ را شکل دهند.

 

باید عوامل و کادر فنی فولاد بازیکنان مستعد این باشگاه را از همین امروز رصد کرده و جهت اضافه شدن آن‌ها به تیم، تصمیمات لازم را بگیرند. تجربه نشان داده هرگاه تیم‌های استان به بازیکنان جوان میدان داده‌اند، پشیمان نشده و این موضوع سبب شکوفایی یک نسل در فوتبال کشور شده است.

 

 اما در خصوص تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نیز باید گفت، همان‌گونه که تمام مردم به خوبی می‌دانند، طی فصل‌های اخیر به واسطه عبارتی یک خطی در آیین‌نامه ورزش وزارت نفت که امکان تیم‌داری حرفه‌ای برای باشگاه‌های ذکر شده را ممنوع اعلام کرده بود، تا دقیقه ۹۰ و نزدیک به آغاز مسابقات لیگ برتر تکلیف حضور این دو تیم خوزستانی در فصل بیستم مشخص نبود و تنها از طریق فشار مردم، هواداران پرشور این دو تیم و تلاش‌های نسبی و البته شتاب‌زده نمایندگان آن‌ها، شورای تامین شهرها و مسئولان سیاسی استان خوزستان، نهایتا با هزار بدبختی و زور و زحمت در روزهای آخر مجوز شرکت در مسابقات به این دو تیم داده می شد که نه تنها این تیم‌ها زمان کافی برای جذب کادرفنی باکیفیت، بازیکنان دلخواه و تمرینات آماده‌سازی پیش فصل را از دست ‌دادند، بلکه وضعیت بودجه، اسپانسر و سایر شرایط آن‌ها نیز مشخص نبود و به واسطه همین مشکلات نتوانستند آن‌گونه که باید و شاید انتظارات هوادران را برآورده کنند.

 

به هر حال از همین حالا نمایندگان این شهرها که دیگر همچون سال قبل تازه بر مسند کار نیامده و تجربه و شناخت کافی از شرایط موجود را پیدا کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند تقصیرات را به گردن کوتاهی نمایندگان دوره قبل بیندازند، به مردم استان و حوزه انتخابیه خود گزارش دهند که طی یک سال اخیر به کمک سایر نمایندگان خوزستان و شهرهایی از کشور که تیم‌های نفتی داشته اند، چه تلاش‌هایی در سطح کلان و مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند تا بتوانند وزارت نفت را متقاعد به حذف این قانون من درآوردی و تیم‌داری در سطح حرفه‌ای برای فصل بعد کنند.

 

اگر زمان را از دست داده و تلاش نکنند، در حق مردم و فوتبال استان و این شهرها جفا کرده‌اند و اگر هم اقداماتی شده، باید دید که خروجی آن چه بوده و کی به نتیجه مطلوب مطابق با خواست و مطالبه به حق مردم خوزستان می‌رسد. نمی خواهیم دوباره فصل تمام شود و مردم و جامعه فوتبال استان به علت عدم پیگیری نمایندگان مزبور کاسه چه‌ کنم چه کنم در دست گرفته و استرس و دغدغه حضور یا عدم حضور تیم‌های محبوب‌شان در لیگ برتر را داشته باشند. چرا که وقت کم است و لیگ بیستم نیز رو به پایان است و فصل نقل و انتقالات، بستن و آماده‌سازی تیم‌ها بع زودی فرا می‌رسد.

 

به نظر من اگر تاکنون تلاش خاصی صورت نگرفته یا این موضوع در اولویت کاری مسئولان قرار نداشته است، هرچه سریع‌تر دست به کار شده و نتیجه آن را مستند به اطلاع مردم خوزستان و شهرهای نفتی برسانند چرا که هیچ قصوری از آن‌ها پذیرفتنی نبوده و مردم آگاه تنها به دنبال خواسته به حق خود از این نمایندگان محترم هستند.

محسن بابادی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید