امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 رقابت های فوتبال باشگاه های غرب آسیا عملا و علنا، داشته های موجود فوتبال مان رآ نمایان کرد تا بدون حب و بغض و غرور، این داشته ها را باور و برای بهتر شدن آن ها تلاش مان را  بیشتر کنیم.

 نوع ارایه بازی و حتی نوع انتخاب بازیکن و ترکیب تیمی حریفان، به ما آموخت و هشدار جدی داد: فوتبال موفق، دیگر فقط داشتن تکنیک و پرشور بودن تماشاگر و ترساندن حریف از رنگ پیراهن و نام ها و جوی که قبلا در ورزشگاه رقم زده می شد، نیست؛ بلکه فوتبال امروز بیشتر در انحصار قدرت و توان فیزیکی دوندگی بازیکنان در قالب یک تاکتیک تیمی موفق و هدایت میدانی آن در مسیر نتیجه گرایی  است.

  چون فوتبال امروز، نتیجه‌ گرایی را به زیبایی و تماشاگر پسندی، ترجیح داده و مدیران و مربیان تیم ها شعار بکش و نتیجه بگیر، تا کشته و رانده نشوی را سر لوحه کارخود قرار داده اند و اعتقاد دارند به بازی زیبا امتیازی تعلق نمی گیرد.

 بازی های برگزار شده دور رفت و یک بازی از دور برگشت، چهار نماینده فوتبال ایران، در فوتبال غرب آسیا واقعیت غیر قابل انکار، فوتبال و خروجی لیگ برتر ما را هم نمایان کرد که فوتبال ایران هم چنان براساس آماتوری، خود جوش بودن  و سرشار از تکنیک و جرقه های انفردای و مبارزه غیرتی در مقابل حریفان پیش می رود اما حریفان واقعا حرفه ای ما با تجهیز خود به امکانات سخت افزاری و نرم افزار های روز ورزش، در مقابل مان صف آرایی می کنند.

 وقتی تیم های ما که مجبورند در زمین های ناهموار و مثلن چمن موجود در فضای فوتبال کشور- که گاهی حتا پای بز در آن آسیب می بیند- بازی کنند و به یک باره با زمین های استاندارد و عالی مواجه می شوند مطمینا داشته های تکنیکی آن ها در مقابل تاکتیک و قدرت بدنی بازیکنان حریف متبلور می شود، اما این تکنیک به تنهایی نمی تواند تداوم داشته و تاثیر گذار باشد.

 بازی فولاد مقابل النصر، بازی استقلال مقابل حریف قطری و بازی پرسپولیس مقابل نماینده هند و حتی تراکتور در بازی آخرش، تکنیک بازیکنان ایرانی را به رخ کشید ولی توان فیزیکی و کار تاکتیکی حریفان همراه با چاشنی خشونت، بازیکنان ما را تحت الشعاع قرار داد. برای تایید این حرف، کافی است جثه بازیکنان تیم های ما را با جثه و فیزیک بدنی بازیکنان حریف مقایسه کرد.

بنابراین باید به همه بازیکنان و دست اندرکاران فنی و مدیریتی چهار تیم اعزامی به فوتبال باشگاهای غرب آسیا دست مریزاد گفت که مقابل حریفان خود، خوب و شایسته و حتا گاهی فراتر از انتظار ظاهر شدند و از نام و هویت  فوتبالی ایران دفاع کردند.

 صعود هر کدام از چهار نماینده باعث افتخار و برعکس آن، هرگز از  ارزش ها و شایستگی حضور در این رقابت ها برای تیم های فولاد خوزستان، تراکتور تبریز و دو تیم سرخابی پایتخت کم نخواهد شد. بنابراین، باید داشته های مان را باور کنیم و برای بهتر شدن آن ها بکوشیم.

فوتبال ایران غنی از پتانسیل و استعداد های درخشان است فقط نیاز به کاشفان و مدیرانی از جنس کسوت و تدبیر مدیریتی و خروجی  ورزش و فوتبال دارد.

🌹 سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید