نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
زنگ می زنم سامانه اطلاع رسانی 122 کلان شهر(!) اهواز اما مشغول است. با خود می گویم حتمن شهروندان از منطقه ملی راه خیابان مانی دارند تماس می گیرند با 122 که مرتب مشغول است! بعد از ده دقیقه که 122 بوق می خورد و جواب می دهد. خانم منشی می گوید: از آن منطقه کسی تماس نگرفته! آب خانه شما قطع است یا همسایه هاتون؟
می گویم: نپرسیده ام اما حتمن آب همه قطع است.
می گوید: اول مطمین شو بعد زنگ بزن.
بعد از پرس و جو می فهمم که همه آب ندارند. دوباره زنگ می زنم (البته بعد از 5 دقیقه مشغولی) به محض پاسخ دادن می گویم: چرا 122 این قدر مشغوله؟! که پاسخ می شنوم:" مشغول نیست پشت خطی بودی."
در حالی که پیش از پاسخ خانم منشی صدایی می گفت دو نفر در انتظار تماس هستند! پس اگر پشت خطی بودم که تلفن بوق بوق نمی کرد از همان اول بعد از بوق خوردن می گفت: فلان نفر در انتظار تماس هستند!
به هر روی شماره پرونده و شماره موبایل و نشانی را می دهم و یک کد پیگیری می گیرم اما او نمی گوید چرا آب رفته! چون خودش هم که مرکز اطلاع رسانی 122 شهر اهواز است اطلاع ندارد!
بعد از 15 دقیقه دوباره 122 را می گیرم و برای پیگیری کد مربوط را وارد می کنم اما بعد از چند ثانیه سکوت اعلام می شود این کد ثبت نشده است. دوباره 122 را می گیرم و درباره قطعی آب توضیح می خواهم که خانم منشی می گوید: تصفیه خانه تعمیرات دارند!
می گویم: خب کی وصل می شود؟
می گوید: باید مهلت بدهی تعمیرات انجام شود.
با ناراحتی می گویم: شما که به من گفتی کسی از منطقه شما برای قطعی آب تماس نگرفته؟! از من شماره پرونده و شماره موبایل و نشانی خواستی در حالی که به محض تماس با 121 (عملیات برق) تمام اطلاعات خونه از شماره تماس ها گرفته تا نشانی و چند نقطه را می داند و بدون علافی می گوید: برق شما در فلان ساعت وصل می شود. پس چه گونه مرکز اطلاع رسانی 122 از تعمیرات تصفیه خانه آب اهواز خبر ندارد و من باید تماس بگیرم و کلی معطل شوم تا به شما اطلاعات بدهم که بدانید چی به چی و کی به کی است!؟
خواننده محترم! ببخشید تماس با 122 قطع شد. آب هم که هنوز قطع است. من هم بهتره ادامه این نوشته را قطع کنم که شاعر مشکوکی به نقل از مولانا گفته: ما برای قطع کردن آمده ایم/ نی برای وصل کردن!! / صبح ۱۸ اسفند ماه ۹۹
ارسال نظر به عنوان مهمان