معرفی یک پیشکسوت ورزش؛

بلند پروازترین بسکتبالیست خوزستانی/ پرشی از دو و میدانی تا حلقه بسکتبال

اهواز- حبیب خبر/ سیدمهدی ابوس: در ادامه معرفی پیشکسوتان ورزش، می خواهم یادی کنم از مردی که در میان اهالی ورزش به بلند پروازترین بسکتبالیست خوزستانی شهرت داشت.

مردی از تبار تخته پرش طول دو و میدانی خرمشهر که ۷/۲۰ متر را پرید و توسط زنده یاد نیک نژاد مفسر وقت مجله کیهان ورزشی و پیگیری ها و اعتماد جناب خانچی سر از حلقه بسکتبال در آورد.

 پسری که توانست در بسکتبال، برای خود رکورد و لقبی خاص رقم بزند.  بچه لب شط و بازار سیف خرمشهر؛ همان جوان خوش فرمی که با توپ بسکتبال  درجا ۱/۲۰ را چنان  جهش می کرد که آرنج این بازیکن دقیقا به لبه حلقه بسکتبال می خورد و او این چنین لقب بلند پروازترین ورزشکار بسکتبال را به نام خود ثبت کرد.

 خودش می گوید: در دو و میدانی خرمشهر، افتخار آفرینی و شایستگی خودم را جست و جو می کردم که زنده یاد نیک نژاد بر شانه ام دست محبت گذاشت وگفت: پسر کمی روبه روی من راه برو! من با تعجب و استرس فقط گفتم چشم؟ جواب شنیدم: می خواهم در هنگام راه رفتن نوع انعطاف بدن تو را ارزیابی کنم. بعد از چند گام برداشتن، فقط شنیدم که به فرد همراهش می گفت: این همان استعداد درخشان آینده بسکتبال ایران است.

از آن روز به فضای ورزش پرتحرک بسکتبال کشیده شدم. وقتی وارد فضای بسکتبال شدم احساس کردم در این رشته ورزشی، بسیار راحت و مفیدتر دیده می شوم و با علاقه و اراده تلاشم را ادامه دادم.

او در دفاع و سانتر کردن از کم نظیری هم عبور کرد و بی نظیر ترین ورزشکار رشته بسکتبال خوزستان شد و سرانجام نامش در لیست بازیکنان تیم ملی درج شد و مجله کیهان ورزشی نوشت: "محمود شیرازی" بلند پروازترین بسکتبالیست خوزستانی در اردوی تیم ملی.

خودش در مورد مقایسه  نامش که شیرازی در شناسنامه اش درج شده با خرمشهری بودنش می گوید: من  بچه لب شط خرمشهر و بزرگ شده بازار سیف هستم. خرمشهر عشق من است. اولین بارچشمانم را بر آسمان پر ستاره و مردمان عاشق و بی ادعا و خوش مرام خرمشهر گشودم و شدم بچه لب شط در سرزمین شیران خوزستان.

 محمود شیرازی بعد از رسیدن به حلقه بسکتبال ملی از اهواز راهی تیم پاس تهران می شود و حضور در فضای ورزشی باشگاه پاس، او را تبدیل به یک افسر لایق و پرتلاش شهربانی کرد. اینک او را باید جناب سرهنگ بسکتبال هم نامید. جناب سرهنگی که در کنار ورزش، با بیانی دلنشین و شاعری دلربا، زبانزد خاص و عام است.

این پیشکسوت ارزنده ورزش خوزستان اعتقاد دارد: علم در ورزش بسیار پیچیده است و هیچ کسی توان غواصی در عمق زیرین علم ورزش را ندارد. چون هر لحظه علم در حال پیشرفت است. علم برای ورزش و مربیان و مدیران ورزشی لازم و ملزوم است اما به شرطی که تجربه های تاثیر گذار را هم چاشنی آن کرد.

محمود شیرازی می گوید: خوزستان یک قلب تپنده بی نظیر است قلبی که عاشقان فراوانی دارد ولی صدای تپش این قلب بزرگ متاسفانه در میان جلسات و تصمیم هائ مدیریتیِ مسوولان ورزش شنیده نمی شود!

امیدوارم قلب استانم صفای همشهریانم و مرام اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش خوزستانم همیشه سلامت و پرنشاط و سربلند  و مورد لطف و نگاه خدا باشد.

قلم ورزش هم به نوبه خود، برای بلند پروازترین جوان دیروز بسکتبال و جناب سرهنگ و شاعر خوش بیان  و پیشکسوت ارزنده ورزش امروز خوزستان و کشور آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری دارد. 

سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید