امروز:
شنبه - 6 مرداد - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب خبر/ سیدمهدی ابوس: قلم ورزش این بار به سمت فوتبال محلات و وضعیت زمین ها خاکی آن نشانه رفته و قصد دارد ضمن بیان و اثبات  تاثیر گذاری فوتبال زمین های خاکی در فوتبال کلان کشور، پیشنهادی برای به رسمیت شناختن  و ثبت در قوانین  فدراسیون فوتبال هم چون فوتسال و فوتبال ساحلی ارایه دهد.

باید پذیرفت فوتبال محلات و زمین های خاکی آن، بخش مهمی از هویت واقعی فوتبال بوده و زمینه ساز ظهور استعداد ها و ستارگان و بزرگان فوتبال است و باید برای ساختار سازی اصولی آن ضمن ریل گذاری هدفمند، از ظرفیت های حداکثری  آن برای تقویت فوتبال کلان استفاده کرد.

بی تعارف باید یاد آور شد: فوتبال محلات و زمین های خاکی آن در حقیقت بانک سرمایه خود جوش  فوتبال است  و سال هاست این سرمایه به دلیل مدیریت ناصحیح و بی توجهی در فوتبال و نوع تیمداری اش به تاراج رفته و همیشه زمین‌های خاکی فوتبال  مورد تعرض یا تغییر کابری قرار گرفته و به نابودی کشیده شده اند؛ زیرا برای فوتبال محلات تعریف و هویت رسمی در قوانین جاری ورزش دیده نشده است!

 به عبارتی، فوتبال محلات رسمیت ندارند! اما خوش بختانه در سال‌های اخیر،  فوتبال محلات سر و سامانی به خود گرفته و اینک دارای کانون و حتی شورای ورزش محلات شده که تولد این کانون های مردم نهاد وتوجه مسوولان شهری و استانی را باید به فال نیک گرفت و امیدواریم به زودی شاهد توسعه هدفمند همراه باتدوین قانونی و ثبت رسمی فوتبال محلات در چارت سازمانی هیات های استانی یا فدارسیون فوتبال باشیم.

یکی آز چالش های موجود فعالان فوتبال محلات، حفظ و نگهداری زمین های خاکی با قدمت تاریخی است که متاسفانه همیشه مورد تعرض افراد سود جو و دلال صفت ضد ورزش قرار می گیرد و تاثیر بسیار منفی در اجتماع  دارد و باید برای رفع این معضل مخرب چاره ای اندیشید.

اگر با مثبت اندیشی مدیران، همراه با تشکیل یک اتاق فکر تخصصی از نخبگان فوتبال و فعالان فوتبال محلات، زمینه توسعه‌ قانونمندی فوتیال محلات فراهم شود و طرح تأسیس انجمن یا کمیته فوتبال محلات در دستور کار فدارسیون فوتبال یا فدراسیون انجمن هائ ورزشی قرار گیرد و دارای قابلیت رسمی و آیین نامه اجرایی قانونی شود به زودی شاهد یک تحول بزرگ در مستطیل سبز فوتبال خواهیم شد.

به عنوان ختم کلام نوشتاری متذکر می شویم: باید پذیرفت که فوتبال محلات یک هویت فوتبالی ورزشی غیر قابل انکار است و در به سامان رسیدن رسمی هم چون فوتسال و فوتبال ساحلی، حق دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید