امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اگر روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذرتان به طرف پل سفید یا به عبارتی پل معلق- که نماد شهر اهواز است- افتاده باشد، حتما شاهد حضور بی شماری از خانواده ها به همراه کودکان شده اید که در حال تماشای پرواز  پرندگان  بر فراز رود کارون و هلال پل هستتد.

در این میان عده ای از فعالان و دوستداران  محیط زیست به صورت خود جوش حضوری فعال دارند و فضای این مکان، تبدیل به جاذبه گردشگری خاص شده است، به طوری که مختص خانواده ها و کودکان شده  و دو تا سه ساعت با شور و نشاط خاص و فارغ از فضای بسته آپارتمانی، اوقات فراغت خود را بدون هیچ گونه هزینه ای  سپری می کنند.

 در روزهای سه شنبه و چهار شنبه هر هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۶ شاهد هستیم که پیرو و جوان و کودک به این محل می آیند تا به پرندگان در حال پرواز بر فراز هلال پل و رود خانه کارون غذا دهند. غذایی که از دور ریز نان های خشک سفرهای خانگی  تهیه شده و باعث می شود پرندگان برای خوردن آن آن قدر به مردم نزدیک شوند و انس بگیرند که به راحتی بر روی دستان آنان بنشینند و صحنه های زیبایی را رقم بزنند.

 این کار خوب، این روزها به صورت خود جوش تبدیل به یک جاذبه گردشگری خاصی در اهواز شده و شور و نشاط شهروندان را نمایان کرده است؛ اما چه گونه می توان این جاذبه گردشگری خاص را به نحو مطلوبی به یک مکان امن و جذاب و قابل احترام و بدون دغدغه برای شهروندان تبدیل کرد؟

پل سفید اهواز بیش از هشتاد سال را پشت سر گذاشته است  و در حقیقت خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری بی نظیر در نوع ساخت و ساز محسوب می شود.

ای کاش مسوولان شهری و استانی ترتیبی اتخاذ کنند که لااقل در هفته ، دو روز (سه شنبه  و چهارشنبه ) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پل سفید اهواز را تبدیل به پل عابر پیاده کنند تا شهروندان به ویژه خانواده ها به همراه کودکان خود بدون دغدغه از فضای پل به عنوان یک جاذبه گردشگری بهرمند شوند.

 مسوولان مطمین باشند این تصمیم تاثیر بسیار مثبتی در روند طول عمر مفید پل و شادابی شهروندان خواهد گذاشت.

  این پیشنهاد حداقل به صورت آزمایشی ارزش  امتحان دارد تا شاید در آینده بسیار نزدیک، یک جاذبه گردشگری عمومی زیبا و جذاب بر زیبایی های انگشت شمار شهرمان اهواز افزوده شود.

 همان طوری که شاهد هستیم از سراسر کشور برای دیدن و تناول فلافل، فضای فلال فروشان لشکر آباد اهواز تبدیل به جاذبه گردشگری شده است. با اجرایی شدن طرح پل سفید و پرندگان اش به یقین جاذبه گردشگری جدیدی را شاهد خواهیم بود. 

ما شنیدیم و دیدیم و نوشتیم؛ ان شاالله آنان که مسوولیت و توان تصویب دارند، تصویب کنند.

  سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید