امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب خبر: دیروز توفیقی حاصل شد تا چند دقیقه ای در مکتب کلامی استاد اردشیر خان لارودی پیر دیر قلم ورزش ایران- که حق بزرگی و استادی گردن بنده  شاگرد دارد- شنونده  باشم.

استاد لارودی- که در فوتبال ایران و آسیا به عنوان یک صاحب نظر مطرح است و انصافا از دهه پنجاه تاکنون یکی از حامیان و دلسوزان کم نظیر فوتبال خوزستان بوده است- درباره موفقیت های تیم نفت آبادان و حضور این تیم در جمع بالا نشینان جدول لیگ برتر گفت: هرکس شناخت کاملی از فوتبال و بازی باتوپ را دوست دارد و افکارش نسبت به فوتبال ورزشی، زیبا پسند باشد، می تواند در فوتبال آبادان راحت جا بیفتد و مورد پسند و قبول  اهالی فوتبال آبادان قرار گیرد مثل همین کاری که سید سیروس پور موسوی، این روزها در فضای تیمی صنعت نفت آبادان رقم زده و برای آبادانی ها دوست داشتنی شده است.

علی فیروزی: چرا انتقاد؟/ شرمنده داور خوزستانی شدم
 

 استاد لارودی ادامه داد: خیلی ها تصور  می کردند تیم صنعت نفت آبادان در این فصل لیگ برتر، هنر کند شاید فقط بتواند در جدول لیگ برتر ماندنی شود، اما در حال حاضر این تیم خودش را در جمع مدعیان قهرمانی نمایان کرده و باید پذیرفت که این بالانشینی آبادانی ها مطمینا اتفاقی نیست بلکه یک همت و اراده تزریق شده در فضای درونی این تیم است که سرمربی جوان و شایسته آن به وجود آورده است. پور موسوی توانست با ایجاد وحدت و همدلی درمیان همکاران کادر فنی و سرپرستی و بازیکنان تیم، آن ها را از هدفی که پیش رو دارند آگاه کند و در این میان حضور علی فیروزی به عنوان سرپرست تیم، هدفگذاری پور موسوی را بیشتر امیدوار کرد.

در حال حاضر صنعت نفت تیمی شده سرشار از انگیزه برای جبران نتیجه هر بازی سخت. نفت امروز همان تیمی است که می‌تواند اهالی فوتبال آبادان را هم شاد کند و شاید هم بتوان برای نخستین بار نام فوتبال آبادان را در لیست و جمع تیم های آسیا ثبت کند.

  وقتی تیم های اهوازی هم چون شاهین و جنوب اهواز، فولاد و استقلال خوزستان توانستند در پنج دوره فوتبال آسیا حاضر شوند مطمینا سید سیروس پور موسوی از تجربه حضورش در فوتبال آسیا برای صعود تیم نفت آبادان هم استفاده خواهد کرد تا این بار تیم نفت آبادان آسیایی شود؛ چون اعتقاد دارم و ثابت شده که در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن وجود ندارد، هدفی که پور موسوی، بازیکنان و کادر مدیریتی و هواداران تیم صنعت نفت آبادان برای خود ترسیم کرده اند دست یافتنی است و این تیم آبادانی نشان از موفقیت و شایستگی دارد؛ البته  به شرط ادامه یکدلی و حمایت همه جانبه اهالی فوتبال آبادان.

استاد لارودی در خاتمه کلام خود به این نکته هم اشاره کرد: تیم  صنعت نفت، نشان از تیم دهه هفتاد منوچهر سالیا دارد و نوع رفتار و عملکرد سیروس پور موسوی افکار مرا یاد آقا سالیا انداخته است. شاید نفت آبادان در این فصل حکایت همان شیر بیشه دارد که غرش خود را درلیگ برتر آغاز کرده است.

  سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید