امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

۲۸ آبان ۱۳۸۵ تلخ ترین روز برای اهالی قلم ورزش خوزستان بود. در این روز خبرنگار و نویسنده صاحب نام  ورزش خوزستان( زنده یاد کاظم کوه گیوی) بدرود حیات گفت و به عنوان نخستین ورزشی نویس در قطعه پیشکسوتان ورزش بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

 آقا کاظم قلم ورزش در حقیقت  مردی از تبار  ورزش و قلم ورزش بود. او پیش از آن که امانت دار رسالت قلم ورزش باشد یکی آز داوران مطرح فوتبال شهرستان خرمشهر و استان خوزستان بود و به دلیل شغل اداری سازمانی، یکی از فعالان ورزش کارگری راه آهن به شمار می آمد؛ اما از دهه شصت بیشتر به سمت وسوی قلم ورزش گرایش پیدا کرد و دراین عرصه یکی از موفق ترین های قلم ورزش و مدیریت مطبوعات محسوب می شد.

او منتقدی جسور و با شهامت و قلمی تیز داشت و در مقابل هر گونه بی تدبیری و کم کاری مدیران ورزش و تیمداری فوتبال جوهر قلمش هم چون آتشفشان طغیان می کرد و هرگز برایش فرق نمی کرد طرفش زور و جایگاهش بیشتر و بالاتر باشد. در تمام فضای ورزش فعالیت قلمی و حضوری داشت اما هرگز برای بقا و مقام متملق نبود و با هیج مدیری تعارف نداشت. جان داد اما باج نداد.

 در این دنیا عشقش خانواده اش  و دوستان ارزشی ورزشی  و همکاران قلمی ورزش بودند. او یکی از خادمان فعال ائمه اطهار در هیات خرمشهری های مقیم اهواز بود.

امروز چهاردهمین سالگرد رحلت این خبرنگار  ورزشی وخادم ارزشی ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

۱۴سال است که دلتنگی های غروب را با حضور در کنار مزارش سپری کردیم و در نهایت ناباورانه باورمان شدکه او دیگر نیست و نخواهد آمد و دیگر نباید منتظر بازگشتن اش باشیم؛ اما طنین صدای او در گوش مان و مهربانی اش به همراه لبخند های خاص او هم چنان در خاطره مان باقی است و به این بهانه می خواهم یاد آور شوم مرحوم آقا کاظم کوه گیوی هرچند در میان ما نیست اما انصافا در این چهارده سال که از فوت این پیشکسوت قلم ورزش و داوری فوتبال گذشته آیا  فرد یا دستگاه یا کانونی از ورزش استان سراغی از خانواده آن مرحوم گرفته  و یادی از این پیشکسوت شده است؟

آیا در میان این همه ریخت و پاش ها و هزینه های میلیاردی فضای ورزش و تیمداری فوتبال خوزستان و حضور کانون های بی شمار و مدیران مدبر و کاربلد و همه چیز فهم مدعی خدمت به ورزش و پیشکسوتان ورزش، آیا نباید  آز  آسمانی های ورزش که  اسیر خاک هستند یادی شود؟!

امروز سالگرد رحلت کاظم کوه گیوی است. چه خوب است با قرائت فاتحه ای حتی از راه دور، روح آن بزرگ مرد عرصه قلم ورزش را شاد کنیم.

 همچنین با خبرشدیم در صورت صدور مجوز ورود به آرامستان بهشت آباد، ان شاالله به همت چند تن از خبرنگاران ورزشی استان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور بر  مزار این پیشکسوت ارزشی عرصه قلم ورزش، یاد و خاطره استاد کاظم کوه گیوی گرامی داشته می شود. 

سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید