معرفی یک پیشکسوت ورزش کشور؛

آشنایی با مخزن الاسرار ورزش خوزستان

در ادامه معرفی پیشکسوتان ورزش خوزستان، قلم ورزش این بار قصد دارد فردی را یاد آوری کند که در فضای ورزش دیروز و امروز به مخزن الااسرار ورزش استان معروف است.

او سال ۱۳۱۸در شهر ورزش خیز اهواز دیده به جهان گشود و با ورزش همانند دیگر خوزستانی ها در کوچه خیابان های محلات آشنا شد و در کلوپ واحدی به یک رشته ورزشی خاص و پر طرفدار گرایش پیدا کرد.

 این رشته ورزشی انفرادی در سال ۱۲۹۰توسط امریکایی ها به ایران و سال ۱۳۱۴به فضای ورزش خوزستان رسید  و نخستین مسابقات کشوری این رشته ورزشی در سال۱۳۲۴ برگزار شد.

 پیشکسوت مورد نظر ما یکی از فنی ترین و باهوش ترین ورزشکارتاریخ یک قرن اخیر است و اولین مقام ورزشی خود را فروردین ۱۳۳۶در کلوپ واحدی اهواز کسب کرد و در هشتاد و چهار مسابقه رسمی که  برگزار کرد  فقط سه شکست داشت. هم چنین هفت سال پی درپی بر سکوی قهرمانی تکیه زده بود.

 او دبیر زبان انگلیسی و یک مربی توانا و دارای سبک  بود و شاگردان و قهرمانان بی شماری به ورزش خوزستان معرفی کرد. بعدها مسوول تربیت بدنی رامهرمز شد و خدمات بی شماری به ورزش این منطقه ارایه داد و هنگام برگزاری مسابقات آسیایی به میزبانی کشور عزیزمان ایران مفسر و کارشناس مسابقات بود. این مخزن الااسرار ورزش و پیشکسوت ارزنده ارزشی ورزش خوزستان  نامش "رستم لطیفی" است.

با "رستم" بوکس ایران؛ از رینگ تا شاهنامه‌خوانی

مردی از تبار نامداران بی بدیل ورزش خوزستان و کشور؛ قهرمانی ارزشی و دوست داشتنی و چهره ی ماندگار رینگ بوکس ایران و آسیا است.

او براین باور است ویژگی های یک ورزشکار برای موفقیت در هر رشته ورزشی، استعداد، دانش، بردباری،  خونسردی،  ادب و منش اخلاقی و پهلوانی و جوان مردی است.

استاد "رستم لطیفی" هم اکنون ساکن کرج است. برای ایشان از خدای سبحان سلامتی و طول عمر باعزت مسالت داریم.

سید مهدی ابوس 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید