امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

در ادامه معرفی پیشکسوتان ورزش خوزستان، قلم ورزش این بار قصد دارد فردی را یاد آوری کند که در فضای ورزش دیروز و امروز به مخزن الااسرار ورزش استان معروف است.

او سال ۱۳۱۸در شهر ورزش خیز اهواز دیده به جهان گشود و با ورزش همانند دیگر خوزستانی ها در کوچه خیابان های محلات آشنا شد و در کلوپ واحدی به یک رشته ورزشی خاص و پر طرفدار گرایش پیدا کرد.

 این رشته ورزشی انفرادی در سال ۱۲۹۰توسط امریکایی ها به ایران و سال ۱۳۱۴به فضای ورزش خوزستان رسید  و نخستین مسابقات کشوری این رشته ورزشی در سال۱۳۲۴ برگزار شد.

 پیشکسوت مورد نظر ما یکی از فنی ترین و باهوش ترین ورزشکارتاریخ یک قرن اخیر است و اولین مقام ورزشی خود را فروردین ۱۳۳۶در کلوپ واحدی اهواز کسب کرد و در هشتاد و چهار مسابقه رسمی که  برگزار کرد  فقط سه شکست داشت. هم چنین هفت سال پی درپی بر سکوی قهرمانی تکیه زده بود.

 او دبیر زبان انگلیسی و یک مربی توانا و دارای سبک  بود و شاگردان و قهرمانان بی شماری به ورزش خوزستان معرفی کرد. بعدها مسوول تربیت بدنی رامهرمز شد و خدمات بی شماری به ورزش این منطقه ارایه داد و هنگام برگزاری مسابقات آسیایی به میزبانی کشور عزیزمان ایران مفسر و کارشناس مسابقات بود. این مخزن الااسرار ورزش و پیشکسوت ارزنده ارزشی ورزش خوزستان  نامش "رستم لطیفی" است.

با "رستم" بوکس ایران؛ از رینگ تا شاهنامه‌خوانی

مردی از تبار نامداران بی بدیل ورزش خوزستان و کشور؛ قهرمانی ارزشی و دوست داشتنی و چهره ی ماندگار رینگ بوکس ایران و آسیا است.

او براین باور است ویژگی های یک ورزشکار برای موفقیت در هر رشته ورزشی، استعداد، دانش، بردباری،  خونسردی،  ادب و منش اخلاقی و پهلوانی و جوان مردی است.

استاد "رستم لطیفی" هم اکنون ساکن کرج است. برای ایشان از خدای سبحان سلامتی و طول عمر باعزت مسالت داریم.

سید مهدی ابوس 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید