امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

    

نحوه انتخاب رییسان هیات های ورزشی، در ادوار اخیر، محل بحث و بسیار سوال برانگیز و حتا گاهی اتهام آور بود. چرا که بنا به نقل قول ها و مشاهدات عینی حاضران در جلسات مجامع انتخاباتی، بعضی از هیات های ورزشی، برمبنای شرایط واقعی و شایسته سالاری و امانت داری واقعی ورزش ارزشی، برگزار نشد و عده ای هم اعتقاد دارند انتخابات از بیرون مجمع توسط بعضی از  رییسان هیات های ورزشی و مجریان، مهندسی می شد!

به همین دلیل نحوه اجرایی انتخابات ورزشی همیشه در مظان اتهام عدیده بوده و هرگز بر مبنای شایسته سالاری صورت نگرفته است؛ البته امیدواریم که این اتهامات فقط یک شایعه بوده باشد. اما متولیان ورزش برای رد هرگونه اتهام و جلوگیری از رفتارهای شک برانگیز، باید چاره اندیشی کنند تا شاید در آینده، بیان هرگونه، اتهام مهندسی و فرمايشي بودن، انتخابات هیات های ورزشی، حتی به صورت شایعه پراکنی هم حذف و دیگر شنیده نشود.

قلم ورزش ضمن آن که اعتقاد دارد و مطمینن هم به صلاح ورزش و مدیریت و تصمیم گیرندگان است که درمورد مدل انتخاباتی هیات های ورزشی، تجدید نظر اجرایی و نظارتی بیش تری صورت گیرد و پیشنهاد می کند: دیگر نباید، اجازه داده شود، شخص رییس هیات یا دبیر آن هیات،که دوره خدمت شان به پایان رسیده، هیچ گونه دخالتی در امر انتخابات آینده آن هیات داشته باشند یا به خود اجازه دهند چند نفر به عنوان نوچه و راه پاک کن، به صورت صوری، به عنوان کاندیدای انتخابات، وادار به ثبت نام کنند و سپس در آخرین ساعات شروع جلسه مجمع انتخاباتی، به سود فرد مورد نظرشان، انصراف داده و فضای انتخابات هیات ورزشی، تبدیل به تک کاندیدا شود! یا اینکه به بهانه چیدمان اعضای مجمع، جناب رییس و دبير هیات، برمبنای مصلحت رای گرفتن به سود خود و ماندگار شدن بر پست ریاست، اقدام به انتخاب افراد رای دهنده کنند!

این نوع انتخابات، نه تنها سوال برانگیزند، که به سود پیشرفت ورزش هم نخواهد بود و به یقین مورد اتهام قرار خواهد گرفت.

بنابراین، چه خوب است متولیان محترم ورزش، بخصوص مدیر کل ورزش به همراه معاونان اجرایی ورزش-که برگزار کننده اصلی انتخابات هیات های ورزشی هستند- و همه اهالی ورزش که منتظر عملکرد تدبيري آنان هستند و انتظار اجراي عدالت خواهی و شایسته سالاری را دارند؛ برای آن که متهم به دخالت نفوذی و تضعیفي و تخریب و گرايشي نشوند، دیگر اجازه دخالت و اعمال نفوذ به رییسان هیات های ورزشی در امر انتخاب رای دهندگان مجمع را ندهند و قبل از فرا رسیدن تاریخ مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی، نسبت به انتصاب سرپرست موقت- برای مدتی به منظور هدایت هیات ورزشی که مدت دوره خدمت رییس آن بپایان رسیده- اقدام کنند و آن سرپرست در این مدت، موظف به  فراهم کردن مقدمات انتخابات رییس جدید باشد.

همچنین اجازه داده شود شایستگان و نخبگان و کسوتداران واقعی و موجه و دارای کارنامه موفق ورزشی، اخلاقی و تدبيري به فضای انتخاباتی به عنوان کاندیدا ورود کنند و از ورود اشخاص سفارش شده مد نظر خوش خدمتی و نفوذی، جدا جلوگیری شود؛ چون فضای ورزش از تحمل حاکمان تحت عنوان های مختلف کلافه شده و تشنه خادمان با تدبیر و خروجی ورزش است.

ورزش به اندازه کافی مدیر و دکتر و مهندس و خادم تربیت يافته مکتب ارزشی ورزش و دارای پتانسیل مدیریت سالم ورزش دارد و نیازی به واردات تاریخ مصرف گذشته و طفيلي ندارد.

باز هم از قلم ورزش نوشتن بود که نوشت؛ ان شاا... این نقد دلسوزانه قلم ورزش که همراه با پیشنهاد ، ارایه شده مورد  توجه قرار گیرد.

     سید مهدی ابوس

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید