امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

درگذشت دو کسوت افتخار آفرین و بسیار نام آور ورزش خوزستان، شادروان "حسن علم"، مرد اخلاق مدار و تاريخ ساز فوتبال خوزستان و زنده یاد "پروین حسنی زاده" بانوی اول مدال آور شنا خوزستان، همه اهالی ورزش خوزستان را به همدردی و تسلیت گویی کشاند، الا متولیان و مدیران ورزش و رشته های مورد نظر و مرتبط با، این دو بزرگ تازه در گذشته ورزش! این بی توجهی یا ندانم کاری یا بی حرمتی حضرات عالی مقام ورزش باعث گله گذاری شدید اهالی ورزش استان و طغیان چندین باره، کسوت قلم ورزش شد.

 همه متفق القول این پرشس را مطرح می کنند: به راستی چاپ یک بنر تسلیت چه قدر هزینه بر بوده که اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات های شنا و فوتبال  خوزستان و دو کانون پیشکسوتان مثلا فعال(!) که شعار حمایت از کسوت ورزش را در بوق وکرنا کرده اند که توان تامین آن بنر تسلیت را نداشتند؟!

در پاسخ پرسش های  به وجود آمده، باید نوشت، اولا اگر چنین است که باید به حال این جماعت و این نوع مدیریت ها در فضای ورزش ، نه تنها تاسف خورد، بلکه باید فاتحه خواند!

دوم این که، مطمینن تامین بنر و حتی برگزاری یک مجلس یادبود باشکوه برای این دو پیشکسوت ورزش با این همه اعتبارات تنخواه های معمول و موجود در فضای ورزش، هزینه بر نیست، بلکه نشناختن کامل تدبیر مدیریت و خود نبودن و ندانستن و درک نکردن معنی واقعی و ارزشی کسوت ورزش، عامل این بی توجهی و بی حرمتی است.

اگر مدیران محترم به دور از حب و بغض و تبعیض در نوع کسوت شناسی ورزش گام برمي داشتند و تسلط کلامی و فرماني و مدیریتی در حوزه کاری خود داشتند این چنین شاهد بی توجهی و بی حرمتی به مقام شامخ کسوت ورزش نبودیم.

ختم کلام: به عنوان شاگرد، شما را به سمت متن نوشتاری پدر قلم ورزش خوزستان سوق می دهم و در پاسخ می نویسم: استاد گنجاپور عزیز چرا گرفته ای؟! این چنین طغیان قلمی به کی؟

استاد بزرگوار قلم! خوب می دانم که چرا دلت گرفته و اشکت سرازیر شده است.

می دانم که دلگیر از بی حرمتی ها و وضعیت ورزش فعلی هستی.

می دانم هم قطاران دوران بازی و نگارش و سرور وکسوت ورزش، یکی پس از دیگری یا شهید شدن یا از بی حرمتی های درون ورزش دق کردند و در حال وداع ابدی هستند.

خوب می دانم قدر شناسی در فضای این ورزش نیست؛چون آموزش مرام و حرمت وکسوت جايگاهي ندارد!

در این سال ها دیدم که بر سر قلم و کسوت ورزش چه آوردند. شاهد هستم که رونق کسوت سازی جعلی در این ورزش، بیش تر از گسترش ارزش ورزش شده است!

استاد گنجاپور عزیز و پدر واقعی قلم ورزش خوزستان؛ شما که گرم و سرد کشیده فضای ورزش هستید، لطفا نگران نباش؛ چون نگرانی شما استاد باعث نگرانی و به هم ریختگی روح و انگیزه قلم ورزش و شاگردان تان می شود؛ لطفا دیگر برای این ورزش غصه نخور؛ چون هیچ کجای این ورزش، کسی شبیه خودش نیست وخیلی ها هم اصلا و اصالتا خودشان نیستند.

بنابراین، بی حرمتی نسبت به کسوت ورزش و شعار دروغ در کلام مدیران ورزش را- که می گویند: پیشکسوتان هویت ورزش و ولی نعمت ورزش هستند- باور نکن و فراموش کن.

این را از منِ شاگرد داشته باش استاد.

التماس دعا/ سیدمهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید