امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

چشم های "بچه نفتون" هنگام خواندن افاضات ملوکانه یک مدیرکل استانی در یکی از خبرگزاری ها، خود به خود دهان اش را وادار به پاسخ گویی کرد که با هم این بگو مگوها یا بگم نگم ها را بخوانیم؛ شاید خوش تان آمد:

*یک مدیرکل: باید سمن‌ها و نهادهای مردمی مانند سمن‌های پاکبان طبیعت و محیط زیست تقویت شوند.

بچه نفتون: حالا چه دستگاه ها و چه مدیرانی باید این کارها را انجام دهند روی ما حساب نکنید! وظیفه ما فقط گفتن بوده و بس!

*یک مدیرکل: استفاده نادرست برخی افراد، کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی سبب شده است تا آلایندگی هوا و بیماری‌های مختلف ایجاد شوند.

بچه نفتون: در تعجبم که چرا در مدارس و دبیرستان ها و حتا دانشگاه ها به این افراد- که در حقیقت گردانندگان کارخانه ها و نیز دستگاه های اجرایی هستند- یاد نداده اند تا درنتیجه آلایندگی ها و بیماری های مختلف ایجاد نشوند و نیازی هم به روز هوای پاک نباشد!!

*یک مدیرکل: وجود کارخانجات، صنایع و خودروها سبب ایجاد مشکل برای شهروندان می‌شود.

بچه نفتون: خوش بختانه یا شوربختانه منِ مدیر چیزی به نام کارخانه یا صنعت ندارم اما از همین فردا خودرو اداره ام را با راننده تحویل پشتیبانی می دهم و با دوچرخه این ور و آن ور می روم تا دیگران یاد بگیرند که خودرو چیز خوبی نیست و دوچرخه عشق است!!

*یک مدیرکل: دفن مناسب و بهداشتی زباله‌ها باید به درستی انجام شود و تجدید نظری در استفاده از وسایل نقلیه شخصی شود.

بچه نفتون: در تعجب ام که چرا به درستی انجام نمی شود؟! نه تنها من که مدیران مربوط هم بارها گفته اند! از سازمان پسماند که معاون اش هم جناب "مالی" و از روزنامه نگاران برجسته است بیش از این انتظار داشته و داریم. حتا اگر خودرویش را- اگر شخصی است- بفروشد و اگر دولتی است تحویل دهد و بیاید با هم برویم و دوچرخه بخریم و فرهنگ دوچرخه سواری را ترویج کنیم که حبیبی نورالعین می شود...

*یک مدیرکل: شهرداری‌ها و شهروندان باید سعی کنند فضای سبز را که به عنوان ریه‌های تنفسی شهر است افزایش دهند.

بچه نفتون: ما هم نظارت می کنیم ببینیم شهرداری ها و شهروندان چه می کنند و نیاز به راهنمایی ما دارند یا این که کارشان را بلدند!!

*یک مدیرکل: میانگین سرانه فضای سبز در برخی شهرهای کشور مناسب نیست و افزایش فضای سبز باید تبدیل به فرهنگ شود.

بچه نفتون: البته ببخشید که ما درباره شهرهای کشور نظر می دهیم؛ چرا که ما نه تنها کشوری که جهانی فکر می کنیم؛ هرچند که محلی عمل کنیم! البته اگر افزایش فضای سبز تبدیل به فرهنگ نشد زیاد مهم نیست، همان که کاسه فرهنگ از شعار فضای سبزمان لبریز شود کفایت می کند؛ نباید زیاد سخت گرفت...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید