امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هوای همیشگی خوزستان ارزش خبری ندارد!

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای چهار شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

"شهریار عسکری" گفت: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۳ امروز (۲۲ فروردین‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۱۵۴، ماهشهر ۱۵۳، هندیجان ۱۵۹ و خرمشهر ۱۵۶ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

او افزود: در این مدت هوای سوسنگرد در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین در این مدت هوای اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

گفتنی است: شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود.

بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

حبیب خبر: پیش از این هم گفته بودم: مسوولان گران قدر از جمله همین شهریان خان خودمان- که عمری است مهربانی ها، تلاش ها و پشتکارشان را در انجام امور- که زبانزد است- می ستایم؛ بهتر است هنگامی که هوا پاک است- حتا اگر یک شهر تنها هوای پاک داشته باشد- خبر تولید کنند. چرا که ناپاک یا ناسالم بودن هوای شهرهای خوزستان- که همیشگی است- دیگر در وادی خبر نمی گنجد!

سال های سال است که ابراز خبرهای ناپاک و ناسالم و خطرناک از هوای خوزستان برای مان عادی شده است و اگر روزی روزگاری هوای یک شهر خوزستان پاک بود(صفر تا ۵۰) می توان خبری شود تا مردم همان یک شهر به جشن و پایکوبی بپردازند و مردمان شهرهای دیگر هم که هوای ناپاک دارند از درون خانه های شان با پیامک های مکتوب و صوتی و تصویری آن هم در فضاهای طبیعی یا مجازی به آنان شادباش بگویند و مسوولان را هم دعا کنند که کوشش های شان تا اینجای کار بی اجر نماند. همین!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید