امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 جمعی از نیروهای پیمانکاری وصول مطالبات شرکت آب و فاضلاب اهواز با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

 خبرهای رسیده به ایسنا خوزستان نشان از واکنش مسوولان استانداری ندارد اما مدیرعامل آبفا اهواز با پاسخ صریح و سریع تجمع کنندگان را نیروی حوزه مسوولیت خود ندانست و آن ها را نیروهای پیمانکار وصول مطالبات آبفا دانست که قراردادشان به صورت درصدی است.

 افشین حاتمی افزود: " نیروهای پیمانکار به هر اندازه‌ای که آورده داشته باشند براساس درصد قرارداد خود حقوق می گیرند و تعداد این افراد حدود ۴۰ نفر است. این نیروها به دلیل کم کاری که در شهریورماه داشته‌اند، درصد حقوق پایینی از پیمانکار دریافت کرده‌اند و اکنون به این مساله معترض هستند."

 همچنین به گفته یکی از نیروهای پیمانکاری- که در این تجمع حاضر بود- تعداد حاضران در این تجمع حدود ۲۰۰ نفر بوده و همه هم خواستار تغییر نوع قرارداد درصدی خود با پیمانکار وصول مطالبات آبفا هستند؛ چرا که سقف قرارداد این کارگران به حقوق اداره کار نمی رسد؛ اگرچه باید براساس قانون، حقوق کارگری دریافت کنند اما شرایط به این شکل نیست و حقوق دریافتی بسیاری از این نیروها ۲ تا ۳ میلیون و حتا یک میلیون تومان است!

حبیب خبر- صاف صادق اهوازی: بنازم به پاسخ اصولانه، متعهدانه، کارشناسانه، عدالت پرورانه و دیگر واژه های همقافیه با "آنه" مدیرعامل آبفا که به حق و هکذا شایسته و بایسته سنگ تمام گذاشته و کار را تمام کرده اند و کلن آب پاکی از رود کارون برداشته و بر دستان حدود ۴۰ نیروی درصدی پیمانکار ریخته است که با دستان تمیز حقوق های نجومی خود را شمارش کنند!

شاید هم منظور جناب مدیرعامل از بکارگیری واژه "حدود" آن هم برای عدد "۴۰"- که خود روند است- ۳۸ - ۳۹ باشد و اصلن منظورشان ممیز و نیم و ۷۵ صدم هم نیست و یک وقت خوانندگان محترم به حاشیه ها فکر نکنند!

از حدود ۴۰ نیرو بگذریم و برویم به عدد حدود ۲۰۰ نفر برسیم که از زبان یکی از تجمع کنندگان بیان شده است.

البته هرچه نگارنده فکر و ذکر و اندیشه و دودوتا پنج تا کرد که چطور می شود مدیری به حدود ۴۰ نیرو اشاره کند و یک تجمع کننده به حدود ۲۰۰ نفر؟! شاید هم یک نیرو پنج برابر نفر باشد و ما بی خبریم!

به گمانم بهتر است درباره شمارش نیروها و نفرها از دوربین های مدار بسته جلوی استانداری کمک گرفته شود تا حدود نیروها و نفرهای تجمع کننده مشخص شود و یکی نیاید حدود ۴۰ نیرو را ضربدر پنج کند و دیگری حدود ۲۰۰ نیرو را تقسیم بر پنج!

انگار این شمارش نیروها تمام وقت مان را گرفت و نتوانستیم بپردازیم به حقوق های نجومی یک تا سه میلیونی کارگران پیمانکار وصول مطالبات آبفای اهواز! که نه تنها برای هزینه یک ماه خانوار پنج نفری کم نیست که حتا می توان نصف آن را هم پس انداز کرد!

به گمانم لازم است فکرمان را برداریم و برویم به زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد به ویژه جلوی منزل شان اگر نیاز به خرید گوجه داشتیم!

ناگفته نماند که فکر کردن به گذشته اشکال ندارد و کسی نمی تواند مانع ایجاد کند؛ اما برای تامین خورد و خوراک مان می توانیم با درنظر گرفتن موضوع تحریم های دیروز و امروز و فردا و بیان مرتب آن در سه وعده غذایی و حتا هنگام خواب که همچون قرص خواب است، فقط مختصری نان و سبزی و پنیر کالابرگی همراه با آب و چای آن هم از نوع غیر"دبش" نوش جان کنیم و مسوولان را هم دعا که با سپردن کار به شرکت های پیمانکاری، خود را از بابت مواجهه با کارگران و بوسیدن دست آن ها محروم کرده اند!

به هر روی، خود را موظف می دانیم که از پیمانکاران گران قدر و کارگر دوست مان نه تنها در اهواز که در جای جای کشورمان- که اصلن به منافع خود فکر نمی کنند که عمل می کنند و همیشه هم با گرامی داشت "قانون کار" و روی سر گذاشت و حلوا حلوا کردن و سپس بایگانی آن، دست کارگران را در حنا می گذارند تا نرم و لطیف شود و گاه گاهی هم با حاتم بخشی خود(!) بخشی از جیب های تارعنکبوت بسته نیروهای کارگری خود را با حقوق های نجومی یک تا سه میلیونی! سبز می کنند- تشکر و قدردانی کنیم و نیز یادآوری این نکته که مواظب سلامتی خودتان باشید که ما همچنان به وجود شما برای احترام به قانون کار و کارگر و نیز نوشیدن یک استکان چای غیر دبش نیاز مبرم داریم!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید