امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

واکنش

اشاره: شهردار اهواز دوشنبه شب (۲۹ خردادماه) یک نشست خبری برگزار کرد؛ بی آن که نگارنده از آن خبر داشته باشد!

اگرچه نگارنده سال های سال است که در گفت و شنودها حضور نمی یابم چرا که خودم را در حد یک رییس جمهوری می دانم( شکسته نفسی را می بینید!)

به هر روی، بر خود واجب و لازم می دانم واکنش زبان سرخ و سر سبزم را- که مرتب دارد می جنبد- قلمی کنم. شما خوانندگان گران قدر هم می توانید بخوانید. در حقیقت پای خود را در کفش های شهردار کرده ام اگرچه می دانم اندازه پایم نیست!

* شهردار اهواز: به هیچکس اجازه دخالت در انتصابات شهر را نمی‌دهم

صاف صادق اهوازی: البته از این به بعد. چرا که در این مدت تجربه کسب کرده ایم و خودمان می توانیم افرادی را منصوب یا عزل کنیم!

* شهردار اهواز: مشاوره را با روی باز می‌پذیرم اما تصمیم‌گیرنده خودم هستم، این تابو در اهواز شکسته شده است و باید بیشتر شکسته شود.

صاف صادق اهوازی: با روی باز اما با در بسته دفتر تا تصمیم ها را بگیرم و تابوها را بیشتر بشکنم و اگر کسی گفت بشکن بشکنه بشکن با صراحت می گویم: من می شکنم  و خوب هم می شکنم!

* شهردار اهواز: دست ما را بگیرید تا حق اهواز را بگیریم

صاف صادق اهوازی: اتفاقن زنده یاد ایرج میرزا شاعر عصر مشروطیت و از پیشگامان تجدد در ادبیات فارسی نیز این بیت از شعرش را " دستم بگرفت و پا به پا برد/ تا شیوه راه‌ رفتن آموخت" برای چنین روزی سرود. اگر شاعر امروز در قید حیات و هکذا حیاط شهرداری بود می سرود: " دست ما را بگیرید تا حق اهواز را بگیریم" در غیر این صورت یک عصایی بیاورید!

* شهردار اهواز: گفتن اشکالات و نارسایی‌ها حق مردم است و ما هم وظیفه داریم بر اساس واقعیت‌ها حرکت کنیم؛ من درخواست تملق از کسی ندارم و شان اهل رسانه هم نیست، رسانه پل دو طرفه بین مردم و حاکمیت است.

صاف صادق اهوازی: البته حق مردمی که فقط با گفتن به جا آورده می شود! اتفاقن نام تعدادی از رسانه ها- نه در تملق از شهرداری اهواز که در کم کردن روی واژه تملق- در کتاب گینس ثبت شده و این سبب افتخار(!) ما و شهرداری است.

* شهردار اهواز: برای شهردار اهواز شدن، به کسی رزومه ندادم. با دعوت ۱۳ عضو شورای شهر اهواز و پس از برگزاری جلسات و گفت‌وگوهای دو طرفه، با ۱۳رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب شدم.

صاف صادق اهوازی: شاید یکی از اعضای شورای شهر اهواز در روابط عمومی شهرداری نصف جهان یا شورای شهر یا شهرداری منطقه هشت اصفهان گذرش به شما افتاده و دیده که تیپ تان به درد شهردار شدن می خورد و برای همین بدون گرفتن رزومه و فقط با کمک گرفتن از جست و جوی گوگل، شما را به همکارانش معرفی کرده بود! آخر نه توی خوزستان  قحط الرجال است!!

شهردار اهواز: اهواز سومین کلانشهر ایران از نظر مساحت و هفتمین کلانشهر از نظر جمعیت است؛ این شهر حدود ۲۰۰ میلیون مترمربع مساحت دارد که ۳۰ میلیون مترمربع از این میزان مساحت، معابر شهری هستند که آسفالت روی آن ریخته شده است.

صاف صادق اهوازی: بله! درست می فرمایید. آفرین! اگرچه این موارد را قبلن در گوگل خوانده بودیم!

* شهردار اهواز: پشت پرده مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ام و بسیار ظلم و جفا شده است که باید روزی پاسخگوی این ادعاها و برخی جفاها باشیم.

صاف صادق اهوازی: همین امروز پرده را کنار بزن تا پشت آن دیده شود. اگر دیدید خاک جمع شده نخست نگاه کنید ببینید محلی است یا خارجی و بعد اقدام به پاکسازی کنید!

* شهردار اهواز: اگر بخواهیم با همه ۱۳ نفر عضو شورا همراه باشیم باید شب و روز در این خصوص بحث شود.

صاف صادق اهوازی: شما با هفت عضو شورا همراه باشید تمام مسایل حل می شود. نگران مباش!

* شهردار اهواز: با وجود همه گرفتاری‌ها، با ۳۱۰ مدیر شهرداری مصاحبه کردم تا بتوانم بهترین‌ها را انتخاب کنم.

صاف صادق اهوازی: به گمانم هیچ خبرنگاری نه تنها در اهواز که در دیگر شهرستان ها هم با ۳۱۰ مدیر تاکنون مصاحبه نکرده باشند. اصلن چه طوره برویم توی کار خبرنگاری؟

* شهردار اهواز: ... زیاد سرم درد نمی‌کند تا تلاش کنم مقام بالاتری بگیرم.

صاف صادق اهوازی: برای همین خاطر هم هست که دستمال نمی بندم!

* شهردار اهواز: من وظیفه قانونی را بر اساس چارچوب قانونی انجام می‌دهم و فشار سیاسی تحمل نمی‌کنم و حرف زور و کج و معوج کسی را نمی‌پذیرم.

صاف صادق اهوازی: البته فکر نکنید دست پیش می گیرم که یک دفعه پس نیفتم؛ "من پوست کلفت هستم" فشار سیاسی و حرف زور و کج و معوج کیلویی چند است؟!

* شهردار اهواز: حل نیمی از مشکلات اهواز، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

صاف صادق اهوازی: این یعنی اینکه، اهواز ۱۰۰ در ۱۰۰ مشکل دارد و با مبلغ ذکر شده نیمی از مشکل ها حل می شود و نیم دیگر آن هم می گذاریم برای شهردار بعدی. با این اوصاف می توان گفت: شهرداران سابق و پیشین فقط مشکل می زاییدند!

* شهردار اهواز: بخش حقوقی شهرداری اهواز درست از حق شهرداری دفاع نکرده است و با پرونده‌های عریض و طویل و وحشتناکی مواجه هستم که اگر مستشاران بزرگ کشوری هم بیایند شاید به دلیل گذشت زمان و اتفاقات عجیب و غریب که در دل موضوعات ایجاد شده است، نتوانند گره‌ها را باز کنند اما رفع این موارد در حال عملیاتی شدن است.

صاف صادق اهوازی: به گمانم گره پرونده های عریض و طول را داده اید به دستان مستشاران بزرگ جهانی که دارند باز می شوند! مبارک است. جدن دست مریزاد!

* شهردار اهواز: اراضی متعددی توسط افراد فرصت‌طلب تصرف می ‌شود. چه اتفاقی افتاده که اهواز دومین شهر حاشیه‌نشین کشور شده است؟ مقوله‌هایی در اهواز وجود دارد که در هیچ شهری نیست.

صاف صادق اهوازی: از این که مسوولیت کلان شهر را با تمام مقوله ها و بیغوله ها و حاشیه نشینی ها و تصرف ها بر دوش گرفته اید خدا قوت. فقط مواظب باشید این بار، کج نشود تا به مقصد برسد!

* شهردار اهواز: یک‌سوم مدیران شهرداری اهواز از من بیشتر حقوق دریافت می‌کنند. در حال حاضر خالص پرداختی فیش حقوقی‌ام حدود ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

صاف صادق اهوازی: البته با این مبلغ می توان در ماه یک زندگی معمولی داشت اما پیشنهاد می کنیم جای خود را با یکی از مدیران شهرداری عوض کنید تا حقوق تان افزایش یابد!

* شهردار اهواز: تازه متوجه شده‌ام نامه استیضاحم امضا شده است

صاف صادق اهوازی: به گمانم شورایی ها می خواستند شما را سورپرایز یا شگفت زده کنند!

* شهردار اهواز: تا وقتی که اعضای شورا می‌خواهند در خدمت هستم و وقتی نمی‌خواهند سریع غایب می‌شوم. هیچ دلیلی نمی‌بینم برای میز بجنگم زیرا اگر این میزها وفادار بود برای قبلی‌ها می‌ماند.

صاف صادق اهوازی: ان شاالله که می خواهند. کجا می خواهید غیب شوید؟! حالا حالاها با شما کار داریم. اگر بروید کجا سوژه برای نوشتن پیدا کنیم؟!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید