امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 گاز زر می خواهد و فصل بهار!؟

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ از برداشته شدن محدودیت مصرف گاز برای صنایع استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون با کاهش مصرف گاز خانگی، بخش‌های مختلف مصرف‌کننده گاز در خوزستان می‌توانند متناسب با نیاز خود، گاز مصرف کنند.

* بچه نفتون: تقصیر فصل گرما است که هم سبب  کاهش مصرف گاز خانگی می شود و هم درآمد شرکت کاهش می یابد و لذا باید دست به دامان بخش مختلف مصرف کننده گاز در استان شد! عجب دنیایی است. زمستان می گوییم گاز کم مصرف کنید ولی بهار و تابستان و پاییز می گوییم متاسب با نیازتان مصرف کنید!    

نادر قلی زری میدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بحث محدودیت در تخصیص گاز برای بخش‌های صنایع و کشاورزی خوزستان یکی از مشکلاتی بوده است که همیشه تلاش کرده‌ایم تا تولید را تحت تاثیر قرار ندهد.

* بچه نفتون: حالا چه جوری تلاش کرده ایم تا تولید را تحت تاثیر قرار ندهد خودمان هم درست نمی دانیم اما تلاش برای خوردن حرص جزو برنامه بوده!

وی افزود: خوش بختانه هم‌اکنون با کاهش مصرف گاز خانگی، بخش‌های مختلف مصرف‌ کننده گاز در خوزستان می‌توانند متناسب با نیاز خود، گاز مصرف کنند و مشکلی در تامین گاز مورد نیاز صنایع وجود ندارد.

* بچه نفتون: در سه فصل سال (غیر از زمستان) مشکلی نیست که آسان نشود/ گاز زر می خواهد و فصل بهار!

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: بر این اساس محدودیت مصرف گاز برای واحدهای صنعتی، فولادی، کشت و صنعت‌ها، کوره‌های آجرپزی، سیمان و پتروشیمی‌های خوزستان برداشته شده و این بخش‌ها می‌توانند به میزان مورد نیاز گاز دریافت کنند.

* بچه نفتون: در حقیقت برداشتن محدویت مصرف گاز آن هم امروزه کار آسانی نبوده و این تلاش ما برای زودتر رسیدن به هوای بهاری بوده که حاصل شده است!

زری میدانی عنوان کرد: با توجه به افزایش دما، مصرف روزانه گاز خانگی در خوزستان از ۱۴ میلیون متر مکعب به ۶ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده و از این رو مازاد مصرف گاز به بخش‌های دیگر به ویژه پتروشیمی‌ها تخصیص یافته است.

بچه نفتون: حالا که تلاش های مان در فصل بهار نتیجه داد، پتروشیمی تا می توانند این ۸ میلیون متر مکعب گاز را مصرف کنند و حالش را ببرند و به جان ما هم اگر وقت کردند دعا کنند...

وی ادامه داد: همچنین نیروگاه‌های گازی خوزستان که برق تولید می‌کنند، در حال حاضر به میزان مورد نیاز گاز دریافت خواهند کرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بچه نفتون: جدن دست تان درد نکند. اگر بهار را نمی آوردین معلوم نبود این نیروگاه های تا کی می خواستند مازوت به مشام و خوردمان بدهند!

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: در روزهای سرد سال مصرف روزانه گاز استان حدود ۵۹ میلیون متر مکعب بود اما در حال حاضر روزانه حدود ۴۹میلیون متر مکعب گاز در خوزستان مصرف می‌شود.

بچه نفتون: در حقیقت امروزه ۱۰ میلیون متر مکعب کاهش گاز داریم که البته نمی دانیم حاصل تلاش ما بوده یا رفت و آمد فصل ها!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید