امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

استاندار خوزستان گفت: "باید به فکر هم‌نوعان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت باشیم و شرایط مساعد تحصیلی را برای این دانش‌آموزان فراهم کنیم."

جدن كه اگر جناب استاندار اين موضوع مهم را بيان نمي كردند و به اطلاعات و كيهان جامعه نمي رساندند؛ حتمن كسي به فكر كمك به هم نوعان و دانش آموزان بي بضاعت نمي افتاد و در نتيجه شرایط مساعد تحصیلی هم برای این دانش‌آموزان فراهم نمي شد و اصلن هم معلوم نمی شد که چی به چی و کی به کی می شد!

خوب شد جناب استاندار اين موضوع مهم و حياتي را متذكر شدند و مردم را با وظايف شان- كه همانا كمك به يكديكر باشند- آشنا فرمودند.

البته غلامرضا شریعتی در آیین استانی عاطفه‌ها (دهم مهر) در دبستان  دخترانه فضیلت ناحیه یک اهواز افزودند: "بنی آدم اعضای یکدیگر هستند و اگر بخشی از اعضای جامعه دچار آسیب شوند، باید بقیه جامعه به کمک این بخش از جامعه برسند و مشکلات آن‌ها را حل کنند."

باور بفرماييد با بيان اين مصراع از شعر سعدي:"بني آدم اعضاي يك پيكرند" و اعضاي همديگر نمي توانند باشند! از سوي جناب استاندار- كه رسانه ها هم با جان و دل منتشر كردند- آنچنان سيل كمك از سوي داراها و كم دارها براي كمك به بخش هاي دچار آسيب، سرازير شد كه آدم را ياد سيل و سيلاب فروردين ماه سال جاري انداخت که همه عالم و آدم غافلگیر شدند جز استانداری؛ به ویژه مدیریت ایجاد بحران، ببخشید؛ مدیریت بحران.

باور بفرمایید که نگانده از استاندار دست و دلباز و مردمي مان خیلی خوشم مي آيد كه هميشه كار خبرنگاران، روزنامه نگاران و كلن منتقدان را راحت مي كنند و به جاي تمامی آن ها به بيان مسايل، مشاكل و معاضل و ديگر ناداشته هاي استان مي پردازند؛ اما انتظار دارند که آمار و ارقام كارهاي انجام شده و در دست اقدام را رسانه ها بیان کنند!

البته جناب شریعتی ادامه دادند: "هر کس به اندازه توان و بضاعت خود می‌تواند کمک کند. اعداد و ارقام اهمیتی ندارند، مهم کمک کردن و شرکت در این امر مبارک است و ..."

آه...! چه بيانات احساس برانگيز و آرامش بخش و اشك انگيزي! اگر فيلم هاي هندي "شعله" و "سنگام" هم نگاه مي كرديم باز هم اين قدر متاثر نمي شديم و سر آستين هاي مان هم اشكي نمي شد!

به راستي اگر ايشان اين سخنان ارزشمند را نمي فرمودند، نگارنده- كه آه ندارد با ناله سودا كند- چه گونه شيرفهم مي شد كه در عين نداري هم مي توان  در اين امر مبارك شركت كرد!

 اما حالا مي داند كه مي شود با گفتن خدا قوت به كمك كننده ها و نيز اطلاع رساني بيش تر به ويژه در فضاي مجازي براي بالا رفتن آمار كمك ها اقدام كند كه اقدام مي كند و همين حالا فضاي چهارصد گروه واتساپي، سيصد گروه تلگرامي و ده ها گروه سروشي و نيز در صفحات اينستاگرام و نیز همین روزنامه طلوع خوزستان ادامه شعر سعدي را مي آورد تا نه عضوي به درد آورد روزگار و نه دگر عضوها بي قرار شوند...

سعدی مسجدسلیمانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید