امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

بررسی ۴۰ گزینه در خارج از خوزستان برای تصدی شهرداری اهواز

 

یک عضو شورای شهر با اشاره به تعیین شاخص‌های شهردار اهواز، گفت: "حدود ۴۰ نفر خارج از استان برای تصدی سکان شهرداری اهواز بررسی و در نهایت ۱۵ نفر انتخاب شدند که تعداد زیادی از مذاکرات منجر به ارائه برنامه این افراد شده است. این روند تا تعیین شهردار کلانشهر اهواز ادامه خواهد داشت."

علی حمید: به راستی که اعضای شورای فعلی شهر اهواز کار بسیار شاق و بزرگی انجام داده اند که توانستند ۴۰ نفر خارج از استان را برای انتخاب شهردار اهواز پیدا کنند تا ضمن بررسی شبانه روزی برنامه های شان از میان آنها ۱۵ نفر را انتخاب کنند که کردند.

به گمانم این روند پر خیر و برکت و تر و تازه و بی نظیر نه تنها در استان خودمان و حتا کشورمان که در کل جهان هم صورت نگرفته که شورایی بیاید برای انتخاب شهردار از ۴۰ نفر غریبه و خارج از خوزستان برنامه بخواهند یا اصلن امتحان بگیرند!

نگارنده عقیده دارد این مورد مهم و حیاتی را- که بی شک استان و کلان شهرمان را در دنیا مطرح خواهد کرد و نام شورای مان در کتاب گینس هم ثبت و ضبط خواهد شد- باید به فال نیک گرفت و اگر کرونا نبود می گفتم یک جشن و پایکوبی مفصل و حسابی با حضور این ۴۰ نفر بگیرند تا به صورت ضرب المثل هایی مانند: "یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم و آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم" چند مشت محکم زده شود تا عالم و آدم بدانند که در خوزستان قحط الرجال(!) باید فوج فوج نیروهای پروازی وارد کرد و گوش هم به حرف وزیر کشور که همین دیروز در سخنانی مدیر پروازی را توهین به مردم دانست؛ نداد!

اصلن بهتر نیست همین ۱۵ نفر نیروی خارج از استان را بیاوریم و با قرعه کشی یک نفرشان را برای مدیریت شهرداری انتخاب کنیم و هشت نفر را هم برای شهرداری های مناطق و ۶ نفر باقی مانده را هم پست های معاونت شهرداری و مدیرعاملی سازمان های وابسته به شهرداری بدهیم که لااقل در این اوضاع قحط الرجالی در خوزستان(!) بنده خداها به نان و نوایی برسند و عملن میهمان نوازی ما را به چشم ببینند!

کی می داند شاید هم یک مرتبه دیدیم اعضای تلاشگر شورای شهر- که در بذل و بخشندگی امور شهرداری به غیر خوزستانی ها آن هم ۴۰ نفر ۴۰ نفر رودست ندارند- جای خود را به ۱۳ نفر از همین افراد بررسی شده بدهند و خودشان یک گوشه راحت بنشینند و گذر عمر ببینند!

به هر روی، با این اوضاع و احوال بکر و زیبایی که برشمردیم، به نظر می رسد اگر اعضای شوراهای شهرها و روستاهای دیگر مناطق خوزستان هم از شورای کلان شهر اهواز الگو بگیرند و نیروهای خارج از استان و پروازی را برای خدمت به شهرها و روستاهای شان بیاورند و خودشان بگیرند استراحت کنند نورباران می شود!! چرا که یافتن ۴۰ نیرو و بررسی برنامه های آن ها کلی زمان می خواهد که خوش بختانه اعضای شورای شهر ما وقت کافی و وافی برای مطالعه و بررسی وضعیت این ۴۰ نفر و حتا اگر هم به ۴۰۰ نفر می رسیدند، داشتند و دارند و خواهند داشت...

در حقیقت مساله اصلی، گردجهان گشتن آن هم تشنه لب، برای پیدا کردن یار یا همان شهردار است؛ حتا اگر آب در کوزه و در کنارمان باشد!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید