امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

*معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: "همه اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران رایگان درمان می‌شوند"

بچه نفتون: "غیر خارجی ها؛ به ویژه آنانی که بیمه نیستند و دفترچه ندارند یا جیب شان تار عنکبوت بسته است؛ یک فکری به حال خودشان بکنند و وقت مسوولان مربوط را نگیرند!"

*معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: "هیچ بیمار خارجی پشت در بیمارستان نماند"

بچه نفتون:" ۱- از این که ما غریب پرست هستیم شک نکنید. ۲- خارجی ها بعد از درمان برای مان تبلیغ می کنند که رایگان درمان شده اند، اما بیماران غیر خارجی فقط دردسرند. نه تنها تعریف و تمجید نمی کنند که مرتب غر می زنند و شکایت می کنند. حالا اگر عده ای از غیرخارجی ها پشت در بیمارستان مانده اند حتمن فکر کرده اند تخت خالی نداریم که وارد بیمارستان نشدند یا اگر عده ای از بیماران هم هنوز مرخص نشده اند حتمن به حسابداری برای تسویه حساب مراجعه نکرده اند!"

***

جالب است بدانید در این باره "قاسم جان بابایی" معاونت درمان وزارت بهداشت به خبرنگار ایسنا گفته بود: "متوسط هزینه درمان کرونایی‌ها در هر پرونده برای بیمارستان بین پنج میلیون در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲٫۵ میلیون در بخش عادی است."

همچنین وزارت بهداشت می‌گوید:" ۹۰ درصد این هزینه بر عهده دولت و بیمارستان است. اما درمان رایگان یا ارزان‌تر به شرطی است که بیماران بیمه باشند و بیمارستان‌های دولتی تخت خالی و امکان پذیرش بیماران را داشته باشند. در غیر این صورت بیماران یا مجبور به مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی و پرداخت هزینه بالا هستند یا مجبورند در انتظار تخت خالی بیمارستان دولتی بمانند یا قید درمان را بزنند."

"اما مساله زمانی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم بخش زیادی از طبقات کم درآمد جامعه نه شغل ثابت دارند و نه دفترچه بیمه درمان و نه بیمه تکمیلی."

بچه نفتون: چه خوب می شد مجلس و هیات دولت و مسوولان بهداشت و درمان به گفته سهراب:"چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید" عمل می کردند و بیماران غیرخارجی را هم به چشم خارجی می دیدند و رایگان درمان می کردند که این حقیر که به گفته "رضا رفیع" استادی بیش نیستم! فکر خارجی شدن به سرش نزند!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید