امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پردرآمدترین ورزشکار ایرانی در سال ۱۴۰۲

با اینکه هادی در مسترالمپیا ۲۰۲۳ اتفاق ناامیدکننده‌ای را در لحظه اعلام نتایج تجربه کرد و برخلاف تصور خود نتوانست قهرمانی‌اش را تکرار کند، اما سال ۱۴۰۲ پایان خوشی برایش داشت.

به گزارش  ورزش سه، "هادی چوپان" که پایین‌تر از درک لانسفورد به مقام نایب قهرمانی مسترالمپیا دست یافت و با دیدن ساندو در دستان رقیب و البته هم‌تیمی‌اش استیج را ترک کرد، اما با چند ماه تمرین سخت و تمرکز روی برنامه‌های آماده‌سازی‌اش، در آرنولدکلاسیک آمریکا با روی استیج بردن‌ یک ورژن جدید و بی‌نظیر دنیای بدنسازی را تحت تاثیر قرار داد.

گرگ پارسی دو هفته بعد و در روزهای واپسین سال ۱۴۰۲ در استیج آرنولدکلاسیک انگلیس هم بالاتر از سامسون داوودا به عنوان قهرمانی رسید و تا حالا با روحیه‌ای دوچندان برای مسترالمپیای ۲۰۲۴ و فتح دوباره ساندو آماده شود.

اما جالب است بدانید که هادی چوپان از این سه مسابقه چقدر جایزه به دست آورده است. جوایزی که شاید اگر در کنار درآمدهای دیگر او مثل اسپانسرینگ محاسبه شود، چوپان را به یکی از پرآمدترین ورزشکاران ایرانی در طول سال حداقل در بخش منهای فوتبال تبدیل کند.

هادی چوپان سال قبل با نایب قهرمانی در مسترالمپیا ۲۰۲۳ جایزه ۱۵۰ هزار دلاری را دریافت کرد و دستش از جایزه ۴۰۰ هزار دلاری کوتاه ماند. گرگ پارسی با قهرمانی در آرنولدکلاسیک آمریکا جایزه ۳۰۰ هزار دلاری را از دست آرنولد دریافت کرد. البته که به گفته آرنولد از سال بعد جایزه قهرمان این رقابت ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

هادی چوپان در آخرین رقابت خود در سال ۱۴۰۲ روی استیج بیرمنگام در آرنولدکلاسیک انگلیس حاضر شد و بازهم با قهرمانی کارش‌ را به پایان رساند و این بار ۱۵۰ هزار دلار گرفت. در این چوپان یک جایزه ۱۰ هزار دلاری هم در آرنولدکلاسیک آمریکا به عنوان بهترین بدن عضلانی مسابقات دریافت کرد.

۶۱۰ هزار دلار مجموع جوایز یک سال

بدون در نظر گرفتن سایر درآمدهای هادی چوپان باید بگوییم او در طول یک سال شمسی ۶۱۰ هزار دلار جایزه گرفته که با محاسبه به نرخ امروز ارز حدود ۳۶ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. البته نباید فراموش کرد که چوپان بخشی از این جوایز را به عنوان مالیات در همان کشورها پرداخت می‌کند.این فرصت برای گرگ پارسی وجود دارد تا در سال ۱۴۰۳ با قهرمانی در دو مسابقه مسترالمپیا و آرنولدکلاسیک آمریکا جوایزش را به مرز یک میلیون دلار نزدیک کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید