امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ظهور دوباره

در بسیاری از پارامترهای آماری جام ملت‌های آسیا، اکرم عفیف رتبه نخست جدول را تصاحب کرده است.

به گزارش ورزش سه، در پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، جایی که قطر برای نخستین بار در تاریخش جام نقره‌ای را لمس می‌کرد، اکرم عفیف امیدوار بود تا بتواند برای تیمش در جریان این قهرمانی گلزنی کند که البته این کار در فینال بعد از تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد.

نام اکرم عفیف به عنوان ستاره جوان فوتبال قطر که در السد بازی می‌کند و در آکادمی ویارئال رشد کرده، همیشه زیر سایه دوست و همبازی‌اش معز علی بود.

معز علی آقای گل فوتبال آسیا و تنها چهره جهانی بود که در کوپا آمریکا، گلد کاپ کونکاکاف و جام ملت‌های آسیا گلزنی کرده و هر روزی که سپری می‌شد توجهات بیشتری نسبت به معز علی معطوف می‌شد.

هرگز از این اتفاق خوشایند برای رفیقش ناراحت نبود این بار قرار گذاشت تا در دل جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، آن هم در مقابل چشمان هواداران خودی یکه تازی کند.

مرد سال ۲۰۱۹ فوتبال آسیا اگرچه در این چند فصل به کسب عنوان آقای گلی لیگ قطر عادت کرده بود، در شروع جام ملت‌های آسیا ۳ هدف بسیار مهم داشت؛ کسب عنوان بهترین بازیکن، کسب کفش طلای جام ملت‌های آسیا و قهرمانی قطر!

اکرم عفیف از شروع مرحله گروهی تا شبی که حسن الحیدوس برای دومین بار جام نقره‌ای آسیا را لمس کرد، تمامی رقبا را از مقابل شمشیر تیزش گذر داد و ازبکستان در بین هفت تیم دیگر خوش شانس بود که در مقابل عفیف به مشکل نخورد.

لبنان، چین، تاجیکستان، فلسطین، ایران و اردن هر شش تیم در بازی‌های جام ملت‌های آسیا شاهد درخشش اکرم عفیف با ساخت گل یا پاس گل بودند و عفیف این کار را در فینال با ثبت هت‌تریک به زیباترین شکل ممکن انجام داد.

درست در شرایطی که رسانه‌ها منتظر رکوردشکنی علی دایی توسط معز علی بودند، اکرم عفیف در آسمان تاریک دوحه از این فرصت استفاده کرد و حال با ثبت ۹ گل در طی دو دوره برگزاری جام ملت‌های آسیا، هیچ بعید نیست در دوره بعدی این بار او از معز علی و علی دایی هم جلو بزند!

او با زدن ۸ گل بهترین گلزن آسیا بود. او با ثبت سه پاس گل بهترین پاسور آسیا بود. او با ۱۱ اثرگذاری بر روی گل‌های قطر اثرگذارترین بازیکن جام ملت‌های آسیا بود و از ۱۴ گل تیم ملی قطر ۱۱ گل با امضای مستقیم عفیف مزین شده بود. رسانه‌های آماری برای نمره دادن به اکرم عفیف خوش شانس بودند چرا که در هیچ کدام از بازی‌ها نمی‌توانستند به او کمتر از ۹ بدهند.

در هر ۷۴ دقیقه اکرم عفیف در نقش یک گلزن ظاهر می‌شد آماری که در تاریخ جام ملت‌های آسیا از سال ۱۹۸۰ بی‌سابقه بوده.

عفیف نه تنها نرخ بیشترین پاس صحیح را دارد بلکه برتر از هر بازیکن دیگری در جام ملت‌های آسیا شوت‌هایش در چهارچوب فلزی رقبا قرار داشته است.

تمامی آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهد اکرم عفیف از میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ نهایت استفاده را برده و از روی دست خط لیونل مسی برای نسخه قهرمانی آرژانتین، رونویسی کرده است!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید