امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ایران بهترین تیم تاریخ جام ملت های آسیا 

تیم ملی ایران امروز از کیش راهی قطر شد تا خود را آماده اولین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بکند.

 ایران تاکنون ۱۴ بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته که همراه با کره جنوبی بیشترین تعداد شرکت در این مسابقات را ثبت کرده و حالا برای پانزدهمین بار پا به این تورنومنت خواهد گذاشت.

در رتبه بعدی چین با ۱۲ بار شرکت در این مسابقات دیده می‌شود. عربستان سعودی، امارات، کویت و قطر نیز هر کدام ۱۰ بار در این تورنومنت شرکت کردند.

ژاپن پس از آنها همراه با عراق ۹ بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته است. در رده بندی مجموعه دوره‌های برگزار شده جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران که بیشترین تعداد شرکت را دارد بیشترین امتیاز ممکن را نیز از آن خود کرده است.

 ایران تاکنون ۶۸ بازی در جام ملت‌های آسیا انجام داده که در آن ۴۱ برد به دست آورده است؛ ۱۹ بازی ایرام مساوی شده و یوزها تنها هشت باخت در این رقابت‌ها داشته‌اند.

ایران در مجموع دوره‌های حضورش ۱۳۱ گل زده و ۴۸ گل نیز دریافت کرده است. با این وصف ایران که تعداد بازی‌هایش در جام ملت‌ها از تمامی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بیشتر است با ۱۴۲ امتیاز صدر نشین جدول رده بندی ادوار جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آید.

 در رده بعدی کره جنوبی با ۱۲۲ امتیاز حضور دارد و ژاپن نیز که پنج دوره کمتر از ایران و کره در این رقابت شرکت داشته با ۱۰۲ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

چین عربستان و امارات نیز در سه رده بعدی این آمار جای می‌گیرند. حال ایران با امیر قلعه نویی در پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند و امیدوار است این بار نیز با یک سرمربی ایرانی بتواند کارهای بزرگی انجام دهد و حتی به قهرمانی برسد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید