امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پرسپولیس باید شاخ غول را بشکند! 

در آستانه بازی دوشنبه شب الدحیل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا یک آمار از تقابل‌های دو تیم می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

پرسپولیس تا کنون ۵ بار در دوحه مقابل الدحیل به میدان رفته که چهار بار شکست خورده و تنها یک بار برنده شده است.

تنها برد پرسپولیس در دوحه مربوط به بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی فصل 2017 این رقابتهاست.پرسپولیس که در تهران مقابل این تیم بدون گل متوقف شده بود تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ مقابل لخویای آن روز به برتری یک گله دست یافت و صعود کرد.

این مسابقه در تاریخ 9 خرداد 1396 برگزار شد و چیکو فلورس مدافع میانی اسپانیایی میزبان بعد از حرکت خوب و ارسال وحید امیری دروازه خودی را باز کرد.

همین لخویا دو سال قبل در مرحله گروهی پرسپولیس را با سه گل در دوحه شکست داده بود.آن مسابقه در تاریخ 2 اردیبهشت 1394 برگزار شد و یوسف مساکنی، نام تائه هی و محمد عفیف برای میزبان گل زدند.

باخت بعدی هم متعلق به تیم برانکو است.در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل 2018 که پرسپولیس در نهایت به فینال رسید ، تیم برانکو در دوحه با یک گل از میزبان شکست خورد.این دیدار در تاریخ 6 شهریور 1397 برگزار شد و تنها گل میزبان را معز علی به ثمر رساند.

دو باخت بعدی پرسپولیس مقابل الدحیل مربوط به یحیی گل‌محمدی و تیم اوست.در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس دوباره با الدحیل همگروه شد و در بازی نخست در دوحه با دو گل ماریو مانژوکیچ و لوئیز جونیور مقابل حریفش شکست خورد.

این مسابقه در تاریخ 22 بهمن 1398 رخ داد اما از شانس بد پرسپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا بازی برگشت حدود 7 ماه بعد باز هم در دوحه برگزار شد.در بازی‌های مجتمع و در تاریخ 31 شهریور 1399 پرسپولیس باز هم در دوحه به الدحیل باخت که این بار معز علی از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد.

در مجموع بازی‌های پرسپولیس و الدحیل در دوحه ، سرخ‌ها تنها یک گل به حریف زده‌اند که آن یک گل هم توسط مدافع حریف به ثمر رسیده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید