امروز:
يكشنبه - 9 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 VAR پرسپولیس- النصر چند دوربین دارد

سیستم کمک‌داور ویدیویی قرار است با کمک دوربین های صدا و سیما در ایران اجرایی شود که عمده تصاویر بازی را در اختیار داورها قرار می دهد.

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، بعد از قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مسوولان فدراسیون فوتبال مذاکراتی را با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند و در نهایت AFC موافقت کرد سیستم VAR را به صورت اجاره‌ای در اختیار ایران قرار دهد تا دیدارهایی لیگ قهرمانان به میزبانی ایران برگزار می‌شود و سیستم VAR به کمک داوران بیایید.

در همین رابطه قرار است این سیستم صبح روز یکشنبه وارد ایران شود و همان روز در ورزشگاه آزادی نصب شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستمی که وارد ایران می‌شود، شامل دو دوربین مختص به خط دروازه و سیستم اجرای صحنه آهسته مربوط به شرکت EVS است و در کنار آن دوربین‌های پخش زنده هم به کمک VAR خواهند آمد.

مهدی هاشمی، تهیه کننده برنامه فوتبال برتر که وظیفه پخش بازی‌ها را برعهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: ما بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را با ۱۲ دوربین پخش می‌کنیم و طبق صحبتی که با ما شده است قرار بر این شده که تصاویر ۸ دوربین را به صورت زنده در اختیار اتاق VAR بدهیم و آنها با استفاده از سیستم اجرای صحنه آهسته که متعلق به شرکت EVS است، صحنه‌های بازی را بازبینی کنند.

همین سیستم EVS که وظیفه اجرای صحنه آهسته را بر عهده دارد، در واحد سیار ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: هشت نمایشگر در اتاق VAR نصب می‌شود که تصاویر ۸ دوربین ما را به صورت زنده می‌بینند. اگر از ما تصاویر سوپر اسلوموشن بخواهند، باید تعداد دو دوربین از هشت دوربین را کم کنند. درحال حاضر از ما تصاویر سوپراسلوموشن نخواسته‌اند.

تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر خاطرنشان کرد: درکنار زمین هم قرار است یک مانیتور نصب شود تا داوران اتاق VAR تصاویر مدنظر داور وسط را به نمایش بگذارند و او بر این اساس تصمیم گیری کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا سیستم VAR در ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم با کمک دوربین‌های صداوسیما اجرایی خواهد شد یا خیر، گفت: بله، در اصفهان هم دقیقا با همین شیوه اجرایی می‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید