هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

پرسپولیس- سپاهان/ تیر خلاص یا آغاز معجزه قهرمانی؟

پرسپولیس- سپاهان / تیر خلاص یا آغاز معجزه قهرمانی؟

 

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان فردا در دیداری سنتی و البته حساس به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

 به گزارش حبیب خبر، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، فردا بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۱:۵۰ تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

هفته بیست‌ وهفتم لیگ برتر؛ جام خلیج‌فارس

 

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

 

شنبه، بیست ‌وچهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۰

 

ورزشگاه: سردار سلیمانی (سیرجان)

 

داور: بیژن حیدری

 

آخرین رویارویی: سپاهان صفر- پرسپولیس یک

 

تیر خلاص یا آغاز معجزه قهرمانی؟

در فاصله چهار هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که پرسپولیس برای جبران فاصله شش امتیازی با استقلال و زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی خود نیاز مبرمی به پیروزی مقابل سپاهان دارد زیرا ساعاتی قبل از این دیدار استقلال در اهواز به مصاف فولاد می‌رود و امتیاز از دست دادن احتمالی استقلال در آن دیدار انگیزه‌های پرسپولیس مقابل سپاهان را دو چندان می‌کند؛ در سوی دیگر نیز سپاهان امیدوار است با پیروزی در این دیدار و کاهش فاصله خود با این تیم به دو امتیاز، در سه هفته پایانی رتبه دومی را از پرسپولیس پس بگیرد و فصل را با نایب قهرمانی به پایان برساند.

 

سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که پس از بازگشت از رقابت‌های آسیایی، در دو دیداری که در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر برگزار کرده است به یک تساوی و یک پیروزی به ترتیب مقابل استقلال و پیکان دست یافت.

شاگردان نویدکیا پس از شکست هفته شانزدهم مقابل مس رفسنجان، دیگر شکستی نداشته‌اند و در ۱۰ دیدار اخیر در لیگ برتر بدون شکست بوده‌اند.

سپاهان که اکنون با ۴۹ امتیاز در رده سوم جدول حضور دارد با پرسپولیس رده دومی پنج امتیاز فاصله دارد و در دیدار پیروزی در دیدار رو در رو، این فاصله را به دو امتیاز کاهش خواهد داد.

در این صورت شاگردان نویدکیا می‌توانند امیدوار باشند که در سه هفته پایانی با توجه به ناامیدی پرسپولیس از کسب قهرمانی، به رتبه دوم جدول برسند.

 

در سوی دیگر اما اگر معجزه‌ای برای قهرمانی پرسپولیس در کار باشد، بازی با سپاهان می‌تواند استارت آن باشد. توقف احتمالی استقلال در اهواز مقابل فولاد و پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان، فاصله قرمزها با صدر را به چهار امتیاز کاهش می‌دهد و شاگردان گل محمدی در صورتی که در سه دیدار باقیمانده استقلال پنج امتیاز از دست دهد، برای ششمین فصل متوالی به قهرمانی می‌رسند.

با این حال توقف پرسپولیس در این دیدار هم به نوعی می‌تواند تیر خلاص به این تیم باشد زیرا دیگر جبران فاصله کنونی یا حتی فاصله‌ای بیشتر، در سه هفته باقیمانده غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

اتفاقات حاشیه‌ای دیدار فصل قبل دو تیم باعث شد به حکم کمیته انضباطی، دو دیدار پرسپولیس و سپاهان در این فصل در شهرهایی به غیر از تهران و اصفهان برگزار گردد.

با تصمیم سپاهان، دیدار رفت در شهر اراک برگزار شد که آن دیدار را پرسپولیس با تک گل کمال کامیابی‌نیا به سود خود به پایان رساند. حالا نیز با تصمیم پرسپولیس بازی برگشت در سیرجان برگزار می‌شود و باید دید سپاهان می‌تواند انتقام شکست بازی رفت را بگیرد یا خیر.

 

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر کدام غایبان مهمی برای دیدار دارند.

در پرسپولیس وحید امیری و سعید آقایی، دو مهره سمت چپ خط دفاعی این تیم به دلیل مصدومیت بازی با سپاهان را از دست داده‌اند و در سپاهان نیز مسعود ریگی به دلیل چهار اخطاره بودن غایب است.

 

ترکیب احتمالی دو تیم برای دیدار فردا به شرح زیر است:

پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، علی نعمتی، علی شجاعی، رامین رضائیان، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شرزود تمیروف و حامد پاکدل

 

سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

منبع: ایمنا 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید