امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

زوج ۱۲۰۰ میلیارد تومانی!

 

مجموع ارزش زوج تهاجمی تیم ملی ۴۲ میلیون یورو می‌شود که اگر هر یورو را تقریبا ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، معادل ریالی آن عددی حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

این مساله بخشی از ارزش بالقوه و توانایی‌های خط آتش تیم ملی را آشکار می‌کند؛ خطی که ما به درخشش آن در مرحله نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر حسابی دل خوش کرده‌ایم.

 

به گزارش حبیب خبر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «معتبرترین رسانه ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال در جهان بار دیگر اطلاعات خود را به‌روز کرد.

ترانسفرمارکت که برای علاقه‌مندان به فوتبال یک سایت مرجع در این زمینه به شمار می‌رود، در تازه‌ترین به‌روزرسانی‌اش حاوی نکات جالب توجهی است که از آن جمله می‌توان به افزایش ارزش مهدی طارمی اشاره کرد.

تا پیش از این در مقابل نام مهاجم ایرانی پورتو عدد ۱۵ میلیون یورو به چشم می‌خورد اما عملکرد خوب و درخشش بی‌وقفه طارمی باعث شده این رقم با افزایش دو میلیون یورویی مواجه شود.

بنابراین در حال حاضر طارمی از نظر ترانسفرمارکت ۱۷ میلیون یورو می‌ارزد.

 

خط حمله ۴۲میلیون یورویی

همان‌ طور که می‌دانید زوج اصلی خط حمله تیم ملی ایران را مهدی طارمی و سردار آزمون تشکیل می‌دهند. گفتیم که طارمی با رشد دو میلیون یورویی در ترانسفرمارکت ارزش خودش را به ۱۷ میلیون یورو رسانده اما قیمت سردار آزمون تغییر نکرده است.

ستاره ۲۷ساله ایرانی که به‌تازگی از زنیت سن‌پترزبورگ به بایرلورکوزن در آلمان منتقل شده، همچنان با برچسب ۲۵ میلیون یورویی، ارزشمندترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران به شمار می‌رود.

به این ترتیب مجموع ارزش زوج تهاجمی تیم ملی ۴۲ میلیون یورو می‌شود که اگر هر یورو را تقریبا ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، معادل ریالی آن عددی حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

این مساله بخشی از ارزش بالقوه و توانایی‌های خط آتش تیم ملی را آشکار می‌کند؛ خطی که ما به درخشش آن در مرحله نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر حسابی دل خوش کرده‌ایم.

 

یک شکاف عظیم

حقیقت آن است که مهدی طارمی و سردار آزمون در صدر جدول ارزنده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران حساب خودشان را از سایرین جدا کرده‌اند و یک شکاف عظیم بین آنها و بقیه به چشم می‌خورد.

بعد از این دو ستاره ۲۵ و ۱۷ میلیون یورویی، سومین بازیکن گران‌قیمت فوتبال ایران علیرضا جهانبخش است که چهار میلیون یورو می‌ارزد.

علی قلی‌زاده با ۳/۵ میلیون یورو ارزندگی در پله چهارم قرار گرفته و سامان قدوس و ‌اللهیار صیادمنش را هم با برچسب سه میلیون یورویی در رده‌های بعدی داریم.

چنان که می‌بینید رشد قلی‌زاده و صیادمنش در این جدول بسیار چشمگیر و تحسین‌برانگیز بوده است. گران‌ترین بازیکنان فعلی فوتبال جهان هم کیلیان امباپه و ارلینگ هالند هستند که ۱۶۰ و ۱۵۰ میلیون یورو می‌‎ارزند.

در آسیا هم سون هیونگ مین کره‌ای همچنان با ۸۰ میلیون یورو ارزش صدرنشین است و سردار آزمون ما در رتبه دوم قرار دارد.

 

باشگاه‌های فقیر ایرانی

همیشه گفته‌ایم که حتی بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایرانی هم ظرف اقتصادی بسیار کوچکی دارند و قابل مقایسه با رقبای متمول قاره‌ای نیستند.

رنکینگ سایتی مثل ترانسفرمارکت به‌وضوح این واقعیت را به رخ می‌کشد. هم‌اکنون ارزشمندترین باشگاه‌های آسیا دو تیم عربستانی الهلال و النصر هستند که ۶۰ و ۵۵ میلیون یورو می‌ارزند، به شکلی باورنکردنی تیم الریان قطر که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد با ۳۳ میلیون یورو، در رده سوم قرار دارد.

آنها خامس رودریگس، ستاره سابق رئال، را هم جذب کرده‌اند اما در لیگ ستارگان قطر به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست نیافتند.

حالا فکر می‌کنید باشگاه‌های ایرانی در ترانسفرمارکت کجا هستند؟ گران‌قیمت‌ترین آنها پرسپولیس است که با ۱۲/۵ میلیون یورو ارزش تیم پنجاهم آسیا به شمار می‌آید.

استقلال با ارزندگی ۱۰/۴ میلیون یورو در رده ۶۳ قرار گرفته و پس از آن سپاهان با ارزش ۹/۶ میلیون یورو روی پله ۶۹ به چشم می‌خورد.

خب با این شرایط چطور قرار است باشگاه‌های ما شانه‌به‌شانه با غول‌های پول‌دار آسیایی رقابت کنند؟»

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید