جام حذفی فوتبال ایران؛

سپاهان اصفهان بازهم در اراک ناکام شد

استخراج طلا توسط آلومینیوم/ سپاهان مبتلا به سندروم اراک و پنالتی

آلومینیوم با شکست طلایی‌پوشان اصفهانی در ضربات پنالتی به یک چهارم نهایی رسید و سپاهان بازهم در اراک ناکام بود و از جام حذفی کنار رفت.

 

به گزارش حبیب خبر از ایرنا، تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۴ در ورزشگاه امام خمینی و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که در پایان آلومینیوم با نتیجه پنج بر چهار در مجموع به برتری رسید و حریف قدرتمند خود را از جام حذفی بیرون کرد.

 

نیمه نخست این دیدار پر از حادثه بود. در دقیقه دو فرشاد احمدزاده روی ضربه امید نورافکن در دهانه دروازه توپ را به تور چسباند تا تیم میهمان خیلی زود پیش بیفتد. این اولین گل سپاهان در سومین بازی این فصلش در شهر اراک بود که به ثمر رسید.

 

۳۵ دقیقه بعد نوبت به میزبان رسید تا گل خورده را جبران کند. میلاد فخرالدینی موفق شد از روی یک ضربه ایستگاهی و با اشتباه کریستوفر کنت در چیدن دیوار دفاعی و بستن زاویه موفق شد کار را به تساوی کشاند. فخرالدینی در لباس استقلال هم چند سال پیش یک گل به سپاهان از راه دور زده بود.

 

در ۴۵ دقیقه دوم با وجود اینکه هر دو تیم فرصت‌های برای گلزنی داشتند اما گلی رد و بدل نشد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. طلایی‌پوشان برای تمام کردن بازی در جریان بازی تلاش زیادی را انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند تا مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شود. حجت صدقی نیز به جای کریستوفر کنت به زمین آمد تا برای تیمش در درون دروازه پنالتی بگیرد.

 

پنالتی اول سپاهان به وسیله گولسیانی تبدیل به گل شد. در ادامه میثم مجیدی هم به عنوان کاپیتان آلومینیوم نتیجه را یک بر یک کرد. سجاد شهباززاده، بازیکن باتجربه سپاهان در جدال با حسین پورحمیدی موفق نشد و توپش مهار شد. امیدی‌فرد بر خلاف جهت حرکت حجت صدقی توپ را به تور چسباند تا تیم میزبان دو بر یک پیش بیفتد.

 

دانیال اسماعیلی‌فر، ضربه سوم سپاهانی‌ها را زد اما توپش با فاصله به بیرون رفت تا دومین پنالتی متوالی تیم محرم نویدکیا از دست برود. مصطفی احمدی می‌توانست فاصله را دو برابر کند اما حجت صدقی به کمک تیر عمودی دروازه، فاصله را در عدد یک نگه داشت.

 

محمدرضا خلعتبری هم پنالتی خوبی نزد اما توپ بعد از برخورد با دست حسین پورحمیدی به گل تبدیل شد و گل دوم سپاهان در ضربات پنالتی زده شد. نیما دورودی باید برای ایرالکو پنالتی چهارم را می‌زد. حجت صدقی به خوبی مسیر را تشخیص داد و حتی روی توپ اثر گذاشت اما توپ به طرز عجیبی از او عبور کرد و دروازه باز شد تا آلومینیوم در آستانه برتری قرار گرفت.

 

امید نورافکن برای سپاهان پنالتی پنجم را باید می‌زد. این بازیکن چپ‌پا خلاف جهت حرکت گلر اراکی‌ها گل سوم طلایی‌پوشان را به ثمر رساند. میلاد شیخ‌فخرالدینی برای آلومینیوم پشت توپ قرار گرفت تا کار را تمام کند و تیمش را به پیروزی برساند. حجت صدقی اما این بار هم جهت را به درستی تشخیص داد و موفق شد توپ را به صورت موفق مهار کند و تیمش را در بازی نگه دارد.

 

سروش رفیعی پنالتی ششم سپاهان را به تیر عمودی زد تا سومین پنالتی آنها به هدر برود. در سوی مقابل ضربه امید سینگ توانست برای تیمش گلزنی کند و نتیجه را در ضربات پنالتی چهار بر سه کند و تیم اراکی را به مرحله بعد بفرستد و سپاهان را خیلی زود از جام بیرون کند.

 

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، امیر نوری، اسماعیل شریفات، ‌ محمد علی‌نژاد، ‌ علیرضا نقی‌زاده، ‌ میثم آقایی ترکیب

 

سپاهان: کریستوفر کنت(حجت صدقی)، محمد نژادمهدی، گئورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، سید محمد کریمی، حسن شوشتری، سید محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو

 

آلومینیوم در مرحله قبل تیم لیگ برتری فجرسپاسی را با دو گل در وقت‌های اضافه شکست داده بود و سپاهان با یک گل از سد تیم ستارگان اورکی اسلامشهر گذشته بود.

در نهایت هم تیم رسول خطیبی دومین تیم لیگ برتری را حذف کرد و سپاهان مانند فصل قبل در ضربات پنالتی با جام حذفی وداع کرد و یک بار دیگر از اراک با ناکامی به خانه بازگشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید