امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

الغرافه حریف خطرناکی برای فولاد است / شاگردان نکونام مدعی صعود هستند

 

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌که تیم الغرافه قطر به همراه فولاد از تیم‌های مدعی صعود از گروه C لیگ قهرمانان آسیا هستند، گفت: فوتبال قطر قدرت خود را از تیم‌های حوزه خلیج فارس فراتر برده و می‌تواند حریفی جدی و خطرناک برای فولاد ایران در آسیا باشد.

 

به گزارش حبیب خبر، سیاوش بختیاری‌زاده در گفت وگو با ایسنا درباره همگروهی فولاد ایران در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های شباب الاهلی امارات، آحال ترکمنستان و الغرافه قطر، اظهارکرد: از آن‌جا که فولاد باید در آسیا با حریفان تا دندان مسلح بازی کند، مطمئنا کار سخت و سنگینی دارد. ضمن این‌که باتوجه به حذف تیم‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، همه نگاه‌ها به دو تیم فولاد و سپاهان است.

 

وی بیان کرد: بسیار خوشحالم که فولاد به همراه سپاهان در فوتبال آسیا از نام ایران و فوتبال ایران آبروداری کرده‌اند. آرزو می‌کنم در سال‌های آینده با رعایت تمامی قوانین و داشتن امکانات، هم استقلال و پرسپولیس و هم تمام تیم‌های ایرانی بتوانند نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در آسیا باشند.

 

پیشکسوت فوتبال گفت: فولاد که باید در سه جبهه بازی و انتظارات هواداران خود و فوتبال ایران را برآورده کند، متاسفانه طی چند سال گذشته با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نتوانسته به آن‌ شکل مورد علاقه هواداران و مورد نیاز کادرفنی، اقدام به جذب بازیکن بین‌المللی و باتجربه ملی کند.

نکونام و همکارانش باتجربه‌ای که از حضور در باشگاه‌های آسیا کسب کرده‌اند، می‌دانند که کار سختی پیش‌رو دارند و به چه بازیکنانی با چه کلاس بین‌المللی نیاز دارند. البته کار نکونام آن‌جا سخت می‌شود که در فصل نقل و انتقالات شاید نتوانند بازیکنی در کلاس باشگاه‌های آسیا جذب کنند زیرا بیشتر باشگاه‌ها ستارگان خود را به راحتی از دست نمی‌دهند. نکونام و همکارانش می دانند فولاد در تمام خطوط نیاز به جذب نفراتی با کیفیت دارد.

 

وی افزود: فولاد در فصل گذشته باشگاه‌های آسیا علی‌رغم این‌که از نظر نفر شاید با دست خالی رو به رو بود، بازی‌های آبرومند به نمایش گذاشت ولی در دور برگشت به دلیل تحلیل رفتن نیروی بازیکنان و نبود بازیکنانی در تراز بازیکنان اصلی که بتوانند در بازی‌های فرسایشی کمک حال تیم باشند، فولاد نتوانست به دور بعد صعود کند اما امسال همان‌طور که گفتم باتوجه به حذف تیم‌های بزرگ ایران از مسابقات آسیایی همه نگاه‌ها به فولاد خوزستان و سپاهان است و امیدوارم فدراسیون فوتبال، مسئولان ورزش کشور و تمام باشگاه‌های لیگ برتری در یک تعامل خوب از فولاد و سپاهان در آسیا حمایت کنند.

 

بختیاری‌زاده درباره وضعیت حریفان فولاد از جمله الاهلی که نوراللهی و قایدی را نیز در ترکیب دارد، گفت: الاهلی تیمی است که سال‌ها در باشگاه‌های آسیا حضور داشته و از تجربه بین‌المللی بسیار خوبی برخوردار است. این تیم از نظر امکانات مالی و سخت‌افزاریی نیز اصلا قابل قیاس با فولاد نیست و از موقعیت بسیار بهتری برخوردار است.

این تیم در چند دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا فوتبالی تکنیکی با چاشنی قدرت بدنی به نمایش گذاشته است و قایدی و نوراللهی را هم که دو بازیکن خوب، دونده و تکنیکی فوتبال ایران هستند را هم در ترکیب دارد.

الاهلی شاید تجربه بین‌المللی بیشتری نسبت به فولاد داشته باشد اما با نوع فوتبالی که از فولاد به ویژه در باشگاه‌های آسیا سراغ دارم، این تیم اجازه اجرای تفکرات تاکتیکی را به حریف نمی‌دهد و الاهلی نمی‌تواند حریفی خطرناک برای فولاد ایران باشد، به شرط این‌که فولاد تقویت شود.

 

وی ادامه داد: فوتبال ترکمنستان در سایه فوتبال قزاقستان، ازبکستان و شاید تاجیکستان در حال پیشرفت، تیمی درجه چند در آسیای میانه است. البته فوتبال ترکمنستان باتوجه به بازی فیزیکی، درگیرانه و دوندگی بی امان تلاش زیادی می‌کند تا شاید از مرحله مقدماتی صعود کند که می‌تواند افتخار بزرگی برای فوتبال ترکمنستان باشد.

اما فوتبال ترکمنستان پایین تر از فوتبال امارت است و نمی‌تواند برای فولاد ایران حریفی خطرناک و جدی باشد.

پیشکسوت فوتبال گفت: همچنین فکر می‌کنم تیم الغرافه قطر به همراه فولاد ایران از تیم‌های مدعی صعود از گروه خود هستند. قطر سال آینده میزبان جام جهانی فوتبال است و سال‌ها است که در باشگاه‌ها و تیم‌های پایه خود کارهای زیادی انجام داده و ستارگان بزرگی را جذب کرده است و از مربیان بین‌المللی بیشماری استفاده کرده است.

فوتبال قطر قدرت خود را از تیم‌های حوزه خلیج فارس فراتر برده و می‌تواند حریفی جدی و خطرناک برای فولاد ایران باشد. در مجموع فولاد برای این‌که بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد باید مانند حریفان آسیایی خود تا دندان مسلح شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: آرزو می‌کنم موفقیت فولاد در آسیا باعث شادی مردم ایران و هواداران فولاد شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید