بی خبری اداره کل ورزش خوزستان از قهرمانان ملی خود!

انتقاد سرمربی تیم ملی پاراتنیس‌روی‌میز از مسئولان خوزستانی!

 سرمربی خوزستانی تیم ملی پاراتنیس روی میز با گله مندی از بی مهری نسبت به او از سوی اداره کل ورزش استان، گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اصلا خبر ندارد سرمربی تیم ملی پاراتنیس روی میز کشور- که به لطف الهی ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کرده- چه کسی است.

 

 به گزارش حبیب خبر، منصور علوی در گفت و گو با ایسنا، درباره کسب ۱۰ مدال رنگارنگ توسط تیم ملی پاراتنیس روی میز ایران در بازی های آسیایی بحرین، اظهارکرد: این دوره از رقابت های پاراآسیایی به میزبانی بحرین در شرایطی اتفاق افتاد که ۱۶ تیم از قاره آسیا در این مسابقات حضور داشتند. به جز تیم چین که به دلیل محدودیت های کرونایی شرکت نکرده بود، تمام تیم های قدرتمند آسیا در این دوره حضور داشتند.

 البته تیم چین در این حوزه همانند تنیس روی میز غیرمعلولان، قدرت مطلق نیست. تیم های ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه، تایوان، مالزی، تایلند و اندونزی، به نوعی به عنوان صاحب نام های این رشته در حوزه پارا حضور داشتند که طبق گفته کارشناسان، این مسابقات در بالاترین سطح بود.

 

 وی بیان کرد: ما در شرایطی کاملا آماده وارد این مسابقات شده بودیم و قبل از اعزام به مسابقات پاراآسیایی نیز چهار دوره اردوی تیم ملی برگزار شد که سه اردو در تهران و یک اردو در اصفهان بود.

 همچنین این رقابت ها،  اولین اعزام رسمی تیم ملی پاراتنیس روی میز ایران به رقابت های بین المللی بود که توسط فدراسیون تنیس روی میز ایران صورت می گرفت.

 با توجه به تمصیمات، برخی تیم های پارا به فدراسیون های تخصصی خود منتقل شده بودند که یکی از این رشته ها پاراتنیس روی میز بود و از آنجا که فدراسیون تنیس روی میز متمرکز بر رشته تنیس روی است و یک فدراسیون المپیکی محسوب می شود، برنامه ریزی و تصمیمات کاملا تخصصی و حرفه ای می گیرد.

 

سرمربی خوزستانی تیم ملی پاراتنیس روی میز گفت: با نظر مسئولان فدراسیون تنیس روی میز نیز با وجود این که بنده مربی تیم ملی بزرگسالان کشور بودم، به عنوان سرمربی تیم ملی پاراتنیس روی میز جوانان انتخاب شدم که به لطف خدا و با دعای خیر مردم، اردوهای مدت دار که با شرایط روحی و فیزیکی ورزشکاران مان همخوانی داشت، برگزار کردیم و فدراسیون تنیس روی میز هم برای این تیم واقعا از جان مایه گذاشت و با یک نگاه ویژه به این تیم تازه به فدراسیون پیوسته نگاه می کرد که جا دارد از رئیس و دبیر و سایر مسئولان فدراسیون تشکر ویژه داشته باشم.

بازیکنان تیم ملی نیز آن چه را در اردوها آموزش دیده بودن، به خوبی پیاده کردند و واقعا خوش درخشیدند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اولین اعزام پیش بینی کسب ۱۰ مدال را داشتید؟ عنوان کرد: بله، قطعا ما پیش بینی مدال را داشتیم، حتی بیشتر از آن چه به دست آوردیم ولی به طور مثال در لحظه اتصال به اعزام خانم زهرا انصاریان قهرمان نشسته این رشته که به طور قطع در انفرادی و تیمی بدون رقیب صاحب مدال طلا می شد از ادامه سفر باز ماند و دلیل اعزام نشدن او نیز عدم کسب مجوز از سوی فدراسیون پزشکی کشور بود.

یا این که سینا بهمنی دیگر ملی پوش اعزامی به مسابقات با نظر کمیته کلاس بندی دارای کلاس نشد و فردای آن روز از محل مسابقات به کشور بازگشت.

همچنین چند نفر دیگر را هم در سایر کلاس ها داشتیم که به هر تقدیر نشد که در کنار تیم باشند، وگرنه قطعا تعداد مدال ما خیلی بیشتر می شد. این تیم آن قدر توانمند بود که هرجا ملی پوشان کشورمان قرار می گرفتند مورد توجه و تمرکز مربیان و خبرنگاران حاضر در مسابقات می شدند.

 

علوی بیان کرد: در بین  ورزشکاران تیم ملی اعزامی به مسابقات پاراآسیایی بحرین برخی از بازیکنان آخرین سال حضور در رده جوانان را تجربه می کنند، یعنی این که در دور بعدی مسابقات که چهار سال دیگر است حضور ندارند اما در این بین چند بازی کم سن و سال در بخش پسران و دختران وجود دارد که باوجود سن کم و اولین تجربه  حضور در رقابت هایی در این سطح، با درخشش کامل صاحب مدال های رنگارنگ شدند.

 فدراسیون تنیس روی میز برای این ورزشکاران به صورت علمی و کارشناسی برنامه های خوبی دارد، ضمن این که درصدد هستیم برای توسعه این حوزه استعدادیابی را از بین مدارس استثنائی و بهزیستی ها آغاز کنیم.

قطعا در بین این عزیزان کسانی هستند که امیدهای مطلق آینده این ورزش بوده و پتانسیل خوبی برای پارالمپیک خواهند بود. ان شاءالله با برنامه های درنظر گرفته شده، به زودی شاهد گسترش این بخش نیز خواهیم بود.

 

وی درباره وضعیت این رشته در بخش ورزش معلولان خوزستان نیز توضیخ داد: از آنجاییکه خودم از جانبازان دوران دفاع مقدس هستم و از نزدیک با مسائل و مشکلات این عزیزان آشنا هستم، پرورش استعدادها را در خوزستان از مدت ها قبل آغاز کردم و به لطف الهی جناب آقای یوسف بچاری که از شاگردان بنده است به عضویت تیم ملی پاراتنیس روی میز در آمد و حتی در مسابقات آسیایی و جهانی صاحب مدال شد.

البته باید در سطح خوزستان خیلی برنامه ریزی و تلاش کنیم تا بتوانیم برای این بازیکنان کاری کرده باشیم. به رغم پتانسیل خوب خوزستان، زیرساخت ها برای این حوزه کاملا فراهم نشده است و قطعا نیازمند همت مسئولان ذیربط استانی است تا در این حوزه سرمایه گذاری شود.

 

سرمربی خوزستانی تیم ملی پاراتنیس روی میز با انتقاد و گله مندی از بی مهری نسبت به او از سوی اداره کل ورزش استان و هیات تنیس روی میز خوزستان، گفت: نکته جالبی که ذهن من را درگیر کرده، این است که چرا با وجود این که بنده به عنوان نماینده استان و یک خوزستانی که تنیس روی میز را از صفر تا صد این رشته را در این استان یاد گرفته و برای این استان تلاش کرده ام، هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص اعزام من صورت نگرفت.

همچنین در جریان برگزاری، در حالی که مجموعه ورزش و خصوصا تنیس روی میز ایران در حال اطلاع رسانی از افتخارات این تیم در سطح قاره آسیا بود، اما متاسفانه هیچ اخبار معمولی هم در رسانه و کانال های مرتبط با هیات تنیس روی میز خوزستتان درج نمی شود.

زمانی که به بحرین رسیده بودم خبری از ورزش و جوانان خوزستان در یکی  رسانه ها با این تیتر که "دو سرمربی خوزستانی کاروان پارالمپیک رابرای مسابقات بحرین همراهی می کنند"، دیدم و وقتی با کنجکاوی به سراغ خبر رفتم دیدم این دو عزیز از سایر رشته ها هستند و نامی از رشته ما و من نیست.

این یعنی این که ورزش و جوانان استان خوزستان اصلا خبر ندارد که سرمربی تیم ملی پاراتنیس روی میز کشور که به لطف الهی ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کرده اصلا چه کسی است.

واقعا دوست نداشتم در این باره گلایه ای داشته باشم، چرا که بنده در این رشته به آن چه می بایست به دست آورم، رسیده ام.

حتی اخبار ما مستقیما در صدا و سیما و رادیو ورسانه های معتبر کشوری وجود دارد، اما برای من خوزستانی، خوزستان چیز دیگری است.

شما ببینید در این مدت دبیر هیات تنیس روی میز خوزستان چند خبر در گروه هیات ارسال کرده که غالبا خبرهای استانی هستند اما معلوم نیست که چرا این اخبار را منتشر نمی کند. امیدوارم به زودی پاسخگو باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید