امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یحیی گل‌محمدی

 

یک آمار عجیب از پرسپولیس که باید کادرفنی را نگران کند.

 

به گزارش حبیب خبر از همشهری‌آنلاین، یک نمایش بد در داربی یا هر مسابقه دیگری ممکن است خیلی ایراد نداشته باشد، اما وقتی با یک روند دنباله‌دار مواجه هستیم، یعنی یک جای کار مشکل دارد.

نمایشی که پرسپولیس در شهرآورد شنبه ارائه داد، در ادامه عملکرد ضعیف این تیم در مسابقات اخیر با رقیب سنتی بود؛ هرچند می‌توان آن را در تداوم کیفیت پایین سرخ‌ها در لیگ بیست‌ویکم هم ارزیابی کرد.

مساله اما در مورد پرسپولیس زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که آمار تجمیعی این تیم در ۳ داربی آخر را مرور می‌کنیم و درمی‌یابیم که قرمزها در این ۳ نبرد، روی هم رفته ۲ ضربه داخل چارچوب داشته‌اند!

 

این آمار عجیبی است، اما واقعیت دارد. پرسپولیس در بازی اخیر با استقلال هیچ ضربه داخل چارچوبی نداشت و این دقیقا همان سناریویی است که در داربی قبلی، یعنی مصاف ۲ تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی هم رقم خورد.

با این تفاوت که آن بازی نیم‌ساعت هم بیشتر طول کشید و ۱۲۰دقیقه‌ای شد، اما سرخ‌ها باز هم موفق به ثبت ضربه در چارچوب نشدند.

البته عیسی آل‌کثیر یک‌بار تیر دروازه حریف را لرزاند، اما در آمار و ارقام توپ‌هایی که به تیر می‌خورد «داخل چارچوپ» به شمار نمی‌آید.

حتی اگر همان شوت را هم بپذیریم، پرسپولیس در ۲ داربی اخیر فقط یک ضربه داخل چارچوب داشته است.

اوضاع حتی در داربی ۹۵هم که پرسپولیس پیروز شد خیلی بهتر از این نبود.

سرخ‌ها آن روز با تک گل آل‌کثیر برنده شدند، اما غیراز آن گل فقط یک شوت داخل چارچوب دیگر داشتند.

پرسپولیس در آن مسابقه خوش‌اقبال بود که هیچ‌یک از ۳ ضربه داخل چارچوب استقلال گل نشد و ازجمله ضربه سر ثانیه‌های پایانی بازیکنان این تیم را علی شجاعی از روی خط دروازه بازگرداند.

۳ داربی و فقط ۲ (یا با اغماض ۳) ضربه داخل چارچوب؛ اگر فکر می‌کنید این آمار جای نگرانی و تامل ندارد حرفی نیست، اما شاید کادرفنی پرسپولیس زمانی به فکر بیفتد که دیگر دیر شده باشد.

یحیی گل‌محمدی باید شکرگزار کیفیت پایین استقلال هم باشد، چون با این عملکرد، حتما باید نتایج بدتری می‌گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید