امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

لیگ برتر

 

لیگی که دو هفته است هیچ‌ یک از مدعیانش برنده نمی‌شوند به هفته ششم رسید؛ امروز پرسپولیس میزبان صنعت نفت آبادان است و ظاهرا نسبت به استقلال و سپاهان که در سیرجان و شیراز میهمان هستند کار راحت‌تری دارد.

 

به گزارش حبیب خبر از همشهری‌آنلاین،  لیگ برتر فوتبال ایران به هفته ششم رسید. سازمان لیگ امسال تصمیم گرفته مسابقات را منظم و با فاصله ۵ روزه برگزار کند بلکه بتواند بازی‌ها را در اواسط بهار ۱۴۰۱ به پایان برساند و فوتبال باشگاهی را به تقویم همیشگی‌اش برگرداند.

امروز آلومینیومِ صدرنشین در تهران میهمان هوادار است و استقلالی‌ها از آقای گل سابق خودشان -رضا عنایتی- انتظار دارند تیم شگفتی‌ساز اراکی را متوقف کند تا راه برای سبقت آبی‌پوشان باز شود.

هوادار در نخستین سال ورود به لیگ برتر، به‌جز پیروزی‌اش مقابل پدیده ۴ بازی دیگرش را باخته و بعد از پدیده دومین تیم قعرنشین جدول است. پدیده امروز در تبریز میهمان تراکتور است و بعد از یک تساوی و ۴ باخت متوالی (یکی به‌دلیل حاضر نشدن در زمین) قاعدتا باید مقابل تبریزی‌ها هم شکست را بپذیرد. البته تراکتور هم ۳ هفته است پیروز نشده اما هفته گذشته در نخستین حضور زوانمیر سولدو توانست در اصفهان یک مساوی از سپاهان مدعی بگیرد.

نساجی مازندران که هفته گذشته در تهران تساوی باارزشی از استقلال گرفت، این هفته میزبان پیکان خواهد بود. پیکان تا هفته قبل در صدر بود اما با شکست خانگی مقابل فجرسپاسی نخستین باخت فصل را قبول کرد و به رتبه چهارم رفت.

از دیگر بازی‌های مهم هفته، جدال ذوب‌آهن و فولاد در فولادشهر خواهد بود که یادآور بازی پرحادثه ۲ تیم در فصل گذشته خواهد بود. سال قبل بازی این دو تیم در فولادشهر همان هفته اول برگزار شد و در روزی که رحمان رضایی روی نیمکت ذوبی‌ها بود، جدال او با نکونام با حوادث داوری و جنجال‌های بی‌شمار نهایتا ۲-۲ مساوی تمام شد.

نکونام که تیمش را در هفته‌های اول به ویسی داده بود تا از ۴ بازی ۴ امتیاز بگیرد، دوباره به نیمکت سابقش برگشته و در نخستین بازی هوادار را شکست داده است.

در دیگر بازی این هفته هم ۲ تیم نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان به مصاف هم می‌روند که هر دوی آنها ۵ امتیازی هستند و برنده این بازی می‌تواند به میانه‌های جدول برسد. این حکایت ۵ بازی از ۸ بازی امروز بود. ۳ بازی دیگر، جدال ۳ تیم مدعی قهرمانی با رقباست.

 

تقابل زردها در پاییز حافظیه

سپاهان در شروع لیگ، انتظار هوادارانش را برآورده نکرده است. اینکه پرسپولیس لیگ را ضعیف شروع کرده و استقلال هم چندان کوبنده ظاهر نشده شاید برای همه قابل پذیرش‌تر از افت سپاهان نسبت به فصل گذشته باشد.

تیم محرم نویدکیا هم خریدهای خوبی کرد، هم پنجره‌ای کاملا باز داشت و هم بازی آسیایی نداشت و به‌راحتی می‌توانست برای استراحت و بدنسازی‌اش برنامه‌ریزی کند. با این حال زردپوشان هنوز در قواره قهرمانی ظاهر نشده‌اند و مثل استقلال بعد از ۳ برد اول دچار سکته شده‌اند.

حریف امروز سپاهان، تیمی است که بعد از ۲ باخت ابتدای فصلش دیگر نباخته و از ۳ بازی اخیر ۷ امتیاز گرفته است، یعنی ۳ امتیاز بیشتر از سپاهان. فجرسپاسی بعد از ۲ باخت ابتدایی خودش را به خوبی پیدا کرده و در ۲ بازی اخیرش از ۲ تیم بالانشین ۴ امتیاز گرفته است. باید دید سپاهان که ۱۸۶ دقیقه است گلی نزده، در حافظیه می‌تواند این طلسم را بشکند یا نه.

دانیال اسماعیلی‌فر که بهترین بازیکن لیگ در ۵ هفته ابتدایی بوده در ۳ بازی اول یا گل زد یا گل ساخت اما در ۲ بازی اخیر او هم نتوانسته طلسم گل نزدن سپاهان را بشکند.

سروش رفیعی هم با میانگین بسیار خوبِ ۴/۵ پاس کلیدی در هر بازی خطرسازترین بازیکن لیگ است اما به‌خاطر خستگی سفر با تیم‌ملی در هفته قبل فقط ۱۵ دقیقه بازی کرد. او امروز به ترکیب اصلی برمی‌گردد تا به حل مشکل گلزنی در سپاهان کمک کند.

البته گل زدن در حافظیه هم تضمینی برای بردن نیست، باور نمی‌کنید از استقلالی‌ها بپرسید.

 

فرهاد و امیر؛ دویل از راه دور

استقلال هفته گذشته میزبان نساجی بود و امروز میهمان گل‌گهر است. روی کاغذ، تیم قلعه‌نویی حریف سخت‌تری نسبت به نساجی است و باید دید آبی‌ها که حریف آسان‌تر را نبرده‌اند با حریف سخت‌تر چه می‌کنند.

استقلال البته در بازی‌های اخیرش مقابل گل‌گهر همواره خوش‌اقبال و برنده بوده است. به استثنای نخستین فصل حضور گل‌گهر در لیگ برتر که این تیم با هدایت مجید جلالی استقلال را در سیرجان برد، در سایر تقابل‌های دو تیم استقلال همیشه در تهران و سیرجان برنده بوده است.

فصل قبل استقلالِ محمود فکری بعد از داربی به سیرجان رفت و به راحتی ۲-۱ پیروز شد. امسال تیم مجیدی قبل از داربی به سیرجان می‌رود. مجیدی فصل قبل در لیگ و حذفی قلعه‌نویی را شکست داد و البته بازی جام‌حذفی تحت‌تأثیر پنالتی‌های مشکوک و تصمیمات داوری قرار گرفت.

دقیقا بعد از همان بازی بود که قلعه‌نویی مصاحبه معروفش را کرد و دچار محرومیت ۳ ماهه شد. تیم او امروز بدون سرمربی پرافتخارش مقابل استقلال قرار می‌گیرد و اگر برنده شود می‌تواند در جدول هم بالاتر از استقلال بایستد.

 

شستن بحران با نفت

پرسپولیس به بازی‌های آسان‌تر خودش رسیده و شاید از این هفته موفقیت‌های این تیم کلید بخورد. تیم یحیی که خوب بازی نمی‌کند، بازی‌های نسبتا سختی هم در هفته‌های ابتدایی داشته و ۸ امتیاز از ۵ بازی برای این تیم امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد.

اما دو بازی خانگی پی‌درپی مقابل نفت‌های آبادان و مسجدسلیمان مجال خوبی است تا قرمزها با کسب ۶ امتیاز و روحیه‌ای ترمیم‌شده به داربی تهران برسند. از اردوی پرسپولیس خبر رسیده که یحیی باز هم تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد می‌کند.

کامیابی‌نیا، عبدی و حامد لک مترصد بازگشت به ترکیب هستند و شاید با حضور کمال نخستین کلین‌شیت این فصل هم بالاخره به‌دست بیاید. نفت آبادان طی ۵ بازی قبلی فقط در یک بازی موفق به گلزنی شده و دومین خط حمله ضعیف این فصل را داشته است.

بازی مقابل این خط حمله، فرصت خوبی برای شکستن طلسم کلین‌شیت است و شاید پرسپولیس از همین بازی دوباره پرسپولیس شود. شاید هم علیرضا منصوریان که سابقه خوبی در بردن پرسپولیس دارد، باز هم مقابل پرسپولیس شگفتی بسازد.

علی منصور البته در آخرین تقابل با پرسپولیس ۲ گل از این تیم خورد و با آلومینیوم اراک به قرمزها باخت. اما شاید این بار با استفاده از بیماری سرخپوشان، خاطرات خوبش همراه با نفت تهران و استقلال را دوباره زنده کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید