امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

چند هزار نفر می‌توانند ایران - کره‌جنوبی را از نزدیک تماشا کنند؟

 

مسوولان بهداشتی کشور پیش بینی کرده‌اند تا با بهبود روند واکسیناسیون، اواخر مهر مجوز بازگشایی ورزشگاه های روباز تا ظرفیت ۱۵ تا ۳۰ درصد صادر شود که در این صورت دیدار ایران و کره جنوبی می‌تواند اولین پرده از عادی‌سازی شرایط جامعه باشد.

 

به گزارش حبیب خبر، ایسنا، با شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن مردم جهان در معرض این پاندمی کم سابقه، فوتبال هم تا مدت‌ها تحت تاثیر این ویروس بود به طوری که تا مدت زمان زیادی مسابقات ورزشی در حباب بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

 

حتی در مقطع مختلفی، ورزشگاه‌ها برای چند بار به روی تماشاگران باز و مجددا بسته شد اما هر بار چند  هزار نفر در هر یک از شهرهای جهان به ورزشگاه رفتند و با قرمز شدن وضعیت، مجددا درها بسته شد.

 

حالا چند ماهی می شود که ویروس در اروپای غربی و همینطور آمریکا فروکش کرده و در برخی از مسابقات فوتبال آمریکایی در ایالت‌های مختلف آمریکا، چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ها حاضر شده‌اند.

 

* تماشاگران ایرانی در انتظار بازگشایی ورزشگاه

مدت زمانی که از شیوع ویروس کرونا در ایران گذشت، برای عاشقان ورزش از جمله فوتبال و همینطور سایر سرگرمی‌ها مانند سینما و تئاتر بسیار سخت و کسالت بار بود و خیلی‌ها از تفریح و برای برخی از عشق مورد علاقه خود بازماندند و مجبور شدند در خانه بمانند.

 

با گذشت حدود ۲۰ ماه از این پاندمی در ایران، حالا صحبت‌هایی درباره بازگشایی ورزشگاه‌ها شکل گرفته و برخی بر این باورند که با این روند واکسیانسیون، می‌توان مجوز حضور ۱۵ تا ۳۰ درصدی تماشاگران را در شهرهای سفید و به شرط تزریق دو دز واکسن صادر کرد.

 

قبل از این هم در تمام کشورهای توسعه یافته، رقمی در همین حدود توانستند برای نخستین بار به ورزشگاه ها وارد شوند و رفته رفته این میزان به ۶۰ درصد و حالا در برخی کشورها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

چندی قبل دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا در تهران گفته بود که پیش بینی می شود با این روند تا اواخر مهر ماه سال جاری اجازه حضور ۱۵ تا ۳۰ درصدی تماشاگران برای مسابقات لیگ برتر فوتبال در تهران صادر شود.

 

با توجه به ظرفیت ۷۸ هزار نفری ورزشگاه آزادی که پیش از این به طور رسمی اعلام شده است و در برخی بازی‌های مهم تا حدود ۷۵ هزار بلیت هم به فروش رفته، اگر به طور میانگین ۲۰ درصد هم وارد ورزشگاه شوند، چیزی در حدود ۱۵ هزار نفر می توانند به این ورزشگاه وارد شوند.

 

* همزمانی دیدار دیدار ایران و کره با جشن بازگشت هواداران؟

با این حال قبل از لیگ برتر، بازی‌ تیم ملی ایران با کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که فدراسیون فوتبال قول‌هایی برای پیگیری حضور تماشاگران واکسینه شده (به شرط دریافت دو دز) داده بود.

 

با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت کامل واکسینه شده‌اند، می‌توان پیش بینی کرد که این میزان تا حدود ۲۰ روز آینده به ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر هم افزایش یابد.

 

در صورت ادامه این روند و انجام توافقات لازم، می توان نخستین گام برای بازگشت هواداران را برای این دیدار برداشت و تیم ملی در سخت ترین دیدار خود در دور انتخابی جام جهانی از تماشاگران بهره لازم را ببرد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر به این ورزشگاه بروند و از تیم ملی حمایت کنند.

 

با توجه به تلاش‌های فدراسیون فوتبال و روند واکسیانسیون، مسئولان می‌توانند نخستین گام خود برای عادی‌سازی شرایط را برای این دیدار بردارند و حداقل برای نخستین بار از شیوع این ویروس در ایران، مجوز حضور کنترل شده تماشاگران واکسینه شده را صادر کنند.

 

دیدار ایران و کره جنوبی بیستم مهر برگزار می‌شود و تاثیر بسیاری زیادی در روند صعود و حتی صدرنشینی هر یک از دو تیم پرافتخار گروه A انتخابی جام جهانی دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید