چه دست هایی در کار خم کردن فولاد خوزستان است؟

فولاد، اسیر یک بازی سیاسی ورزشی شده است؟

 

 سعید آذری در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که عدم صدور رای پرونده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است که برنده شدن آن توسط فولاد، یک شکست استراتژیک برای محروم کنندگان این باشگاه خواهد بود.

 

در حالی که قرار بود دادگاه CAS رای نهایی درباره پرونده مربوط به باشگاه فولاد را روز جمعه (۱۹ شهریور - ۱۰ سپتامبر) اعلام کند، این دادگاه با ارسال ایمیل جدیدی به باشگاه خبر از تعویق یک ماهه در صدور این رای داد، موضوعی که برای سومین بار اتفاق افتاد و واکنش باشگاه فولاد را در برداشت.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، فولاد که از روند کُند رسیدگی به این پرونده ناراحت و گله‌مند است، در بیانیه‌ای عنوان کرد: "به اطلاع می‌رساند که این روند کُند و لاکپشتی در رسیدگی به درخواست فولاد با اعتراض شدید مدیریت باشگاه همراه گردیده است. از سوی دیگر متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه حرکت مثمر ثمری از سوی وکیل ایتالیایی که در گذشته به این منظور بکارگیری شده، شاهد نبودیم که این موضوع نیز با توجه به لطمه زدن به روند یارگیری تیم در فصل نقل و انتقالات، در دست پیگیری جدی باشگاه می‌باشد."

 

بعد از اظهارات باشگاه فولاد، سعید آذری مدیرعامل سابق باشگاه فولاد در اینستاگرام خود نکات قابل توجهی را عنوان کرد، موضوعی که به نظر می‌آید پنجره فولاد به کلافی سردرگم تبدیل شده است؛ آذری در ابتدا در واکنش به بیانیه باشگاه فولاد مبنی بر این‌که "هیچ گونه حرکت مثمر ثمری از سوی وکیل ایتالیایی که در گذشته به این منظور بکارگیری شده، شاهد نیستیم"، با کنایه ‌نوشت "وکیل ایتالیایی پرونده بلبلی همان وکیلی است که پرونده رضا شکاری را در فیفا از روس‌ها برد". 

او حتی این را هم گفت "برخی به دنبال فضاسازی هستند تا در آینده اگر نتایجی در شان فولاد خوزستان رقم نخورد، فرار رو به جلو  داشته باشند"

 

اما در ادامه آذری به حضور دو داور ایرانی در جریان رسیدگی به پرونده باشگاه فولاد در دادگاه عالی ورزش اشاره کرده که موضوع قابل تاملی است.

آذری نوشته است "دو تن از داوران پرونده CAS در پرونده بلبلی ایرانی هستند و باختن این پرونده برای فوتبال ایران تبعات سنگینی خواهد داشت.

وکیل ایتالیایی پرونده بلبلی و تیم حقوقی ایشان تابحال دو بار پیاپی درخواست بازکردن پنجره فولاد را به دبیرکل CAS اعلام نموده اند و هر بار توسط کمیته داوران CAS وتو شده است. چرا به مردم نمی‌گویند که دو داور منتخب CAS در این پرونده ایرانی هستند و از صدور رأی تا این لحظه خودداری می‌کنند."

 

آذری همچنین به این موضوع اشاره کرده است که "باشگاه در خصوص پرداخت جریمه منتشره در رسانه ها حاضر بود که مبلغ را پرداخت نماید ولی کمیته استیناف اعلام نمود به رغم پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی با توجه به این‌که باشگاه در دوره حفاظت شده، اقدام به جذب بازیکن کرده باید مجازات ورزشی را به مدت دو فصل بسته شدن پنجره تحمل نماید.

یعنی هم باید باشگاه فولاد ۳۰۰ میلیون را پرداخت می‌نمود و هم تحریم دو پنجره را تحمل می‌کرد."

 

اما او در توضیحی قابل تامل‌تر عنوان کرده است که "باز هم می‌گویم عدم صدور رای پرونده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است که برنده شدن آن توسط فولاد یک شکست استراتژیک برای محروم کنندگان این باشگاه خواهد بود. مشکل فولاد وکلای ایتالیایی دارای رزومه نیستند. مشکل فولاد مبارزه علیه چهار ساختار است که صدور رای به نفع فولاد می‌تواند راهگشای یک مسیر جدید برای احقاق حق باشگاه های دیگر در آینده باشد."

 

آذری در ادامه با تاکیدی دوباره به این‌ موضوع که مقاومت CAS در صدور رای بلبلی ربطی به وکلا ندارد، این را هم گفته است که "آیا داوران ایرانی انتخاب شده برای پرونده فولاد آنقدر قوی هستند که مقابل فدراسیون سپیدرود و کمیته های استیناف و وضعیت به نفع فولاد رای بدهند"

 

از همه مهمتر این‌که آذری خواستار یک موضوع هم شده است. او گفته: "آدرس غلط ندهید."

صحبت‌های آذری قابل تامل است، هرچند باید دید مستندات او برای این گفته‌ها چه بوده است که صراحتا عنوان می‌کند، عدم صدور رای پرونده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است و داوران ایرانی دادگاه CAS در پرونده بلبلی را هم در این قضیه مقصر می‌داند.

 

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران باید در قضیه پرونده بلبلی و ابهاماتی که اکنون با گفته‌های آذری برای هواداران فوتبال ایجاد شده است، شفاف‌سازی کند تا مشخص شود چرا آذری به نوعی با اطمینان از عواملی تاثیرگذار در تعویق صدور رای دادگاه عالی ورزش درخصوص پرونده باشگاه فولاد، سخن گفته است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید