امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پیروانی: همه باید برای بلند کردن این گلیم چهار گوشه کمک کنند

 

یک پیشکسوت باشگاه فجرسپاسی می‌گوید تمام مسوولان باید کمک کنند تا این تیم بتواند در لیگ برتر موفق شود و جایگاه خوبی کسب کند.

 

غلامحسین پیروانی، پیشکسوت باشگاه فجرسپاسی شیراز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این تیم بعد از صعود به لیگ برتر اظهار کرد: فجر امسال با توجه به بودجه‌ای که داشت عملکرد خوبی داشت مخصوصاً کادر فنی تیم. زحمات آقای کلانتری و همکارانش باعث شد کار بزرگی انجام شود هم‌چنین نباید از حمایت‌های سردار بوعلی هم بگذریم، او هم به خوبی حمایت کرد.

 

او ادامه داد: برای موفقیت یک تیم چهار رکن اساسی مسوولان، تماشاچیان، کادر فنی و بازیکنان باید مثل نت‌های موسیقی هماهنگ باشند تا تیم موفق شود و ریتمش را حفظ کند. همه تیم زحمت کشیدند و با هم هماهنگ بودند در نتیجه توانستند موفق شوند. کار بزرگی هم قشقایی برای فجر انجام داد مثلاً بادران اگر قشقایی را می برد، بادران صعود می‌کرد.

وقتی من در برق شیراز مدیر فنی بودم آقای کلانتری را به عنوان سرمربی انتخاب کردم اما در آن زمان همه به من ایراد می‌گرفتند. خدارا شکر او موفق شد تا همه بدانند که مربی‌های بومی هم می‌توانند موفق شوند.

 

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال می‌دادید که فجر به لیگ برتر صعود کند؟ گفت: من وقتی چند بازی اول تیم را دیدم به آقای کلانتری گفتم تیم بد نیست؛ اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه تیمی می‌تواند به لیگ برتر برود. حتی الان نمی‌توانیم بگوییم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می‌شود چون با یک نتیجه ممکن است همه چیز عوض شود اما می‌توانم بگویم فجر بازی‌های قابل قبولی ارائه داد.

 

او درباره کیفیت امسال لیگ یک نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: کیفیت لیگ سال به سال بهتر می‌شود اما پول بازیکنان سرسام آور شده است؛ همین وضعیت در لیگ برتر هم وجود دارد. با این وضعیت تیم‌ها به بن‌بست می‌خورند به قول معروف فواره چو بلند شود سرنگون شود.

تیم‌های پولدار می‌توانند هزینه کنند اما تیم‌های دیگر نمی‌توانند از پس هزینه‌های بازیکن چند میلیاردی بر بیایند. تاکتیک و تکنیک خوب است اما توأم با پول. اگر پول حضرت خدیجه نبود، شاید پیغمبر هم به بن بست می‌خورد؛ پس پول هم اهمیت دارد.

به امید خدا که مسئولین فجر هم به خودشان بیایند. من سال ۷۹ و ۸۰ سرمربی تیم بودم و قهرمان شدیم برای اینکه در آن زمان بودجه کمی نیاز بود اما الان اگر پول نباشد نمی توان کاری کرد.

 

این پیشکسوت فجر سپاسی درباره جذب سرمایه گفت: باید اسپانسرهای قوی گرفته شود. تمام تیم‌ها دولتی هستند و دولت پشتیبانی می‌کند. تیم‌هایی مثل فجر، قشقایی، ابومسلم و ... بوده‌اند و هستند که بازیکن سازی می‌کردند.

الان در استقلال پنج بازیکن از فجر سپاسی بازی می‌کنند مثل ریگی و فرشید اسماعیلی. در سپاهان هم بازیکنانی مثل سروش رفیعی هستند که بازیکن فجر سپاسی بوده‌اند.

باید اسپانسرهای قوی بیایند و از تیم حمایت شود. در دنیا یک تیم شهید داریم که شهید سپاسی است که خودش هم فوتبالیست بوده است. باید از سرهنگ جعفری هم یادی کنیم که برای این تیم زحمات زیادی کشیده و چندین سال با پول کم تیم را مدیریت کرد. 

 

او درباره تغییراتی که تیم نیاز دارد برای موفقیت در لیگ برتر اظهار کرد: شش یا هفت بازیکن خوب نیاز داریم البته نمی‌گوییم که بازیکن چند میلیاردی بیاید، بازیکن ۸۰۰ یا ۹۰۰ میلیونی هم خوب است در حد وسع تیم. سربازان هم می‌آیند که سرمایه خوبی برای تیم‌ هستند.

اگر وضع مالی هم خوب شود می‌توانند موفق باشند. تیم اگر حمایت شود در لیگ برتر می‌ماند اما اگر حمایت نشود دوباره به لیگ یک بر می‌گردد.

از تهران، مسوولان، شورای شهر و نماینده مجلس باید از تیم‌ حمایت کنند و دست به دست هم دهند تا این گلیم چهارگوشه را بلند کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید