امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

باتجربه‌ترین و کم‌تجربه‌ترین المپیکی‌های خوزستان در توکیو

 

 خوزستان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سه ورزشکار و دو مربی دارد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو که قرار بود سال گذشته برگزار شود، به دلیل همه‌ گیری ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۱ و از سه روز دیگر آغاز خواهد شد.

رقابت‌هایی که برای تمام مردم دنیا و کشورها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

به گزارش ایسنا، حامداد حدادی، سیدمحمد موسوی و امین میرزازاده، به ترتیب در رشته‌های بسکتبال، والیبال و کشتی فرنگی، سه ورزشکار خوزستانی شرکت‌کننده در بزرگ‌ترین میدان ورزشی دنیا هستند.

البته خوزستان لقمان رضایی و حبیب‌الله اخلاقی را نیز به عنوان مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو دارد.

 

 

حدادی، دومین حضور در المپیک

حامد حدادی متولد ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۴ در اهواز است که با قد 2 متر و 18 سانتیمتری در پست سنتر بازی می‌کند.

او نخستین لژیونر و بازیکن ایرانی بوده که در ان‌بی‌ای بازی کرد و همراه با تیم‌ملی ایران نیز در مسابقات مختلف موفق به کسب عناوین بسیاری از جمله سومی و دومی بازی‌های آسیایی، قهرمانی جام ملت‌های آسیا و نایب‌قهرمانی کاپ آسیا شده است.

 

حدادی که سابقه حضور در المپیک را دارد و در توکیو، دومین حضور را تجربه می‌کند، در المپیک ۲۰۰۸ نیز تنها بازیکن آسیایی بود که آمار متوسط کسب امتیاز و ریباند او در هر بازی دور مقدماتی المپیک، دو رقمی بود و عنوان یکی از برترین مدافعان دور مقدماتی المپیک پکن را هم به دست آورد.

حدادی در ۲۰۲۰ توکیو نیز برای تیم‌ملی به میدان می‌رود و عنوان کرده تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در المپیک نمایش خوبی داشته باشیم.

 

 

موسوی، دومین حضور در المپیک

سیدمحمد موسوی متولد مرداد ۱۳۶۶ در دزفول است. موسوی که یک مدافع وسط و سرعتی‌زن محسوب می‌شود، حضور در المپیک را برای دومین بار تجربه می‌کند. او نیز افتخارات بسیاری را همراه با تیم‌ملی به دست آورده است.

مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، مدال طلا و نقره قهرمانی آسیا و مدال برنز باشگاه‌های جهان، از جمله افتخارات این ملی‌پوش خوزستانی والیبال ایران است.

 

موسوی در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ و دو دوره بازی‌های آسیایی و همچنین انتخابی المپیک، از ستارگان تیم‌ملی ایران بود. او در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۵ نیز توانست به عنوان دومین مدافع میانی برتر مسابقات انتخاب شود.

البته او عنوان بهترین مدافع در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، قهرمانی باشگاه‌های جهان و قهرمانی آسیا را هم در کارنامه خود دارد. موسوی نیز امیدوار است که علی‌رغم کار سخت ایران در توکیو، تیم‌ملی ایران بهترین نتایج را در المپیک کسب کند.

 

 

میرزازاده، نخستین حضور در المپیک

امین میرزازاده، متولد دی‌ماه سال ۱۳۷۶ در شهرستان گتوند است. او اولین حضور در المپیک را در دسته سنگین وزن تجربه می‌کند.

 

این فرنگی‌کار نیز در مسابقات آسیایی، المپیک ارتش‌های جهان و جوانان جهان به روی تشک رفته است و سه مدال آسیایی و سه مدال جهانی در رده‌های سنی مختلف و نیز مدال برنز ارتش‌های جهان را در کارنامه دارد.

 

میرزازاده نیز می‌خواهد در اولین حضور خود در المپیک بدرخشد و عنوان کرده که می‌خواهد اولین طلایی سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک باشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید