امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

پیروزی مقتدرانه ایران برابر آمریکا/ تیمی جلودار شیران ایران نیست

تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل آمریکا، به پنجمین پیروزی پیاپی خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ دست یافت.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (چهارشنبه) در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال  ۲۰۲۱ به مصاف آمریکا رفت و با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران رقم خورد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، سیدمحمد موسوی، صابر کاظمی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی و آرمان صالحی روانه میدان کرد.

با این نتیجه ایران با کسب پنج برد و ۱۵ امتیاز از هفت بازی، یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و در مکان پنجم مسابقات قرار گرفت.

 

ست نخست (ایران ۲۵ - آمریکا ۱۹)

تیم ایران با سرویس‌های خوب خود دریافت توپ را در زمین آمریکا با مشکل مواجه کرد. پاسور این تیم در ست اول حتی یک بار هم نتوانست از پاس سرعتی بهره ببرد و به دلیل اینکه بیشتر توپ‌ها به صورت بلند برای مناطق ۲ و ۴ ارسال می‌شد، بسیاری از حملات آمریکا یا خطا می‌شد یا به سد دفاع ایران برخورد می‌کرد. نقطه تاریک بازی ایران در ست اول، چند اشتباه عجیب از سعید معروف بود.

 

ست دوم (ایران ۲۵ - آمریکا ۲۳)

در غیاب میکا کریستنسن و متیو اندرسون، تا حد زیادی از قدرت هجومی آمریکا کم شده بود. در تیم ایران هم میثم صالحی ستاره میدان بود و با هفت امتیازی که در این ست به دست آورد، نقش مهمی در پیروزی تیم ایران بازی کرد. یکی از صحنه‌های جالب بازی زمانی بود که سعید معروف در منطقه ۴ در موقعیت حمله قرار گرفت و در مقابل دفاع سه‌نفره حریف توپ خود را به زمین آمریکا رساند. پس از این امتیاز، جان اسپرو سرمربی آمریکا وقت استراحت گرفت اما در اتفاقی جالب، آلکنو هیچ حرفی با بازیکنان نزد و دست بر کمر مشغول قدم‌زدن بود. به جای آلکنو، معروف با بازیکنان گفت و گو می‌کرد.

 

ست سوم (ایران ۲۵ - آمریکا ۲۳)

صابر کاظمی ستاره این بازی و به خصوص این ست بود. این بازیکن جوان عملکرد درخشانی در حمله، سرویس و دفاع روی تور داشت. آمریکا تا امتیاز ۲۳ بر ۲۱ هم پیش رفت اما در این امتیاز آلکنو وقت استراحت گرفت و همین وقت استراحت کافی بود تا روند بازی عوض شود. چهار امتیاز پیاپی برای ایران که در نهایت هم با امتیاز سرویس کاظمی همراه شد، پیروزی را به نام ایران ثبت کرد.

 

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

ایران یک - روسیه ۳

ایران ۳ - هلند صفر

ایران ۳ - کانادا یک

ایران ۳ - ایتالیا یک

ایران ۳ - بلغارستان صفر

ایران ۳ - آمریکا صفر

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید