معاون امور بانوان اداره کل ورزش استان:

در شهرستان‌ها نباید ساعت‌های مرده را به تمرین بانوان اختصاص داد

تنوع قومیتی خوزستان، فرصتی خوب برای پیشرفت ورزش بانوان

 معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، تنوع قومیتی استان را فرصت خوبی برای پیشرفت ورزش بانوان دانست و گفت: در شهرستان‌ها نباید ساعت‌های مرده را به تمرین بانوان اختصاص داد.

به گزارش حبیب خبر، سکینه ناصری‌مقدم، درباره فعالیت خوب هیات وزنه‌برداری خوزستان، اظهارکرد: آقای قریشی رییس هیات با برنامه و متفکرانه تلاش می‌کند تا اتفاقات خوبی در بخش بانوان رقم بخورد. از عمر فعالیت وزنه‌برداری بانوان در کشور خیلی نمی‌گذرد اما خوزستان باتوجه به افتخاراتی که وزنه‌برداری استان در بخش آقایان دارد، در بخش بانوان نیز می‌تواند همین روند را ادامه دهد و به نتایج خوبی برسد.

وی با بیان اینکه خوزستان دارای تنوع قومیتی است و همین می‌تواند فرصت خوبی برای فعالیت در رشته‌های مختلف بانوان از جمله وزنه‌برداری و پیشرفت ورزش بانوان خوزستان باشد، گفت: برای موفقیت در هر رشته‌ای باید دارای برنامه بود و این مهم نیازمند همراهی تمام خانواده رشته مربوطه است. در وزنه‌برداری نیز باید به همین صورت باشد زیرا رییس هیات به تنهایی نمی‌تواند کار کند و هیات‌های شهرستانی به عنوان بازوان هیات استان می‌توانند کمک شایانی به پیشبرد برنامه‌های هیات برای موفقیت در بخش بانوان کنند.

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در استعدادیابی نیز باید قدم‌های موثری برداشته شود و هیات‌های شهرستانی باید برای این کار نفر مشخص کنند تا روند استعدادیابی به خوبی پیش برود. از سال ۹۶ نیز در حال اجرای طرح "ساختار قامتی زنان روستایی و عشایری" هستیم که در این طرح خیلی از دختران روستایی را با استعداد و پتانسیل بالا دیده‌ایم که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ظرفیت خوب در رشته‌های مختلف استفاده کرد. این نفرات نیاز به حمایت و توجه دارند.

وی با اشاره به تاثیر تبلیغات بیشتر برای وزنه‌برداری بانوان خوزستان، افزود: این رشته برای دیده شدن و آگاه شدن دختران استان و خانواده‌هایشان از فعالیت این رشته در خوزستان، نیازمند تبلیغات بیشتری است.

ناصری‌مقدم گفت: در بیشتر رشته‌های ورزشی آقایان به آنچه می‌خواستیم رسیده‌ایم اما در بخش بانوان باید بیشتر و با برنامه‌تر کار کرد. به نظرم در بخش بانوان می‌توانیم خیلی سریع‌تر از استان‌های دیگر رشد داشته باشیم و فقط نیاز به برنامه و حمایت همگی است. برای رشته وزنه‌برداری نباید در شهرستان‌ها ساعت‌های مرده را به تمرین بانوان اختصاص داد و این گلایه در تمام رشته‌ها از سوی بانوان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: نایب‌رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری نیز نگاه مثبتی به وزنه‌برداری بانوان خوزستان دارد و امیدوارم از این حمایت و ظرفیت بیشترین استفاده را داشته باشیم. ضمن اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان هم براساس فعالیت هیات‌های ورزشی در بخش بانوان، کمک‌های خود را خواهد داشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید