امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

مدیر بارسلونا

 
 

بارسلونا به یک کمپانی تولید محتوا سالانه یک میلیون یورو پول داده تا وجهه بارتومئو و سایر مدیران باشگاه را پاک کنند و در عوض به بازیکنان و روسای سابق باشگاه حمله کنند

ساعاتی پیش خبر رسید جوزپ ماریا بارتومئو، رییس سابق بارسلونا امروز صبح در خانه اش از سوی پلیس کاتالونیا بازداشت شده است. علاوه بر بارتومئو، اسکار گرائو، مدیر اجرایی سابق بارسلونا هم به همراه رومن گومز مدیر بخش حقوقی و خائومه ماسفرر، مشاور رییس باشگاه بارسلونا بازداشت شده اند. در حال حاضر، پلیس کاتالونیا در حال تحقیقات است و ممکن است اعضای دیگری هم از هیئت مدیره سابق باشگاه بارسلونا بازداشت شوند. دلیل این دستگیری ها، بارساگیت عنوان شده است و در این مطلب، به دلایل دستگیری بارتومئو و چیستی ماجرای بارساگیت می پردازیم.

به گزارش مارکا، تحقیقات پرونده بارساگیت به گروه I3 Ventures باز می گردد. این گروه، یک سرویس دیجیتالی است که در فضای مجازی به تولید محتوا می پردازد اما گفته می شود که آن ها از طریق حساب های جعلی در فضای مجازی، خدماتی در راستای بهبود چهره بارتومئو در رسانه ها و ضربه زدن به اعتبار بازیکنان و روسای سابق باشگاه بارسلونا ارائه داده اند. 17 فوریه 2020 (حدود یک سال پیش) بود که کادناسر فاش کرد بارسلونا از پایان سال 2017 با کمپانی I3 Ventures که متعلق به کارلوس ایبانیز، تاجر اسپانیایی بود، قرارداد بسته و کار این شرکت، ضربه زدن به اعتبار افراد مشهور باشگاه بارسلونا با استفاده از حساب های فیسبوکی است.

بازیکنانی چون لیونل مسی و جرارد پیکه کسانی بودند که تحت انتقاد قرار گرفتند و البته آن ها اعتراض خود را نسبت به این مسئله نشان دادند اما این گروه، از مدیریت بارسلونا انتقادی انجام نمی داد. پلیس کاتالونیا در حال بررسی هزینه های اضافه بر سازمان از سوی باشگاه بارسلونا و فساد مالی میان اعضای باشگاه و دریافت کمیسیون های غیرمعمول است. گزارش منتشر شده از قاضی الخاندرو خیل لیما، دادستان شماره 13 باشگاه بارسلونا نشان می دهد که او پیش تر علائم فساد در باشگاه بارسلونا را هشدار داده بود چون این باشگاه می توانست شش برابر هزینه های بازار، هزینه انجام دهد. 

طبق گزارش کادناسر، بارسلونا سالانه یک میلیون یورو به کمپانی I3 Ventures پرداخته است تا از اعتبار رییس و هیئت مدیره باشگاه بارسلونا در فضای مجازی دفاع شود. پرداخت ها به این کمپانی با اقساطی پایین تر از 200 هزار یورو انجام می شد تا برای پرداخت این مبالغ، نیازی به تاییدیه هیئت مدیره نباشد. سپس مشخص شد که شش شرکت از بارسلونا متشکل از I3 Ventures، Ventures SL، Tantra Soft SA، Digital Side SA، Big Data Solutions SA و Futuric SA پول می گرفتند تا فعالیت های درخواستی بارتومئو را انجام دهند و البته مشخص شد همه این شش شرکت به کارلوس ایبانیز مربوط هستند. 

واکنش بارسلونا در زمان انتشار گزارش کادناسر، تکذیب اخبار ضربه زدن به وجهه بازیکنان و دفاع از رییس باشگاه بود اما آن ها اقرار کردند که I3 Ventures حامی مالی باشگاه است. در این بیانیه باشگاه بارسلونا توضیح داد که ثابت شود این شرکت با حساب های جعلی فیسبوکی ارتباط دارد، قرارداد بارسلونا با آن ها فسخ خواهد شد.

کادناسر در واکنش، یک سند 36 صفحه ای رو کرد که نشان می داد شرکت I3 Ventures پشت تمام حساب های فضای مجازی است که به تطهیر وجهه بارتومئو می پردازند و به بازیکنان فعلی و سابق بارسلونا حمله می کنند. در جولای 2020 بود که ماموران مبارزه با پولشویی در نیوکمپ حاضر شدند و به بررسی پرداختند. آن ها بود که اصطلاح بارسا گیت مطرح شد. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید