امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
سفره دلمان باز شود، متوجه دلیل پسرفت شنای خوزستان می‌شوید

 یک پیشکسوت شنا با بیان این‌که اگر سفره دلمان باز شود، متوجه دلیل پسرفت شنای خوزستان می‌شوید، گفت: همدلی بین نفرات واقعی و اجزای مجموعه شنای خوزستان از بین نرفته و همچنان وجود دارد اما مسایل مالی و اشخاصی که فقط منافع خود را در نظر می‌گرفتند، یکی از دلایل دوری اعضای مجموعه شنای خوزستان بوده است و جوانان ما نیز فریب این موضوعات را خورده‌اند.

هادی بیگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت شنا و واترپلوی خوزستان، اظهارکرد: مدال‌های خوزستان در سال‌های اخیر مربوط به جشنواره المپیاد بوده و در قهرمانی کشور به ندرت مدال و مقام به دست آوردیم. در حالی که طی سال‌های گذشته خوزستان در شنا و واترپلو حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و سریع‌ترین و بهترین شناگران ایران از خوزستان بودند و با قهرمانان ایران رقابت بسیار تنگاتنگی وجود داشت.

وی درباره چگونگی رفع مشکلات به وجود آمده برای شنای خوزستان، گفت: برای حل مشکلات حال حاضر شنای خوزستان باید دید ابتدا کجا بودیم و الان کجا هستیم و کجاها را نیز باید تصحیح کنیم. هر زمان افتخاری نصیب شنای خوزستان شده، با مدیریت واقعی اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوده است اما در حال حاضر دست‌ها را کوتاه کرده‌اند و منافع مالی برای آقایان حرف اول را می‌زند و به دنبال اشخاصی هستند که برای آن‌ها تزریق مالی داشته باشند.

این پیشکسوت شنا بیان کرد: اگر بخواهیم سفره دلمان را باز کنیم، متوجه دلیل پسرفت شنای خوزستان خواهید شد؛ استخرها در اختیار عده‌ای خاص هستند و اگر از آقایان بپرسید هم می‌گویند استخر بابک معتمد را به هیات سپردیم اما در واقع پوشش مالی وجود نداشته است. متاسفانه در حال حاضر اداره‌کل ورزش و جوانان به جای این‌که کار را به افراد متخصص بسپارد آن را به اشخاص دیگری می‌دهد و به فکر این نیست که مشکلات حل شود و این ورزش را به اهالی آن بسپارد، بلکه به دنبال این است که چه کسانی برای‌شان منافع مالی دارند.

وی ادامه داد: در زمان آقای سودانی (رییس سابق هیات شنای خوزستان) که انسان شریفی نیز بود، قرار شد به شنای خوزستان کمک شود اما متاسفانه افرادی وارد این ورزش شدند که بزرگترین لطمه‌ها را به این ورزش زدند. آن‌ها فقط دنبال تزریق مالی به اداره‌کل ورزش استان و پیشبرد اهداف خودشان بودند. وزارت ورزش و فدراسیون شنا نیز کاملا در جریان این موضوعات است.

بیگ بیان کرد: در حال حاضر افرادی که جزو بدنه شنا نیستند و تنها استخردار هستند، وارد این رشته شدند. من قصد توهین به شخص خاصی را ندارم ولی در حال حاضر چندین شناگر هستند که می‌خواهند وارد این عرصه شوند زیرا نبض کار دست‌شان است و از بطن این ورزش هستند ولی اداره‌کل ورزش می‌خواهد همچنان روند سابق را ادامه دهد و کاری هم به پیشرفت نداشته باشد و به این فکر هم نیست که اختلاف رکورد با ملی‌پوشان کم شود و فواصل به حداقل برسد.

وی افزود: شخصی که می‌خواهد سکان‌دار این رشته باشد باید از بدنه‌ شنا باشد زیرا گزینه‌های زیادی در خوزستان وجود دارد و در این زمینه نیز اداره‌کل ورزش و جوانان باید با فدراسیون هماهنگ باشد زیرا فدراسیون به دنبال شخصی است که خدمت کند و تا زمانی‌که این مسائل وجود دارد، مشکلات پابرجا هستند. فدراسیون قصد دارد شخصی از بدنه شنا را در راس کار قرار دهد و باید دانست کسانی‌که مدرک مدرسی بین‌المللی یا استخر دارند، عضو این رشته ورزشی نیستند و ریاست هیات باید اهل این ورزش باشد تا بتواند خدمت کند.

این مربی شنا درباره شرایط کرونا و تعطیلی استخرها نیز گفت: متاسفانه بعضی استخرهای بخش خصوصی به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند اما باتوجه به شرایط کرونا و پروتکل‌ها این کار صحیح نیست. متاسفانه ظرفیت‌ها و استعدادهای استان خوزستان باتوجه به شرایط حال حاضر شنا وضعیت خوبی ندارند؛ به عنوان مثال یکی از استعدادهای شنای خوزستان که جزو رکوردداران نیز بود، بعد از این‌که خانواده‌اش به این نتیجه رسیدند که مشکلات شنای خوزستان حل نمی‌شود به استان اصفهان مهاجرت کردند و در آن‌جا تمرین می‌کند. این شناگر در جشنواره‌ها نیز مدال‌های زیادی کسب کرد و باتوجه به شرایط خوب و منسجم شنا در اصفهان، او به مراتب شرایط خوبی دارد.

وی درباره نبود همدلی بین خانواده شنا نیز عنوان کرد: همدلی بین نفرات واقعی و اجزای مجموعه شنای خوزستان از بین نرفته و همچنان وجود دارد اما مسایل مالی و اشخاصی که فقط منافع خود را در نظر می‌گرفتند یکی از دلایل دوری اعضای مجموعه شنا خوزستان بوده است و جوانان ما نیز فریب این موضوعات را خورده‌اند. بنده به طور کلی اداره‌کل ورزش و جوانان را باعث پراکندگی در شنا می‌دانم و البته  اداره‌کل ورزش و جوانان است که می‌تواند انسجام و همدلی را با ترمیم اشتباهاتی که داشته به وجود بیاورد و تنها مسایل مالی باعث این اتفاقات است. دلسوخته این ورزش هستیم و خیلی وقت گذاشتیم تا بتوانیم افراد سالم و با استعداد را وارد این رشته کنیم و با تلاش همکاران‌مان، ملی‌پوشان زیادی را وارد این عرصه کردیم.

بیگ در خصوص نبود رییس برای هیات شنا و واترپلوی خوزستان و به صورت سرپرستی اداره شدن آن نیز گفت: سرپرست حال حاضر هیات باوجود تلاش‌هایی که برای دور نگه داشتن او از فضای شنا می‌شود، خوب کار می‌کند و برای شنای خوزستان زحمت می‌کشد و کار خودش را انجام می‌دهد و بی ادعا هم خدمت می‌کند.

وی در پایان درباره اقدامات مثبتی که در شنای خوزستان انجام شده است، بیان کرد: در زمان آقای عیسی‌زاده رییس سابق هیات، کارهای خوبی صورت گرفت. شناگران امیدیه نیز خوب کار کردند و امکانات شرکت نفت کاملا در اختیارشان بود. همچنین در اهواز هم جرقه‌هایی برای پیشرفت زده شده اما نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و متاسفانه این روند متوقف شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید