حواشی هفته چهارم لیگ برتر؛ از تماشاگران سقفی تا دعوای صمد و حنیف

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران همچون هفته گذشته حواشی جالب توجهی را به همراه داشت.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که بازهم حواشی جالب توجهی را مشاهده کردیم که برخی از آنها خاص فوتبالِ ما بود. در ادامه نگاهی اجمالی به این حواشی می‌اندازیم:

پرسپولیس-شهرخودرو:

یکی از معدود بازی‌های این هفته که از لحاظ فنی خوب بود و حاشیه قابل توجهی را نداشت. سرخپوشان تهرانی با سه گل از سد میهمان خود گذشتند و هشت امتیازی شدند. مهدی رحمتی به خاطر محرومیت از سوی سکوها شاهد و ناظر شکست تیمش بود. فقط در جریان بازی بود که یک درگیری بین محمد نوازی و حمید مطهری، کمک مربی های ۲ تیم به وجود آمد و نوازی بعد از بازی در این باره گفت مطهری در کاری دخالت کرد که به او ربطی نداشت.

ماشین‌سازی-گل گهر:

وحید بیاتلو همچنان یکی از پرسروصداترین مربیان لیگ برتر است. سکاندار جوان ماشین سازی هم نسبت به پنالتی که علیه تیمش گرفته شده بود اعتراض داشت و هم معتقد بود داور باید برای تیمش در دقیقه ۹۵ اعلام پنالتی می‌کرد. برخلاف بیاتلو، امیر قلعه‌نویی که مسن‌ترین سرمربی لیگ به شمار می‌رود در کنار زمین به شدت از سرمای زیاد تبریز خودش را پوشانده بود و کمتر حرف می‌زد.

فولاد-آلومینیوم:

جدال ۲ تن از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ برنده نداشت. فولاد به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و آلومینیوم به عنوان یکی از تیم‌های پایین جدولی جدال تقریبا قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. میزبان هرچه زد به گل تبدیل نشد و میهمان به هدف خود دست پیدا کرد. بین ۲ نیمه مربیان هر ۲ تیم به سمت داور رفتند و نسبت به عملکرد او ناراضی بودند و حتی شایعه شد که بازهم درگیری‌هایی بین نیمکت ۲ تیم هم به وجود آمده اما دستیار رسول خطیبی این مساله را تکذیب کرد. نکته جالب دیگر عدم حضور مجدد جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی بود. مهدی هاشمی‌نسب دستیار او نیز از علت این تصمیم بی‌خبر بود.

نساجی-نفت مسجدسلیمان:

همه چیز در این بازی به پنالتی دقیقه ۸۲ مربوط می‌شود. روح الله شریفی یک پنالتی برای تیم نساجی گرفت و همان پنالتی توسط حامد شیری گل شد تا نخستین شکست نفت در این فصل رقم بخورد و نساجی هم به دومین پیروزی دست پیدا کند. مجتبی حسینی در نشست خبری پس از بازی اعتقاد داشت حق تیمش خورده است. سجاد جعفری، بازیکن خطاکار نفت نیز معتقد بود داور به اشتباه خطای او بر روی کریم اسلامی را گرفته است. چند دقیقه پیش از این گل تیم نفت به یک گل هم رسید ولی کمک داور در تصمیمی سخت اما درست پرچم خود را بالا آورد و اعلام آفساید کرد. تیم میهمان روی این صحنه هم اعتراض شدیدی داشت. مجتبی حسینی درباره گل مردود شده تیمش هم گفت یک بچه هم متوجه می‌شد که گل ما درست بوده است.

دیگر اتفاق جالب این بازی حمایت چند تن از هواداران نساجی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روی سقف یکی از منازل مجاور بود که بسیار هم خطرناک به نظر می‌رسید.

پیکان-استقلال:

اولین تساوی استقلال در برابر دفاع مستحکم پیکان رقم خورد. در این بازی محمود فکری محروم بود و از روی سکوها تیمش را هدایت کرد. ۲ بازیکن تیم استقلال یعنی آرش رضاوند و مسعود ریگی به دلیل مصدومیت در نیمه اول و دوم از زمین خارج شدند.

یکی از حواشی جالب بازی درگیری بین صمد مرفاوی و حنیف عمران‌زاده بود. حنیف به محمدحسین مرادمند دستور داد که به خط حمله برود و به تیمش کمک کند اما مرفاوی با فریاد متذکر شد که الان برای این کار زود است.

یکی دیگر از ماجراهای حاشیه‌ای این دیدار اعتراض شدید استقلالی‌ها به کیفیت زمین چمن بود. چند تن از بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال معتقد بودند که زمین شهر قدس مناسب انجام بازی فوتبال نبود. البته آرش برهانی نظر دیگری داشت و گفت که نباید بهانه آورد. استقلال باید گل می‌زد ولی این کار را انجام نداد.

سپاهان-سایپا:

با اینکه بازی بدون تماشاگر بود اما در دقیقه چهار شاهد صداهای عجیبی بودیم. همچنین لحظاتی بعد دود غلیظی محیط ورزشگاه نقش جهان را در انقیاد خود درآورد. اما ماجرا از چه قرار بود؟ باشگاه سپاهان برای محرم نویدکیا تولد گرفته بود و دود و صدا هم به مواد محترقه برمی‌گشت. در این بین چند هوادار تیم سپاهان که در کانون هوداران این باشگاه عضویت دارند در ورزشگاه حاضر بودند و باعث تعجب سایپایی‌ها شدند. بازیکنان و کادر فنی سایپا بین ۲ نیمه به این اتفاق واکنش نشان دادند و اعتراض کردند.

از اتفاقات جالب این دیدار تقدیر از محسن مسلمان پیش از شروع مسابقه بود. این بازیکن فصل قبل در سپاهان بازی می‌کرد و موفق شد در برابر تیم پیشین خود یک پاس گل بدهد و به نوعی تیم جدیدش را از شکست در برابر تیم سابقش نجات داد.

صنعت نفت –ذوب آهن:

زیر بارش باران شدید در آبادان که اتفاق عجیبی هم بود تیم صنعت نفت موفق شد اولین باخت ذوب آهن در این فصل را رقم بزند و خودش هفت امتیازی شود. مثل بازی‌های قبل طالب ریکانی گلزن تیمش بود و موفق شد سومین پنالتی‌اش در لیگ بیستم را در دقیقه ۸۳ تبدیل به گل کند. محمد قریشی معتقد بود که پنالتی را ریکانی با حرفه‌ای‌گری گرفته است وگرنه آنها مرتکب خطا نشدند.

مس-تراکتور:

آخرین بازی هفته چهارم به اولین برد تیم علیرضا منصوریان در لیگ بیستم منجر شد. تیم او در رفسنجان از سد میزبان قعرنشین خود گذشت تا روزهای بدون پیروزی به اتمام برسد. این مسابقه مانند دیدار پرسپولیس و شهرخودرو حاشیه جنجالی و خاصی نداشت و اتفاقا شاهد جدال جذابی بین ۲ تیم بودیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید