امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

در دو هفته ابتدایی مسابقات لیگ برتر ۳۳ گل زده شده و میانگین ۲.۰۶ به ثبت رسیده و از نظر عددی تیم‌های گل گهر سیرجان و پرسپولیس یکه‌تاز بوده‌اند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، در هفته اول رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران ۱۹ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین ۲.۳۷ به دست آمد. در هفته دوم اما معدل گلزنی افت کرد و شاهد ۱۴ گل بودیم. این یعنی معدل گل های زده در هفته دوم ۱.۷۵ بود. با این وجود اتفاق جالبی هم رخ داد. در هفته نخست ۲ بازی بدون گل تمام شد اما در هفته دوم که تعداد گل های کمتری در آن رد و بدل شد، همه بازی ها گل داشتند و شاهد صفر بر صفر در هیچ یک از مسابقات نبودیم.

حالا پس از برگزاری ۱۶ بازی، ۳۳ گل زده شده است. این یعنی معدل گل های زده شده ۲.۰۶ است. آمار خوبی نیست اما برای فوتبال ایران که فقط گلزنی در آن وجود دارد، می تواند عدد امیدوارکننده ای برای ۲ هفته ابتدایی باشد. گل گهر سیرجان با زدن پنج گل بهترین خط حمله را در اختیار دارد و ۲ تیم تازه وارد آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم با صفر گل زده از این حیث ضعیف ترین تیم ها بوده اند.

در جدول گلزنان نیز گادوین منشا با سه گل به تنهایی آقای گل است و بعد از او دارکو بیدوف از ذوب آهن، طالب ریکانی از صنعت نفت و امین قاسمی نژاد از شهرخودرو با ۲ گل قرار دارند. عبدالکریم اسلامی از نساجی نیز با ۲ دادن ۲ پاس گل بهترین پاسور لیگ بیستم تا به اینجا بوده است.

پرسپولیس مانند فصول قبل در امر دفاعی بهترین تیم است. آنها تا پایان هفته دوم تنها تیمی هستند که دروازه شان باز نشده است. الباقی تیم ها حداقل یک گل خورده اند و در این بین ماشین سازی تبریز، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان با دریافت چهار گل بدترین ها بوده اند.

طبیعتا گل گهر سیرجان تنها تیمی است که توانسته ۱۰۰ درصد امتیازات را از آن خود کند و در طرف دیگر جدول ۲ تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم و مس، تنها تیم‌هایی هستند که تا به حال صفر درصد امتیازات را به دست آورده اند. حالا اما ۲ هفته از لیگ گذشته و باید منتظر اتفاقات و تغییرات زیادی در جدول و همچنین بهترین ها و بدترین های لیگ باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید