امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

ذوالفقارنسب: جوان شدن مربیان تنها راه حل پیشرفت فوتبال ایران نیست

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: جوانگرایی در بین مربیان فوتبال ایران اتفاق بسیار خوبی است اما این راه تنها عامل پیشرفت فوتبال ما نیست.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، "بیژن ذوالفقارنسب" درباره استفاده بیشتر از مربیان جوان در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با بیان این مطلب افزود: همان‌طور که در سایر حوزه‌ها همیشه به تفکر و خون جدید نیازمندیم، در فوتبال نیز همین گونه است و باید از آن پیروی کنیم. البته باید عنوان کنم این موضوع به تنهایی کافی نیست. باید به جز جا به جایی نسلی در کادر فنی، در سایر حوزه‌های این رشته جذاب و دیدنی نیز تغییر و تحول اساسی‌تر صورت گیرد تا شاهد پیشرفت این ورزش در کشور باشم.

وی ادامه داد: از اینکه در لیگ بیستم تعداد مربیان جوان افزایش پیدا کرده، بسیار خوشحال هستم و آن را به فال نیک می‌گیرم اما تاکید می‌کنم این کافی نیست.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: در تازه‌ترین دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به خوبی از ظرفیت‌های جوانان ایرانی استفاده شد و نتیجه آن را دیدیم و پیروزی بدست آمده را جشن گرفتیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: بدون شک فوتبال ایران باید در آسیا از جایگاه مستحکم‌تری برخوردار باشد و این مساله با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منابع انسانی کار آزموده این رشته در داخل و خارج از کشور امکان پذیر خواهد بود.

ذوالفقارنسب اظهار داشت: متاسفانه امروزه از این فرصت‌ها به خوبی بهره نمی‌گیریم به عنوان نمونه باشگاه‌های داخلی از منابع درآمدی حاصل از فوتبال بهره‌مند نمی‌شوند؛ این درحالی است که سایرین به خوبی از این منابع به سودهای کلان دست یافته‌اند. فوتبال ما با روند کنونی در سال آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد که توصیف آن در یک خط نمی‌گنجد.

وی بار دیگر به موضوع استفاده از کادر فنی جوان در تیم‌های لیگ برتری اشاره کرد و افزود: همان‌طور که عنوان کردم این موضوع تصمیمی درست بود. اما متاسفانه پس از اینکه باشگاه‌ها با کادر فنی مورد علاقه خود به توافق رسیدند، فدراسیون فوتبال داشتن مدرک مربیگری A آسیا را برای  مربیان در لیگ برتر لازم و ضروری دانست.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: آیا مسوولان فدراسیون فوتبال متوجه عواقب این الزام در این شرایط هستند؟ چرا پیش از این مساله را عنوان نکردند تا باشگاه ها و مربیان دچار مشکلات جدید نشوند؟

وی خاطرنشان کرد: هرچند اجرای تصمیمات خلق الساعه در فوتبال ایران امری عادی است اما مسوولان فدراسیون نیز باید همگام با سایر بخش‌ها حرکت کرده و از صدور دستورات اینچنینیکه بدون سابقه هستند، پرهیز کنند.

مربی اسبق تیم ملی تاکید کرد: البته من با داشتن مدرک معتبر حرفه‌ای در فوتبال مشکلی ندارم و آن را لازم می‌دانم اما سوال این است که آیا فدراسیون فوتبال نمی‌توانست این الزام را حداقل یک سال زودتر به اطلاع باشگاه‌ها برساند.

ذوالفقارنسب اضافه کرد: بی شک گروهی از مربیان که در فصل جدید امکان ارائه مدرک لازم را ندارند از حضور در لیگ برتر محروم خواهند شد که اصلا به صلاح فوتبال ایران و این جوانان نیست.

وی ادامه داد: این مربیان سرمایه‌های واقعی فوتبال ایران هستند و نباید با یک تصمیم ناگهانی مسیر زندگی شان تغییر کند یا بدون دلیل قانع کننده از سوی مسوولان فدراسیون فوتبال یک فصل از زندگی و فوتبال دور بمانند؛ این موضوع یعنی بازگشت به اصل فوتبال.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید