امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

بازیکن ۳۷ ساله غیربومی در فوتبال خوزستان چه می‌کند؟

 یک کارشناس فوتبال با انتقاد نسبت به نحوه قرارداد بستن باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان با بازیکنان و جذب بازیکنان غیربومی آن هم بدون توجه به داشته‌های فوتبال استان، گفت: می‌خواهم بدانم بازیکن ۳۷ ساله غیربومی در فوتبال خوزستان چه می‌کند؟ آن هم وقتی زمین‌های خاکی فوتبال خوزستان مملو از استعداد و ظرفیت هستند.

به گزارش حبیب خبر، "کیوان بابادی" در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد باشگاه‌های خوزستانی در نحوه قرارداد بستن با بازیکنان و جذب بازیکنان غیربومی بدون توجه به داشته‌های فوتبال استان، اظهارکرد: خوزستان مهد فوتبال و مملو از استعدادها است و این ادعای کذبی نیست زیرا با یک جستجو و بازدید میدانی از مدارس فوتبال و تیم‌های پایه فوتبال خوزستان می‌توان این موضوع را به وضوح دید. به هر حال وقتی خوزستان مهد فوتبال است و این همه ظرفیت دارد، قرار نیست فوتبالیست‌های خوزستانی نادیده گرفته شوند و بعد باشگاه‌های استان، بازیکنان غیربومی با سن بالا را جذب کنند.

بازیکن ۳۷ ساله غیربومی در فوتبال خوزستان چه می‌کند؟

وی با اشاره به جذب رضا خالقی‌فر در تیم نفت آبادان، گفت: می‌خواهم بدانم این بازیکن ۳۷ ساله غیربومی در فوتبال خوزستان چه می‌کند؟ آن هم وقتی زمین‌های خاکی فوتبال خوزستان مملو از استعداد و ظرفیت هستند. دلیل انتخاب خالقی‌فر و انگیزه این انتخاب و همچنین استدلال کادر فنی و باشگاه نفت آبادان درباره این نوع انتخاب برای شخص من سوال‌برانگیز است. آیا معیار انتخاب این بوده است که می‌خواهیم نفت آبادان را برای قهرمانی ببندیم یا این‌که آقای گل فوتبال ایران را گرفته‌ایم؟ خالقی‌فر، ۳۷ سال سن دارد که در بازی‌های فصل گذشته‌اش، علی‌رغم این‌که پست تخصصی‌اش یک مهاجم است، تنها یک گل به ثمر رسانده بود و این کارنامه خوبی برای این بازیکن در این پُست نیست که بخواهیم برای جذب او به این کارنامه نگاه کنیم.

امروز دلال‌ها روی مدیران باشگاه‌ها هم تسط دارند

این کارشناس فوتبال با بیان این‌که شاید یک بازیکن تا ۴۰ سالگی هم بتواند کار کند اما بهتر است در استانی که استعداد فوتبالی ندارد، کار کند و افزود:‌ چرا جوانان و فوتبالیست‌های کارنامه‌دار خوزستانی در سن ۲۰، ۲۱ سالگی رها می‌شوند و حتی در تیم‌ها و باشگاه‌های خوزستانی که برای آن‌ها هزینه شده است، جایی ندارند و باید در استان‌های دیگر به دنبال دلال‌ها بگردند تا جذب تیمی شوند؟ به صراحت می‌گویم که فوتبال ایران توسط دلال‌ها مدیریت می‌شود؛ یک زمانی می‌گفتند دلال‌ها روی سرمربیان و مربیان تسلط دارند اما امروز می‌بینیم که دلال‌ها روی مدیران باشگاه‌ها هم تسط دارند.

نباید با شعور مردم خوزستان بازی شود

وی افزود: سوال من از پیشکسوتان جامعه فوتبال خوزستان و آن‌هایی که ادعای بودن در فوتبال را دارند، این است که چرا پس از چنین انتخاب‌هایی در فوتبال استان، هیچ واکنشی از سوی آن‌ها نمی‌بینیم؟ منافع چه کسانی به خطر می‌افتد و چه کسانی در این فوتبال منافع دارند که در مقابل چنین انتخاب‌هایی سکوت می‌کنند؟ این‌ها یعنی مرگ فوتبال در خوزستان و با چنین انتخاب‌هایی می‌خواهیم بگوییم فوتبال خوزستان مُرده است. من نمی‌گویم تیم‌های خوزستانی باید مطلقا بازیکن خوزستانی جذب کنند اما اگر قرار است یک بازیکن از ذوب آهن بیاوریم، باید ببینم هم‌تراز آن در فوتبال خوزستان وجود دارد یا نه؛ این‌که باشگاه فولاد می‌گوید با ۱۸ بازیکن آکادمی قرارداد بسته‌ایم، هیچ کار شاقی نیست زیرا نفرات از سه سال پیش با این باشگاه‌ قرارداد داشته‌اند و نباید با کارهای نمایشی و راه انداختن شو، با شعور مردم خوزستان بازی کنیم. می‌گویند با ۱۸ بازیکن آکادمی قرارداد بسته‌ایم، آن‌وقت از بازیکنان ۲۰، ۲۱ ساله اصفهانی استفاده می‌کنند. نمی‌دانم چرا وقتی باشگاه‌های اصفهانی بازیکنان‌شان را کنار می‌گذارند، ما باید آن‌ها را جذب کنیم اما وقتی خودمان داشته‌های‌مان را کنار می‌گذاریم، هیچ کسی این بازیکنان را نمی‌بیند.

آیا قراردادهای آن چنانی برای فوتبالیست خوزستانی هم است؟

بابادی خاطر نشان کرد: متاسفانه فرصت را از بازیکنان خوزستانی که بیشتر آن‌ها با فقر و فلاکت زندگی می‌کنند، می‌گیریم و بعد نیز بازیکنان بدون شناسنامه و بازیکنانی که یک دقیقه هم در لیگ یک بازی نکرده‌اند را با قراردادهای آن‌چنانی جذب می‌کنند. آیا قراردادهای آن چنانی برای فوتبالیست‌های خوزستانی هم است؟ گله‌مندم از آن‌هایی که مقابل چنین اقداماتی سکوت می‌کنند و به نظر من این سکوت، خیانت در حق فوتبال خوزستان است.

باشگاه فولاد از تیم فولاد نوین چه استفاده‌ای دارد؟

وی گفت: چرا در فوتبال ایران بازیکن باید خودروی شخصی‌اش را بفروشد تا پول آن را به واسطه‌ها بدهد تا بتواند در تیمی بازی کند؟ کجای این موضوع عدالت است و چگونه نظارت صورت می‌گیرد. تیم فولاد نوین با یک امتیاز کمتر شانس صعود به لیگ یک کشور را از دست داد و حتما بازیکنان آن که دست پرورده آکادمی باشگاه فولاد هستند، داشته‌هایی داشته‌اند که این‌قدر خوب کار کردند و حالا می‌خواهم بدانم از کدام یک از این نفرات در تیم‌های خوزستانی استفاده کرده‌اند و اصلا خود باشگاه فولاد چه استفاده‌ای از این تیم داشته است؟ این‌ها یعنی دورریز سرمایه و بیت‌المال.

این کارشناس فوتبال در پایان عنوان کرد: آقایانی که مدعی‌اند فوتبال خوزستان را نجات می‌دهیم، می‌خواهم به آن‌ها بگویم با حفظ سمت در نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم که این‌همه مشکلات دارد، کار کنید و این دو تیم را هم از بحران خارج کنید. پس جایی که پول و سرمایه است، عملکرد خوب، کار شاقی نیست زیرا قرار نیست کسی اتلاف سرمایه داشته باشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید