امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

یک پیشکسوت بسکتبال خوزستان در واکنش به صحبت‌هایی پیرامون وضعیت این رشته در استان، گفت: عملکرد گذشته نشان داده است که هیاهو، جنجال، تخریب و کج‌اندیشی راه به جایی نمی‌برد و تیشه به ریشه بسکتبال استان می‌زند.

علی طیبی درباره حضور نمایندگانی از خوزستان در لیگ برتر بسکتبال کشور، اظهارکرد: هیات بسکتبال خوزستان توانست مجوز حضور یک تیم دیگر از استان در لیگ برتر کشور را کسب کند و این اتفاق مهم و ارزنده‌ای بود که هیاهو به دنبال داشت. باید به آقای پیرعباسی رییس هیات استان نیز خدا قوت بگویم که توانست با پیگیری مداوم و تلاش شبانه‌روزی و با توجه به تمامی مشکلات به وجود آمده، زمینه حضور یک تیم دیگر از استان را در لیگ برتر کشور فراهم کند.

وی با بیان این‌که در ابتدا باید نکات مثبت را دید و سپس به سراغ موارد منفی رفت، افزود:‌ باید از گذشته درس بگیریم تا در آینده دچار مشکل نشویم. بسکتبال خوزستان نیاز داشت که حتما یک تیم دیگر نیز در لیگ برتر کشور داشته باشد و آقای پیرعباسی بسیار تلاش کرد تا پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر حضور داشته باشد که تاکنون محقق نشده است ولی اگر پیگیری مداوم رییس هیات خوزستان نبود، شاید خوزستان در این فصل از مسابقات هیچ تیمی در لیگ برتر نداشت.

این کارشناس بسکتبال درباره صحبت‌هایی مبنی بر جایگزینی تیم اهوازی به جای پتروشیمی، گفت: خیر، این سهمیه یا امتیاز تیم پتروشیمی نیست. این سهمیه یا امتیازی است که هیات بسکتبال استان با شهامتی که به خرج داد باعث شد تا خوزستان یک نماینده دیگر در لیگ داشته باشد تا مجددا امید و انگیزه به بسکتبال استان برگردانده شود.

وی عنوان کرد:‌ لیگ بسکتبال ایران همانند لیگ‌های فوتبال نیست که چارچوب هدفمند و ضابطه مدار داشته باشد و می‌توان با داشتن حمایت‌کننده مالی، در هر لیگی شرکت کرد.

طیبی با اشاره به صحبت برخی درباره وضعیت بسکتبال استان، گفت: دوستان یا مخالفانی که بیرون از گود می‌گویند "لنگش کن"! خود باید آستین همت بالا بزنند و طرحی نو ارائه دهند وگرنه حرف زدن و ناله کردن که راحت‌ترین کار ممکن است. عملکرد گذشته نشان داده است که هیاهو، جنجال، تخریب و کج‌اندیشی راه به جایی نمی‌برد و تیشه به ریشه بسکتبال استان می‌زند.

وی با بیان این‌که بسکتبال بدون داشتن یک تیم لیگ برتری به سرانجام نخواهد رسید زیرا وجود یک تیم لیگ برتری، موجب انگیزه و امید در آن رشته ورزشی است، افزود:‌ زنجیره سازمانی توسعه بسکتبال شامل آکادمی بسکتبال، مینی بسکتبال، رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان زیر ۲۳ سال و لیگ برتر است و اگر یک حلقه از این زنجیره نباشد، بسکتبال پایدار و پویا نخواهیم داشت.

این پیشکسوت بسکتبال خوزستان گفت:‌ امیدوارم با توجه به پتانسیل، استعداد، عملکرد فنی، بهترین‌ها جهت مشخص شدن زنجیره توسعه بسکتبال انتخاب شوند، نه این‌که همانند تیم‌هایی به اسم بومی خوزستان و جوان‌گرایی، آزمون نمایشی انجام دهند و بعد مشخص شود که اهداف دیگری به غیر از مواردی که به آن اشاره شد را دنبال می‌کنند. به هر حال ملاک انتخاب بازیکن از سوی کادر فنی تیم‌ها، باید واقعی، وجدانی و صادقانه و با انجام آزمون‌های فنی، ذهنی، روانی و آمادگی جسمانی و بدون در نظر گرفتن اسم و رسم، سن و سال و ... انجام شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید